OpenAI پس از آنکه کاربران از نمایش تبلیغ توسط چت‌بات ChatGPT شکایت کردند، برخی از پیام‌های تبلیغاتی برنامه در این سرویس را غیرفعال نمود.

در یک پست در X، مارک چن، مدیر ارشد پژوهشی OpenAI، گفت که این شرکت در حال بهبود تجربه کاربران پس از نمایش پیام‌های درون‌برنامه‌ای به کاربران ChatGPT برای تبلیغ شرکت‌هایی مانند پلوتون و تارگت است و «این نوع پیشنهادها» اکنون غیرفعال شده است. مارک چن گفت:

باور دارم هر چیزی که شبیه تبلیغ باشد باید با دقت مدیریت شود و ما در این زمینه کوتاهی کردیم. ما همچنین در حال بررسی کنترل‌های بهتری هستیم تا کاربران بتوانند این پیام‌ها را کاهش دهند یا به طور کامل غیرفعال کنند اگر آن را مفید نمی‌دانند.

پیشنهادهای شبیه به تبلیغ در ChatGPT متوقف شدند

این اقدام پس از آن صورت گرفت که کاربران ChatGPT، از جمله برخی از افرادی که در طرح‌های پولی Pro و Plus چت‌بات‌ها عضو هستند، تصاویر صفحه پیام‌های تبلیغاتی که در زیر چت‌های نامرتبط ظاهر می‌شد را به اشتراک گذاشتند. این پیام‌ها کاربران را تشویق می‌کردند «یک کلاس تناسب اندام پیدا کنند» و «برای خانه و مواد غذایی خرید کنند». این پیام‌های تبلیغاتی کاربران را به اپلیکیشن‌های پلوتون و تارگت متصل می‌کرد که به طور مستقیم در سرویس ChatGPT ادغام شده‌اند.

هفته گذشته یک سخنگوی شرکت به TechCrunch گفت که این پیام‌ها بخشی از آزمایش‌های OpenAI برای نمایش اپلیکیشن‌ها در ChatGPT بوده و به برنامه‌هایی که در اکتبر اعلام شده بود اشاره کرد. در پاسخ به یکی از شکایات در X، دانیل مک‌آولی، مهندس داده OpenAI، گفت «پیام‌های تبلیغاتی، تبلیغ واقعی نیستند چون هیچ مؤلفه مالی ندارند» اما اذعان کرد که «عدم ارتباط آن‌ها تجربه‌ای بد و گیج‌کننده ایجاد می‌کند». در پیام دیگری، مک‌آولی گفت «این پیام‌ها برای افزایش کشف ارگانیک اپلیکیشن‌های شریک در ChatGPT طراحی شده‌اند، که به نوبه خود کاربران را ترغیب می‌کند به جای رفتن به یک اپلیکیشن دیگر، از همان چت‌بات استفاده کنند.»

نگرانی‌ها درباره اضافه شدن تبلیغ به ChatGPT، با توجه به فشاری که OpenAI برای کسب سود با آن مواجه است، قابل درک هستند. گزارش شده است که این شرکت در تابستان به درآمد سالانه 12 میلیارد دلار رسیده، اما انتظار می‌رود تا سال 2029 مبلغ 115 میلیارد دلار صرف کند و متعهد شده بیش از 1 تریلیون دلار برای رسیدن به هدف ساخت هوش مصنوعی فوق‌هوشمند هزینه کند. بیشتر درآمد OpenAI در حال حاضر از مجوزهای API و اشتراک‌های کاربران حاصل می‌شود، اما بر اساس گزارشی از Financial Times، تنها 5 درصد از 800 میلیون کاربر ChatGPT در واقع برای سرویس هزینه پرداخت می‌کنند.

علاوه بر ظاهر شدن تبلیغ در ChatGPT، عدم ارتباط آن‌ها با گفتگوهای ChatGPT، باعث ناامیدی کاربران شده است. نیک تورلی، مدیر ChatGPT، به این واکنش‌ها پاسخ داد و تأکید کرد «هیچ آزمایشی برای تبلیغات در این سرویس وجود ندارد و هر تصویری که دیده‌اید یا واقعی نیست یا تبلیغات نیستند. تورلی مشخص نکرد که کدام یک از پیام‌های تبلیغاتی اپلیکیشن ChatGPT که آنلاین به اشتراک گذاشته شده‌اند، جعلی هستند.

تابستان امسال، تورلی در مصاحبه‌ای با Decoder، گفته بود «نمی‌توان تبلیغات را از ChatGPT کاملاً حذف کرد، اما OpenAI باید بسیار محتاط و با سلیقه عمل کند.» سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، نیز گفته است که او «کاملاً مخالف» معرفی تبلیغ به ChatGPT نیست و از نحوه ادغام تبلیغات در اینستاگرام خوشش می‌آید. تبلیغات و قابلیت‌های خرید از جمله ابتکاراتی هستند که OpenAI گفته است به منظور تمرکز بر بهبود ChatGPT به تأخیر انداخته است.




source
کلاس یوس

توسط petese.ir