قابلیت استوری کردن استوری دیگران در اینستاگرام بالاخره از راه رسید. این ویژگی احتمالاً همان چیزی است که کاربران زیادی تا به امروز دنبال آن بوده‌اند. پیش از این، اگر در استوری موردنظر تگ نشده بودید، برای استوری کردن استوری دوستانتان باید به روش‌هایی مثل اسکرین‌شات روی می‌آوردید؛ اما حالا سرانجام اینستاگرام روش رسمی این کار را عرضه کرده است.

این شبکه اجتماعی با اضافه‌کردن امکان «بازنشر استوری‌»، یک قدم دیگر به سمت تبدیل‌شدن به پلتفرمی شبیه توییتر (X) و تیک‌تاک در حوزه بازنشر محتوا برداشته است. از این پس، با یادگیری نحوه استوری کردن استوری دیگران، می‌توانید تقریباً هر استوری اینستاگرام منتشرشده توسط یک حساب عمومی را حتی اگر در آن تگ نشده باشید به استوری خود اضافه کنید. البته در این حالت نام منتشرکننده اصلی به طور خودکار در بالای استوری مشخص خواهد بود.

چگونه استوری دیگران را استوری کنیم؟ (آموزش تصویری)

تا پیش از این، روش استوری کردن استوری دیگران در اینستاگرام محدودیت داشت و فقط در صورتی ممکن بود که منتشرکننده، شما را با @ منشن کرده باشد. تنها در این صورت گزینه «Add to your story» در دایرکت ظاهر می‌شد.

چگونه استوری دیگران را استوری کنیم؟ (آموزش تصویری)

اما حالا طریقه استوری کردن استوری دیگران تغییر کرده و بسیار ساده‌تر شده است:

  1. هنگام مشاهده یک استوری عمومی، به پایین صفحه نگاه کنید.

  2. دکمه جدید «Add to story» را در کنار گزینه‌های معمول دایرکت و اشتراک‌گذاری (Share) خواهید دید.

  3. با لمس این گزینه، استوری بازنشرشده به‌صورت یک استیکر در ادیتور استوری شما نمایش داده می‌شود.

جالب است بدانید که با ضربه روی این استیکر، مخاطبان شما مستقیماً به پروفایل سازنده و منتشرکننده اصلی هدایت می‌شوند.

چگونه امکان استوری کردن استوری خود را غیرفعال کنیم؟

همان‌طور که در توضیح نحوه استوری کردن استوری دیگران در اینستاگرام گفتیم، استوری مبدا حتماً باید مربوط به یک اکانت عمومی (Public) باشد. اگر اکانت شخصی (Private) باشد، امکان استوری کردن استوری او وجود نخواهد داشت.

علاوه بر این، اگر اکانت پابلیک دارید اما نمی‌خواهید کسی از روش استوری کردن استوری دیگران روی محتوای شما استفاده کند، می‌توانید این قابلیت را غیرفعال کنید:

  1. به بخش تنظیمات (Settings) و سپس حریم خصوصی (Privacy) بروید.

  2. گزینه «Allow Sharing to Story» را پیدا کرده و آن را خاموش کنید.

  3. با این کار دیگران نمی‌توانند استوری‌های شما را بازنشر کنند.

اینستاگرام پیش‌تر با افزودن قابلیت ری‌ پست برای پست‌ها و ریلز، مسیر رسمی‌سازی بازنشر محتوا را آغاز کرده بود و حالا همان رویکرد را به استوری‌ها تعمیم داده است. هدف اصلی این است که کاربران به جای کپی و آپلود مجدد (اسکرین‌شات و…)، از مسیر رسمی برای بازنشر استفاده کنند تا اعتبار و ترافیک به سمت تولیدکننده اصلی برگردد.

این رویکرد همچنین تلاشی برای کاهش نقش اکانت‌های کپی‌کار (زرد) است که بدون تولید محتوا، صرفاً با کپی کردن محتوای دیگران فعالیت می‌کنند.

فرصت‌ها برای برندها و ناشران محتوا

برای برندها و تولیدکنندگان محتوا، این قابلیت، عملاً یک لایه توزیع ارگانیک جدید ایجاد می‌کند. برندها می‌توانند کمپین‌های خود را طوری طراحی کنند که کاربران را به بازنشر مستقیم (Reshare) تشویق کنند. از سوی دیگر، چون ذکر نام و لینک به حساب اصلی به صورت خودکار انجام می‌شود، آنالیز اثربخشی کمپین‌های مارکتینگ بسیار دقیق‌تر خواهد شد.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir