پس از انتشار شایعه‌ی عرضه یک آداپتور متصل کننده هدست واقعیت مجازی PS VR2 به پی‌سی، سونی رسما آن را معرفی کرد. این شرکت همچنین تاریخ عرضه و قیمت این آداپتور را هم اعلام کرد. البته برای استفاده از آن، باید یک کابل جداگانه هم تهیه کنید.

این آداپتور نسل دوم هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن را برای کاربران بیشتری قابل استفاده می‌کند. تاریخ 7 آگوست یعنی 17 مرداد 1403 برای عرضه‌ی این محصول به بازار با قیمت 60 دلار مشخص شده است. علاوه بر این آداپتور، لازم است که یک کابل پورت نمایشگر (DisplayPort) هم در اختیار داشته باشید که به صورت جداگانه به فروش می‌رسد. ظاهرا تنها راه استفاده از PS VR2 در پی‌سی، از طریق بازی‌های استیم خواهد بود. بنابراین باید یک حساب کاربری استیم هم داشته باشید و بازی‌های مخصوص واقعیت مجازی را در استیم بخرید و بازی کنید.

البته سونی اعلام کرده که برخی از ویژگی‌های معمول PS VR2 که در کنسول PS5 در دسترس هستند، در پی‌سی غیرقابل استفاده می‌شوند. از جمله قابلیت HDR که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این هدست واقعیت مجازی است. علاوه بر آن، امکان دنبال کردن چشم (Eye-Tracking) و واکنش‌های لمسی و تطبیقی کنترلر و هدست هم در دسترس نیستند. کاربران پی‌سی برای استفاده از کاربرد اصلی این هدست یعنی امکان تجربه‌ی بازی‌های واقعیت مجازی، باید حداقل 60 دلار بیشتر از کاربران پلی‌استیشن خرج کنند.

در عین حال مشخصات سیستم موردنیاز برای استفاده از PS VR2 نیز اعلام شده است. برای استفاده از این دستگاه در پی‌سی، باید حتما سخت‌افزاری با حداقل مشخصات اعلام شده در اختیار داشته باشید.

سیستم موردنیاز PS VR2 در پی‌سی

  • سیستم عامل: ویندوز 10 یا 11 نسخه‌ی 64 بیتی
  • پردازنده مرکزی:  Intel Core i5-7600 / AMD Ryzen 3 3100
  • حافظه رم: 8 گیگابایت یا بیشتر
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 1650 یا AMD Radeon RX 5500XT
  • درگاه نمایشگر: DisplayPort 1.4
  • یواس‌بی: فقط اتصال مستقیم
  • بلوتوث:  نسخه 4.0 یا بالاتر

سونی در فوریه 2023 اعلام کرده بود که در نظر دارد هدست واقعیت مجازی جدید خود را در دسترس کاربران بیشتری قرار دهد. در ماه اکتبر، یکی از مدیران سونی اعلام کرده بود که «واقعیت مجازی» برای این شرکت یک «تجارت معنادار» محسوب می‌شود. بنابراین باید انتظار سرمایه‌گذاری بیشتر این شرکت در زمینه واقعیت مجازی را داشته باشیم.

این یعنی سونی احتمالا در آینده نزدیک بازی‌های واقعیت مجازی خود را برای پی‌سی نیز عرضه کند. در حال حاضر سونی روند انتشار بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن برای پی‌سی را دنبال می‌کند. تازه‌ترین بازی منتشر شده برای پی‌سی Ghost of Tsushima است که با استقبال خوب پی‌سی گیمرها مواجه شد.




source
کلاس یوس

توسط petese.ir