مایکروسافت رسما یک مدل جدید از کنسول «ایکس باکس سری ایکس» (Xbox Series X) خود را معرفی کرد که تماما دیجیتال است. این مدل سفید رنگ حافظه‌ای 1 ترابایتی دارد و از دیسک بازی پشتیبانی نمی‌کند.

در کنار این مدل جدید از کنسول ایکس باکس سری ایکس، مایکروسافت دو مدل دیگر از کنسول نسل نهمی خود را هم معرفی کرد. یک کنسول سری اس 1 ترابایتی و یک سری ایکس 2 ترابایتی که دیسک بازی را هم پشتیبانی می‌کند. این مدل‌های جدید از کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس، در جریان شوکیس ایکس باکس 2024 معرفی شدند. دیگر معرفی‌های این رویداد را هم می‌توانید اینجا ببینید.

اطلاعیه رسمی ایکس باکس درباره این مدل‌ها به ویژگی‌های هر کدام اشاره می‌کند. مدل تماما دیجیتال کنسول ایکس باکس سری ایکس، از نظر مایکروسافت همچنان قوی‌تریرن و سریع‌ترین کنسول بازی عرضه شده است.

ویژگی‌ها و قیمت مدل‌های جدید ایکس باکس

حالا تنوع رنگ کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت هم بیشتر شده و یک سری ایکس سفید رنگ هم داریم. مایکروسافت تاکید کرده این کنسول بازی قادر است بازی‌ها را با وضوح تصویر 4K تا نرخ فریم 120 قاب بر ثانیه اجرا کند. جزئیات بیشتر در تصویر و روان‌تر بودن حرکت‌ها، از ویژگی‌هایی هستند که ایکس باکس سری ایکس به بازی‌کنندگان می‌دهد.

در طرف دیگر، مدل جدید سری اس، مشکل اصلی این کنسول را که کمبود حافظه داخلی بود حل می‌کند. حالا شما با در اختیار داشتن سری اس 1 ترابایتی، فضای بیشتری برای ذخیره‌ی بازی‌ها خواهید داشت. این کنسول قادر است بازی‌ها را با وضوح تصویر 1440p و البته نرخ فریم مشابه سری ایکس در بازی‌های خاص اجرا کند.

قیمت اعلام شده برای ایکس باکس سری ایکس تمام دیجیتال 450 دلار است. ایکس باکس سری ایکس 2 ترابایتی مشکی 600 دلار قیمت خواهد داشت. ایکس باکس سری اس 1 ترابایتی سفید رنگ هم که جایگزین سری اس 1 ترابایتی فعلی با رنگ مشکی می‌شود، با قیمت 350 دلار به بازار عرضه می‌شود.




source
کلاس یوس

توسط petese.ir