این روزها همه جا صحبت از سریال The Boys است. این مجموعه دوست داشتنی به تازگی با انتشار فصل چهارم دوباره نامش بر سر زبانها افتاده و عدهی بسیاری خواهان محصولات بیشتری با تم این سریال ابرقهرمانی هستند. ما گیمرها هم بدمان نمیآید تا برای یک بار هم که شده، یک تجربهی ابرقهرمانی عالی از دنیای The Boys داشته باشیم و در طول این مقاله، قرار است تا با هم نگاهی به کامیک و سریال «پسران» انداخته و پتانسیلهای آن را برای ساخت یک بازی ویدیویی بررسی و انتظاراتمان از چنین اثری را مرور کنیم. در ادامه، همراه ویجیاتو باشید.
چرا اولین بازی ساخته شده از The Boys باید یک تجربه مبارزهای (فایتینگ) باشد؟
همه ما میدانیم که سریال The Boys یک عنوان ابرقهرمانی با موضوعات پیچیده است و جهان آن بیش از آن که شبیه به دنیای مارول باشد، ما را به یاد جهان DC میاندازد و اصلا میتوان خود دیسی را به عنوان یکی از اولین خالقان این سری دانست که در ادامهی ماجرا، داینامایت اینترتینمنت (Dynamite Entertainment) ساخت آن را برعهده گرفت تا یکی از بهترین کامیکهای سوپرهیرویی خلق شود. از طرفی، طراحی ابرقهرمانهای بویز به شکل خداگونهای صورت گرفته و به همین راحتیها نمیتوان با آنها درگیر شد، پس در مواقعی که با چنین شرایطی درگیر هستیم بازی ناخودآگاه ما را به یاد سری Injustice میاندازد.
خشونت بیش از حد اثر از یک طرف و مبارزات تک به تک حماسی و مبارزاتی بازی مورتال کامبت از کاراکتر هوملندر، همه گویای آن است که بهترین راه برای لذتبردن از چنین دنیایی، یک بازی مبارزهای بوده که بتوان در طول آن این خدایان بیرحم را به جون هم انداخت که تا سر حد مرگ یکدیگر را به خاک و خون کشیده و یک تجربهی سرگرمکننده خلق کنند. حالا چه کسی بهتر از باقی استودیوها میتواند یک تجربهی فایتینگ آمیخته به خون را مدیریت کند؟ NetherRealm بارها و بارها به ما ثابت کرده که توانایی انجام چنین کاری را دارد و به نظر بهترین گزینهی روی میز این استودیو خواهد بود.
از داستان بازی فرضی The Boys چه میخواهیم؟
تا به امروز، بازیهای اقتباسی زیادی از آثار سینمایی و تلویزیون ساخته شدهاند که اگر بخواهیم مثالی تجاری از آنها بزنیم، به راحتی میتوان به آثاری مثل بازی دیمن اسلیر، اتک آن تایتان، ناروتو و بسیاری از بازیهای انیمهای اشاره کرد که شاید گیمپلی سرگرمکنندهای داشتند، اما در چهارچوب سریال گرفتار شده بودند و سعی داشتند تا با پیادهسازی مو به موی داستان و روایت، یک تجربهی خطی که بارها و بارها شنیدهایم و دیدهایم را روایت کنند و از همین رو، نمیتوانستند آنطور که باید و شاید داستان بگویند.
بازی The Boys دو راه خواهد داشت. یک اینکه به کل داستانگویی را در اولویت خود نگذارد و مبارزات را به هر چیزی ارجحیت دهد و یا اینکه بتواند داستانی از دل کامیک سری بیرون کشیده و برداشت خود را از داستان داشته باشد، یک ماجرای کافی برای ساخت یک تجربهی فایتینگ به صورت اورجینال و جدید خلق کند و آن را به صورت ساده و جذاب برای کنار آمدن با جهان بازی و البته یادگرفتن مکانیزمهای آن ارائه کند. به نظرم رویداد Injustice میتواند منبع الهام خوبی برای این کار باشد، کما اینکه ابرقهرمانهای داخل فیلم و کامیک نیز هر یک جبههی مشخص خود را دارند و به راحتی میتوان یک تیم برای گروه هوملندر و تیمی برای بوچر و هیوئی و استارلایت در نظر گرفت و این دو جبهه را به جان هم انداخت.
از گیمپلی بازی «پسران» چه انتظاری داریم؟
همانطور که گفتم، The Boys عملا ترکیبی از المانهای ابرقهرمانی Injustice و خشونت بی حد و مرز مورتال کامبت خواهد بود. از یک سو شاهد فیتالیتیهای خونین هوملندر روی استارلایت خواهیم بود و از سوی دیگر بوچر را خواهیم داشت که میتواند با استفاده از یک شاتگان اره شده به جان «دیپ» بخت برگشته بیفتد و استارلایتی که با نورانی کردن بیش از حد محیط، چشمان ای-ترین را را از بین میبرد. ترکیب این دو ویژگی حداقل روی کاغذ میتواند کمبویی از زیبایی بصری، خشونت بیحد و مرز و مبارزات حماسی باشد که البته نیاز به یک فرمول طلایی خواهد داشت. چه فرمول Injustice و چه فرمول مورتال کامبت بارها و بارها توسط ما تجربه شده و هر کدام امضای خاص خودشان را دارند و از همینرو، The Boys یک امضای ویژه نیاز دارد تا بتواند خود را از دو بازی قبلی متمایز کند که بخش سخت ماجرا در همین قسمت خواهد بود.
اول از همه، میتوانیم قهرمانهای بازی را به انسانها و ابرقهرمانها تقسیم بندی کنیم. شخصیتهایی مثل بوچر و هیوئی طبیعتا نمیتوانند به راحتی از قابلیتهای ویژه خود استفاده کنند و برای این کار، لازم است تا از V24 استفاده کنند و به صورت موقت به قدرتهای ویژهی خود دست پیدا کنند، اما استفاده از این ماده باعث میشود تا نوار سلامتی آنها کاهش پیدا کند و هرچه بیشتر از این آیتم استفاده کنند و قویتر شوند، روند کاهش سلامتیشان بیشتر خواهد شد. از طرفی ابرقهرمانها طبیعتا به چنین مادهای احتیاج ندارند، اما برای بالانس شدن بازی و رعایت قانون سنگ، کاغذ، قیچی در گیمدیزاین آن، باید قهرمانها را محدود کنیم و بهترین راه برای این امر، پردازش دقیق به هر یک از ابرقهرمانها با توجه به لور داستانیشان خواهد بود. برای مثال، هوملندر به بطری شیر برای حفظ تعادل خود احتیاج خواهد داشت یا مثلا در صورتی که ای-ترین بیش از حد از قابلیتهایش استفاده کند، سکته خواهد کرد و از همینرو بازیکن باید مدام ضربان قلبش را چک کند، جالب است نه؟
به این صورت نهتنها بازیکن میتواند اشارات داستانی بسیاری به مجموعه مورد علاقهاش در بازی پیدا کند، بلکه بازی بالانس خواهد شد و یک تجربهی منحصر به فرد نسبت به باقی آثار NetherRealm تجربه خواهیم کرد. البته که این تمام ماجرا هم نیست و مثل سری تکن، میتوانیم یک سری مود جانبی دیگر هم به بازی اضافه کنیم تا حالات جدیدی در دسترس ما قرار گیرد. مثلا یک حالت Beat ’em Up که در طول آن میتوانیم در نقش تیم Payback قرار گرفته و ماموریتهای گذشته این تیم را دنبال کنیم.
جهان بازی The Boys به چه شکل خواهد بود؟
دنیای The Boys پر است از مکانهای به یاد ماندنی. از برج وات گرفته تا دانشگاه Godolkin و البته زندان ترسناک مخفی آن و محیطهای آشنای دیگری که حسابی با آنها خاطره داریم. پس دست سازنده حسابی باز است تا استیجهای جذابی را خلق کند و بتواند بازیکن را در مبارزات آن غرق کند. البته که یک سری نکتهی خیلی مهم در این رابطه وجود خواهد داشت. تغییر محیط در بازی امر مهمی به شمار میرود و از آن جا که شخصیتهایی مثل هوملندر میتوانند با وارد کردن ضربه به حریف، او را به آسمان پرتاب کنند، جالب میشود اگر بتوان با کمک تکنولوژیهای روز، این قابلیت را فراهم کرد که در صورت برخورد چنین ضرباتی با بازیکن، او به آسمان پرتاب شده و در یک استیج دیگر فرود بیاید و مبارزه در آن جا ادامه پیدا کند.
خلاصه آن که…
The Boys پتانسیل تبدیل شدن به یک تجربهی فوقالعاده در دنیای بازیهای ویدیویی، خصوصا به عنوان یک بازی فایتینگ را دارد و کافیست تا استودیوی با تجربهای مثل ندررلم، ساخت این بازی را بر عهده بگیرد تا بتواند با مهارت کامل، از درون این جهان بیرحم یک بازی خشن و دست داشتنی را تحویل مخاطب دهد. اما نظر شما چیست؟ شما دوست دارید تا بازی ساخته شده از The Boys به چه شکلی باشد؟
source
کلاس یوس