اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌های اکشن – آرکید موبایلی هستید، در این مطلب با بررسی بازی iOS و اندروید Kung Fu Zombie همراه ویجیاتو باشید.

زمانی که بازی‌های ویدئویی برای اولین‌بار معرفی شدند، به لطف دستگاه‌های آرکید بود که این بازی‌ها شناخته شدند. زمانی دستگاه‌های غول‌پیکر آرکید، فرصتی برای تجربه بازی‌های ویدئویی مختلف بودند. اما با تولد اولین کنسول‌های خانگی و ظهور مبحثی چون پی‌سی گیمینگ، رفته رفته دستگاه‌های آرکید نیز به دست فراموشی سپرده شدند. با این‌حال، مرثیه بازی‌های آرکید همچنان ادامه‌دار بود و بازی‌های آرکید جذابی را می‌شد روی پلتفرم‌های مختلف پیدا کرد. این بازی‌ها سعی کردند تا با تغییرات روز صنعت بازی‌سازی پیش بروند و پلتفرم موبایل، جایی بود که عناوین آرکید موفق شدند تا خودشان را ثابت کنند. بنابراین اگر طرفدار بازی‌های آرکید موبایلی هستید، در این مطلب با بررسی بازی Kung Fu Zombie همراه ما باشید.

Kung Fu Zombie یک بازی مستقل از استودیوی Trophy Games است. یک بازی‌ساز موبایلی واقع در شهر کپنهاگ کشور دانمارک که کارش را در سال ۲۰۱۵ شروع کرد و تاکنون بازی‌های موبایلی مختلفی را ساخته که از میان آن‌ها می‌توان به Tiny Rails، بازی Dash Quest و نهایتا Tap Smiths اشاره کرد. اما روی صحبت ما در این مقاله با بازی Kung Fu Zombie است. این بازی شناخته‌شده‌ترین بازی موبایلی از این استودیوی دانمارکی است که صفت یک بازی آرکید را به دوش می‌کشد و اینطور که بنظر می‌رسد این بازی، حرف برای گفتن دارد.

این بازی موبایلی بقدری فوق‌العاده بود که فورا تبدیل به پردانلودترین بازی موبایلی این استودیو شد. Kung Fu Zombie تاکنون بیش از ۵ میلیون‌بار صرفا روی گوگل پلی‌استور دانلود شده و امتیاز ۴.۲ از ۵ را نیز از سوی کاربران این پلتفرم دریافت کرده است. آمار و ارقامی که خبر از کیفیت خوب این بازی موبایلی می‌دهند و اینطور می‌توان گفت که اگر طرفدار بازی‌های اکشن – آرکید موبایلی باشید، Kung Fu Zombie گزینه بسیار خوبی روی پلتفرم موبایل برایتان است.

داستان این بازی موبایلی درست همانطوری که از نامش پیداست، در دنیایی پساآخرالزمانی جریان دارد. دنیایی که مردم آن توسط فردی مرموز به زامبی تبدیل شده‌اند. اما این بازی تفاوت‌های مهمی با سایر عناوین زامبی محور دارد. داستان این بازی این‌گونه روایت می‌شود که مردم، توسط گازی سمی آلوده شده‌اند و خبری از ویروس زامبی‌کننده نیست. همچنین این‌بار شما بجای استفاده از سلاح‌های سرد و گرم، باید از مهارت رزمی‌تان استفاده کنید. شما یک جنگجوی ماهر هستید که توانایی فوق‌العاده‌ای در استفاده از ورزش کنگ‌فو دارید و تنها سلاح‌تان در این بازی، همین ورزش رزمی است.

درواقع خوشبختانه روایت جذاب این بازی موبایلی، زمینه فوق‌العاده‌ای را آماده می‌کند. صادقانه بگویم، این بازی جذاب بهترین عناوین آرکید موبایلی است و اگر طرفدار بازی‌های کلاسیکی چون Streets of Rage روی کنسول سگا بودید، این بازی جایگزین بسیار خوبی برای شماست. پیش از آن‌که بخواهیم به صورت جزئی‌تری درباره گیم‌پلی بازی صحبت کنیم، باید بگویم که Kung Fu Zombie ترکیبی از یک بازی اکشن – آرکید و حتی المان‌های Beat ’em up است. المان‌هایی که دست به دست یکدیگر داده‌اند تا تجربه این بازی موبایلی جذاب‌تر باشد.

برای اجرای بازی موبایلی Kung Fu Zombie شما نیاز به دسترسی به اینترنت دارید

گیم‌پلی بازی به صورت افقی روایت می‌شود و کاراکتر شما صرفا در جهت‌های چپ و راست می‌تواند حرکت کند. همه‌چیز به صورت اتوماتیک است و با نزدیک‌تر شدن به دشمن‌ها، شخصیت شما به آن‌ها ضربه می‌زند. اما اگر روی صفحه گوشی تپ کنید، سرعت و قدرت این ضربه‌ها بیشتر خواهند شد. با کشتن زامبی‌ها، سکه و طلا دراپ می‌شود و با جمع کردن آن‌ها، شما می‌توانید برخی از ویژگی‌های شخصیت خودتان را ارتقا دهید. ویژگی‌هایی چون میزان آسیبی که وارد می‌کند و سطح سلامتی آن!

یکی دیگر از چیزهای جذابی که دنیای این بازی را دوست داشتنی کرده، حضور باس‌فایت‌های متنوعی است که گیم‌پلی Kung Fu Zombie را چالش برانگیزتر کرده‌اند. تجربه این بازی حس و حال دوست داشتنی دارد و تم کلاسیک آن باعث شده تا تجربه این بازی آن‌هم در میان صدها هزار بازی اکشن موبایلی، ارزشمند باشد و حس و حال خوبی را به گیمرها ارائه کند. پس اگر به دنبال تجربه یک بازی جذاب و دوست داشتنی هستید، بازی Kung Fu Zombie گزینه بسیار خوبی برای شماست.

Kung Fu Zombie درست مانند سفری هیجان‌انگیز به سال‌ها قبل است. همه‌چیز رنگ و بوی قدیمی و کلاسیک دارد و این موضوع را حتی می‌توان در بخش گرافیک این بازی نیز مشاهده کرد. Kung Fu Zombie یک تجربه آرکید است و طبیعتا گرافیک آن نیز، حس و حال کلاسیک دارند. موضوعی که درباره موسیقی‌متن و جلوه‌های صوتی این بازی نیز صدق می‌کند و به نوعی همه‌چیز دست به دست هم داده تا Kung Fu Zombie یک بازی آرکید جذاب روی پلتفرم موبایل باشد.

اگر به دنبال تجربه یک بازی اکشن – آرکید موبایلی هستید که شما را به دهه‌ها قبل بازگرداند، باید به سراغ بازی موبایلی Kung Fu Zombie بروید. عنوانی که به سبب داستان، گیم‌پلی و تجربه فوق‌العاده‌ای که دارد، یک گزینه مناسب در دنیای بازی‌های آرکید زامبی‌محور است.



ناشر بازی:
Trophy Games


دسته بندی:
آرکید ، اکشن


سیستم عامل:
اندروید ، iOS


حجم:
۷۱ مگابایت مگابایت

source
کلاس یوس

توسط petese.ir