آیا شما هم در شکست دادن باس فایت Malenia مشکل دارید؟ آیا شما هم فکر می‌کنید که این باس فایت اصلا منصفانه نیست و زیادی سخت است؟ خب شما تنها نیستید و اکثر افرادی که الدن رینگ را بازی می‌کنند، به سختی از پس مالینیا بر می‌آیند. به هر حال این الهه پوسیدگی سخت‌ترین دشمنی است که در تمامی بازی‌های سولزلایک می‌توانید پیدا کنید. با این حال، مالینیا هم مثل دیگر باس‌های این بازی یک سری نقطه ضعف دارد. شما می‌توانید با مهارت و سختکوشی او را شکست دهید، یا استراتژی به خرج دهید و هوشمندانه مالینیا را مغلوب کنید. بهترین و ساده‌ترین پیشنهادی که می‌توانیم بکنیم این است که سطح خود را به ۱۲۰ برسانید و سطح سلاح‌های خود را هم به ۲۳ یا بیشتر برسانید. این مبارزه می‌تواند به شدت سخت باشد، پس بهتر است که آماده باشید. حالا اگر دوست دارید که این باس فایت را چندین برابر برای خود ساده‌تر کنید، در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.

از Bleed و آتش به خوبی استفاده کنید


باس فایت Malenia

بیشترین چیزی که می‌تواند به مالینیا آسیب بزند، آتش است. او کمترین مقاومت را نسبت به آتش و Bleed دارد و از این دو طریق می‌توانید با کمترین میزان زحمت، بیشترین میزان ضربه را به او وارد کنید. سلاح‌هایی که در این زمینه خوب و سریع عمل می‌کنند، مثل Hookclaws یا شلاق‌های مختلف، از تمامی سلاح‌ها بیشتر به درد می‌خورند. خیلی مهم است که حواستان باشد از Holy Damage و یا سم استفاده نکنید چون مالینیا به شدت در مقابل آن‌ها مقاوم است. طبیعتا از Scarlet Rot هم که نباید استفاده کنید چون لقب مالینیا به معنای واقعی کلمه «الهه پوسیدگی» است.

نگذارید سلامتی شما را بدزدد


در بسیاری از باس فایت‌های این بازی ایرادی ندارد که چند ضربه‌ای هم دریافت کنید، مهم ضرباتی است که وارد می‌کنید. ولی در مورد مالینیا این موضوع کاملا غلط است. او می‌تواند با ضرباتش سلامتی شما را کم و به سلامتی خودش اضافه کند. این موضوع باعث می‌شود که ایده‌آل‌ترین روش مبارزه با او این باشد که به کمترین میزان ممکن ضربه بخورید.

مالینیا خیلی سریع حمله می‌کند و ضرباتش را پشت سر هم وارد می‌کند، برای همین شاید کمی سخت باشد که حمله‌هایش را جاخالی دهید. در این مبارزه کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند منجر به پر شدن دوباره سلامتی مالینیا شود، پس اصلا نباید تمرکز خود را از دست دهید. متاسفانه هیچ روشی هم وجود ندارد که جلو این قابلیت مالینیا را بگیرد. برای همین شما هیچ راهی جز جاخالی و فرار از دست ضربات او را ندارید. البته به جز یک مورد استثنا که در پایین آن را توضیح خواهیم داد.

دفع حمله ریسک زیادی دارد ولی خیلی خوب است


باس فایت Malenia

در باس فایت Malenia شاید یکی از خطرناک‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که سعی کنید به کمک سپرها، ضربات مالینیا را دفع کنید. این کار نیازمند زمان‌بندی عالی و دقیق است تا بتوانید به بهترین شکل ممکن ضربات او را دفع کنید. ولی اگر بتوانید هنر دفع ضربات را به خوبی یاد بگیرید، هیچ استراتژی‌ای بهتر از این نیست که به جای فرار، ضربات دشمن خود را دفع کنید. تا جایی که می‌دانیم تمامی ضربات و حمله‌های مالینیا قابل دفع است و شما می‌توانید تک تک حملات ترسناک او را دفع کنید، ولی در نهایت باید این سوال را از خودتان بپرسید که آیا ارزشش را دارد یا خیر.

از یارها و متحد‌های هوشمندانه استفاده کنید


از آن‌جایی که مالینیا می‌تواند سلامتی خود را با ضرباتش پر کند، بهتر است که از هر یاری استفاده نکنید. شاید تا قبل از این باس فایت هر یاری که برای خود به بازی اضافه می‌کردید بهتر از هیچی بود، ولی در این باس فایت دیگر این موضوع درست نیست. شما اگر در این مبارزه از افرادی استفاده کنید که در بازی مهارت کافی ندارند و نمی‌توانند ضربات مالینیا را جاخالی دهند، در نهایت به ضرر خود شما خواهد بود. نه تنها این افراد به سرعت می‌میرند، بلکه حتی در این مسیر سلامتی مالینیا را هم پر می‌کنند. پس در نهایت سودی برای شما نخواهند داشت.

در فاز اول اصلا فرصت حمله به مالینیا ندهید


باس فایت Malenia

در فاز اول مبارزه با مالینیا اصلا به او اجازه حرکت ندهید. اگر می‌توانید و بیلد مناسب برای این کار را دارید، سعی کنید که به حملات سرعتی و قوی، اجازه حرکت به او ندهید. تازه اگر یک یار خوب هم داشته باشید و به صورت نوبتی به او ضربه بزنید تا او اجازه هیچ حمله‌ای نداشته باشد، این مبارزه به سرعت به یک مبارزه آسان تبدیل خواهد شد.

حالا اگر به قدری فشار بیاورید که او پشتش به دیوار زمین مبارزه برسد، دیگر نمی‌‌تواند از مانور فرار خودش، که یک قدم به عقب می‌پرد، استفاده کند. این موضوع به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهتر و سریع‌تر کار او را تمام کنید. این روش به شانس و مهارت خوبی نیاز دارد. ولی خب در باس فایتی به این سختی، ممکن است که همین دو مورد برای پیروزی شما کافی باشند.

از حمله Waterfowl Dance اصلا نترسید


این حرکت به راحتی یکی از خطرناک‌ترین و مرگبار‌ترین حرکاتی است که در تاریخ بازی‌های ویدیویی دیدیم. شما ممکن است این حرکت را در ویدیوهای مختلف دیده باشید، یا خودتان طعم تلخ آن را چشیده باشید. برای همین این احتمال وجود دارد که از این حرکت به شدت بترسید و هر موقع که ببینید مالینیا قصد دارد از این حرکت استفاده کند، دچار وحشت و سردرگمی شوید. ولی خب نگران نباشید، اگر ظاهر خطرناک Waterfowl Dance را نادیده بگیرید، چندان چیزی پشتش نمی‌ماند. در ادامه یک سری حرکت را به ترتیب به شما یاد می‌دهیم تا دیگر حتی یک ضربه هم در طول این حرکت نخورید.

  • ۱. زمانی که مالینیا به هوا می‌پرد، به سرعت در جهت مخالف بدوید.
  • ۲. تا موقعی که دو بخش از ضربات پشت سر هم این حرکت تمام نشده است، متوقف نشوید.
  • ۳. زمانی که ضربات سوم آغاز شد، به سمت خود مالینیا جاخالی دهید و قل بخورید.
  • ۴. بعد از حرکت شماره ۳، به سمت مخالف مالینیا بپرید و از مجموعه ضربات چهارم او هم فرار کنید.

ترکیب این ۴ حرکت می‌تواند جان شما را در تمامی مبارزات خود با مالینیا نجات دهد.

در فاز دوم خیلی حواستان به حرکات خود و مالینیا باشد


باس فایت Malenia

وقتی که در فاز اول سلامتی مالینیا را تمام کنید، یک سینماتیک پخش می‌شود و نشان می‌دهد که او ظاهر الهه پوسیدگی خودش را به طور کامل می‌گیرد. در این فاز ظاهر او تقریبا تغییر می‌کند، سلامتی‌اش پر می‌شود و حملاتش به شدت خطرناک‌تر می‌شوند. یکی از خطرناک‌ترین و کشنده‌ترین این حملات هم Scarlet Aeonia است که در حقیقت مالینیا در آن به شکل یک گل می‌شود و سپس می‌شکفد. اگر در زمان شکوفایی این گل شما نزدیکش باشید، متاسفانه مرگتان حتمی است و با یک برخورد در همان لحظه کشته می‌شوید.

در کل باید در این فاز بیشتر حواستان به ضرباتش باشد و از او بیشتر دوری کنید. هرچقدر که در فاز اول، فشار می‌توانست او را بیشتر کنترل کند؛ در این فاز باید فشار را بر روی مالینیا کم‌تر کنید و بیشتر از او فاصله بگیرید. اگر با موفقیت توانستید به این فاز برسید، یعنی حرکات او را دیگر به خوبی بلدید و می‌دانید که در چه زمانی از چه حمله‌ای استفاده می‌کند. پس از این دانش استفاده کنید و تا جایی که می‌توانید از او دور بمانید و هر وقت که فرصتش شد یکی دو ضربه‌ای هم به او بزنید. کم کم با همین روش می‌توانید مالینیا را شکست دهید.

بیشتر بخوانید:

source
کلاس یوس

توسط petese.ir