هوش مصنوعی جدید یوتیوب به کمک محتواسازها می‌آید. گوگل اعلام کرده که با ابزار جدید هوش مصنوعی خود که در سرویس یوتوب به کار می‌گیرد، چاره‌ی بهتری نسبت به «بی‌صدا کردن» در اختیار محتواسازها قرار می‌دهد. هوش مصنوعی جدید یوتیوب آهنگ کپی‌رایت شده را با حفظ صداهای دیگر از جمله صدای گفتگو و یا افکت‌های صوتی، حذف می‌کند.

همان‌طور که اشاره شد پیش از این در صورتی که آهنگی که روی ویدئوی شما بود مشمول قانون حق کپی می‌شد، یوتیوب مانع انتشار آن می‌شد. شما می‌توانستید پس از بی‌صدا کردن بخش مورد مناقشه‌ی ویدئوی خود، دوباره آن را منتشر کنید. اما این به معنای از بین رفتن بخشی از صدای کلی ویدئوی شما بود.

حالا گوگل هوش مصنوعی پاک کننده یوتیوب را بهبود داده است. با این ابزار شما می‌توانید فقط آهنگ کپی‌رایت شده را حذف کنید. در این حالت، صداهای دیگر باقی می‌مانند. این ویژگی از 4 جولای یعنی پنجشنبه 14 تیر 1403 در دسترس کاربران قرار گرفته است.

خبر این به‌روزرسانی را «نیل موهان» (Neal Mohan) مدیرعامل یوتیوب در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد. او نوشت:

خبر خوب [برای] محتواسازها: ابزار به‌روز شده‌ی Eraser Song ما به شما کمک می‌کند تا به راحتی آهنگ‌های کپی‌رایت شده را از ویدئوی خود حذف کنید.‌ (در حالی که بقیه صداهای ویدئوی شما دست‌نخورده باقی بمانند.)

این پست همچنین یک ویدئو که ویژگی‌های دیگر این ابزار به‌روزشده را نشان می‌داد در بر داشت. اگر با این ابزار و طرز کار آن آشنا نیستید، توصیه می‌کنیم حتما این ویدئو را تماشا کنید. 

لازم به ذکر است که گوگل برای مدتی در حال آزمایش این ویژگی جدید بود. بنابراین ممکن است قبلا هم از آن استفاده کرده باشید. اما چون همیشه دقت بالایی نداشت، این شرکت عرضه رسمی ابزار متکی به هوش مصنوعی خود را تا کنون به تاخیر انداخته بود.

در صورتی که حذف آهنگ کپی‌رایت شده دشوار باشد (صداهای پیچیده و غیرقابل تفکیک و یا جزئیات زیاد) یوتوب راه‌های دیگری را پیشنهاد می‌دهد. از جمله حذف بخش کپی‌رایت شده از ویدئو یا بی‌صدا کردن کامل آن بخش.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir