گوگل دیگر برنامه‌ای برای حذف کوکی‌های شخص‌ثالث در مرورگر کروم خود ندارد. این تصمیم گوگل، تغییر مهمی در رابطه با هدف قبلی این شرکت برای حذف تدریجی کوکی‌های شخص‌ثالث تا سال 2025 ایجاد می‌کند. گوگل گفته است که در عوض قصد دارد بر انتخاب کاربر تمرکز کند.

گوگل اعلام کرده است که به‌جای حذف کامل کوکی‌های شخص‌ثالث، می‌خواهد «تجربه‌ای جدید در کروم» ارائه کند تا به کاربران اجازه دهد «انتخاب آگاهانه‌ای درباره مرورگر وب خود داشته باشند».

گوگل در سال 2020 گفته بود که تا سال 2022 پشتیبانی از کوکی‌های شخص‌ثالث در کروم را حذف خواهد کرد. این برنامه چندین بار به‌خاطر شکایت تبلیغ‌کنندگان و مشکلات رگلاتوری به تعوبق افتاد. اما حالا کوکی‌های شخص‌ثالث فعلا باقی خواهند ماند تا حذف آن‌ها تاثیر منفی روی تبلیغ‌کنندگان نگذارند.

از طرفی، سازمان رقابت بازار بریتانیا (CMA) با برنامه گوگل برای حذف کوکی‌های شخص‌ثالث مخالفت کرده بود. به نظر این سازمان، هرگونه تغییر در کوکی‌های کروم و سوئیچ کردن به Privacy Sandbox می‌تواند رقابت در تبلیغات دیجیتال را محدود کند. حالا CMA می‌گوید که در حال بررسی طرح جدید گوگل برای تمرکز بر انتخاب کاربران است.

گوگل گفته که همچنان روی Privacy Sandbox API کار می‌کند تا با بهبود آن‌ها، توسعه دهندگان جایگزینی برای کوکی‌ها داشته باشند. همچنین کنترل‌های اضافی حریم خصوصی، مانند IP Protection، به حالت ناشناس کروم اضافه می‌شوند.




source
کلاس یوس

توسط petese.ir