ظاهرا آیفون 18 از سنسور دوربین سامسونگ استفاده خواهد کرد. مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس محصولات اپل، گقته است که اپل به‌دنبال تنوع بخشیدن به حسگرهای دوربین آیفون‌ها است. در حال‌حاضر سونی تامین‌کننده انحصاری سنسورهای دوربین اپل است، اما ظاهرا تا دو سال دیگر این شرایط تغییر خواهد کرد.

کو می‌گوید که اپل در سری آیفون 18 که انتظار می‌رود در پاییز 2026 معرفی شود، از سنسورهای دوربین سامسونگ استفاده خواهد کرد. به‌طور خاص می‌توان به سنسور 1/2.6 اینچی 48 مگاپیکسلی سامسونگ اشاره کرد که در دوربین‌های فوق‌عریض استفاده می‌شود.

ظاهرا سامسونگ یک تیم اختصاصی برای پاسخ به نیازهای اپل ایجاد کرده است و حتی ممکن است قرارداد این دو شرکت قبلا امضا شده باشد. البته این موضوع فقط در حد حدس‌وگمان است و مینگ چی کو اشاره‌ای به آن نکرده است.

هنوز مشخص نیست که این تغییر چه تفاوتی در کیفیت دوربین سری آیفون 18 در مقایسه با مدل‌های قبلی ایجاد خواهد کرد. با این‌حال، انتظار می‌رود که حداقل شاهد کیفیتی در حد سنسورهای سونی باشیم، بنابراین هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

همچنین طبق برخی گزارش‌ها، سری آیفون 18 دارای یک دوربین فوق‌عریض 48 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.6 اینچی سامسونگ خواهد بود که هنوز معرفی نشده است. درهرحال هر زمان سامسونگ چنین سنسوری معرفی کند، ما متوجه آن خواهیم شد.




source
کلاس یوس

توسط petese.ir