مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس محصولات اپل، جزئیات تازه‌ای درباره آیفون 17 اسلیم که قرار است سال آینده میلادی معرفی شود، منتشر کرده است. نکته قابل تامل این شایعه، بازگشت اپل به استفاده از فقط یک دوربین پشتی در آیفون 17 اسلیم است.

به گفته این تحلیلگر، تمرکز آیفون 17 اسلیم بیشتر روی فرم خواهد بود تا عملکرد. به همین‌خاطر اپل تغییرات قابل‌توجهی برای دستیابی به یک طراحی «فوق‌باریک» انجام خواهد داد.

کو می‌گوید که آیفون 17 اسلیم فقط یک دوربین پشتی خواهد داشت، در حالیکه انتظار می‌رود آیفون 17 استاندارد دارای دوربین پشتی دوگانه باشد و مدل‌های آیفون 17 پرو دارای سه دوربین پشتی خواهند بود. دوربین اصلی آیفون 17 یک «دوربین عریض» خواهد بود، اما هنوز اطلاعاتی درباره مشخصات این دوربین در دسترس نیست. با این‌حال انتظار می‌رود که بقیه مدل‌های آیفون 17 دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی باشند.

کو گفته است که آیفون 17 اسلیم از تیتانیوم ساخته خواهد شد. اما درصد تیتانیوم کمتری نسبت به مدل‌های پرو و ​​پرو مکس فعلی خواهد داشت.

کو همچنین درباره این گوشی به اندازه نمایشگر 6.6 اینچی با وضوح 2740×1260 پیکسل، تراشه A19، جزیره پویا شبیه به مدل‌های فعلی آیفون و مودم 5G ساخت اپل به جای کوالکام اشاره کرده است.

طبق برخی گزارش‌ها، اپل سال آینده میلادی مدل آیفون پلاس را حذف خواهد کرد و سری آیفون 17 شامل مدل‌های آیفون 17، آیفون 17 اسلیم، آیفون 17 پرو و ​​آیفون 17 پرو مکس خواهد بود. با این حال، طبق شایعاتی که دیروز منتشر شد، آیفون 17 اسلیم گران‌ترین مدل آیفون 17 با قیمت حدود 1299 دلار خواهد بود.

کو در گزارش خود توضیح داده که چرا اپل قصد دارد آیفون 17 پلاس را با آیفون 17 اسلیم جایگزین کند:

مدل پلاس در حال حاضر فقط حدود 5 تا 10 درصد از کل عرضه آیفون را تشکیل می‌دهد. این نشان می‌دهد که سه مدل دیگر آیفون (استاندارد، پرو و ​​پرو مکس) به اندازه کافی بخش رده‌بالای بازار را پوشش می‌دهند و مدل پلاس تقریبا اضافی است. مدل جدید اسیلم جایگزین پلاس نخواهد شد. بلکه، اپل در حال بررسی یک رویکرد طراحی جدید فراتر از آیفون‌های فعلی است.

در هرحال، هنوز 14 ماه تا زمان معرفی و عرضه آیفون 17 باقی مانده است و خیلی چیزها ممکن است تا آن موقع تغییر کند. در ضمن، مینگ چی کو دیگر مثل سابق قابل‌اعتماد نیست.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir