«ایلان ماسک» صاحب پلتفرم ایکس (توییتر سابق)، یک آگهی تبلیغاتی دیجیتالی تغییر یافته از معاون رئیس‌جمهور آمریکا، «کاملا هریس» را بدون اینکه ذکر کند واقعی نیست، منتشر کرد. با وجود اینکه او مالک این پلتفرم است، به نظر می‌رسد این پست با سیاست‌های خود پلتفرم در مورد رسانه‌های ساختگی و دستکاری شده مغایرت دارد.

ویدیویی که ماسک روز جمعه به اشتراک گذاشت، ویدیوی انتخاباتی اخیر هریس را تغییر داده است. ویدیویی که باعث می‌شود به نظر برسد نامزد ریاست جمهوری چیزهایی را گفته که واقعاً نگفته است. کلیپ دستکاری شده، هریس را نشان می‌دهد که چیزهایی مانند اینکه او «بهترین گزینه برای انتخابات از نظر تنوع نژادی» است و اینکه «چهار سال تحت تعلیم عروسک خیمه‌شب‌بازی دولت فراجناحی، یک مربی فوق‌العاده، جو بایدن» بوده است، می‌گوید. حساب کاربری اصلی که ویدیو را به اشتراک گذاشته بود، آن را با عنوان «پارودی» تبلیغات انتخاباتی کاملا هریس برچسب‌گذاری کرده بود. اظهارنامه‌ای که ممکن است از نقض سیاست‌های ایکس جلوگیری کند. اما این برچسب در بازنشر ایلان ماسک ظاهر نشد. در عوض، پست ماسک فقط ویدیو را نشان داده، با افزودن تفسیر خودش: «این شگفت‌انگیز است»، همراه با ایموجی خندان.

این اخیرترین نمونه از نقش ویدئوهای تغییر یافته توسط هوش مصنوعی در چرخه انتخاباتی است. قانون هنوز به طور کامل به این موضوع ورود نکرده است. برای مثال، اوایل سال میلادی جاری، یک تماس خودکار که از هوش مصنوعی برای تقلید صدای رئیس‌جمهور جو بایدن استفاده می‌کرد، از شهروندان نیوهمپشایر خواست تا در زمان انتخابات در خانه بمانند. قوانین مربوط به افشای هوش مصنوعی در تبلیغات هنوز در حال توسعه یا در انتظار رأی هستند.

پلتفرم‌ها مسئول مقابله با انتشار محتوای تغییریافته با AI

نبود قانون شفاف فراگیر، مسئولیت را بر عهده پلتفرم‌هایی مانند «ایکس» گذاشته تا قوانین خود را در مورد اطلاعات نادرست تعیین کنند. طبق خط‌مشی‌های ایکس، انتشار «محتوای ویدئویی مصنوعی، دستکاری‌شده یا خارج از قاموس، که می‌توانند افراد را فریب داده یا گیج کنند و منجر به آسیب شوند» در پلتفرم مجاز نیست. شبکه اجتماعی ایکس ابتدا ارزیابی می‌کند که آیا محتوا «به طور قابل توجه و فریبنده‌ای تغییر، دستکاری یا ساخته شده» که شامل «صدای دوبله‌ای» که اضافه یا ویرایش شده است می‌شود «که به طور اساسی درک، معنا یا قاموس رسانه را تغییر می‌دهد.»

در آخر، ایکس تعیین می‌کند که آیا محتوا می‌تواند منجر به «سردرگمی گسترده در باورهای عمومی، تأثیر بر امنیت عمومی، یا ایجاد آسیب جدی شود.» ایکس می‌گوید که «طنز» خط‌مشی این پلتفرم را نقض نمی‌کند. البته تا زمانی که «سردرگمی قابل توجهی در مورد اصالت رسانه ایجاد نشود.» حتا خوانشی اغماض‌آمیز از قوانین ایکس نشان می‌دهد که پست ایلان ماسک آن‌ها را نقض کرده است.

واکنش‌ها به بازنشر ویدئوی دیپ فیک کاملا هریس توسط ماسک

این پست همچنین اخیرترین آتشی است که «لیندا یاکارینو»، مدیرعامل شرکت ایکس، مامور خاموش کردن می‌شود. البته ایکس بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در مورد پست ماسک پاسخی نداد.

انتشار ویدئوی دیپ فیک کاملا هریس هم اکنون با مخالفت‌هایی از سوی جناح دموکرات آمریکا روبرو شده است. سناتور «ایمی کلوبوچار» (دموکرات از ایالت مینه‌سوتا) در پلتفرم تردز نوشته که اگر پست ماسک بدون برچسب باقی بماند، ایکس و ماسک نه تنها قوانین خود را نقض کرده‌اند، بلکه فصل انتخاباتی جدیدی پر از محتوای جعلی با صدای هوش مصنوعی و تصاویر تغییر یافته بدون هیچ محدودیتی رقم خواهد خورد. صرف نظر از این‌که به نفع کدام جناح سیاسی باشد. کلوبوچار قانونی را معرفی کرده که ایجاد شفافیت در تبلیغات سیاسی که به طور قابل توجهی تغییر یافته یا با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده‌اند را اجباری می‌کند.

فرماندار کالیفرنیا، «گاوین نیوسام» (حزب دموکرات) نیز به پست ماسک واکنش نشان داد و در ایکس نوشت: «دستکاری صدا در یک تبلیغ مانند این باید غیرقانونی باشد». او افزود که طی چند هفته لایحه‌ای را امضا خواهد کرد تا از این امر اطمینان حاصل شود.

ماسک به آن پست با ارسال لینک به پست اصلی ویدئوی دیجیتالی تغییر یافته‌ای که برچسب «پارودی» را شامل می‌شود، پاسخ داد: «من با مقام شناخته شده در جهان، پروفسور ساگون دیزناتز، بررسی کردم و او گفت که طنز در آمریکا قانونی است.» (البته ماسک در انتخاب اسم پروفسور هم خلاقیت به خرج داده و به طور غیرمستقیم به نیوسام گفته «بیضه‌هایم را بخور» (Suggon Deeznutz) که کمی بی‌ادبانه است!

ایلان ماسک از حامیان «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری ایالات متحده به شمار می‌رود.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir