The Callisto Protocol یکی از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۲ بود که متاسفانه بازخوردهای خوبی از سوی بازیکنان و منتقدان کسب نکرد.
به نظر میرسد که استودیو Striking Distance به دلیل فشار کمپانی Krafton، مجبور شد The Callisto Protocol را زودتر از موعد مورد نظر منتشر کند و این تصمیم تاثیر قابل توجهی بر کیفیت نهایی بازی گذاشت. گلن اسکوفیلد، کارگردان بازی، در مصاحبه اخیر خود اشاره کرد که Krafton ابتدا به او این اطمینان را داده بود که زمان بیشتری برای تکمیل بازی خواهد داشت. اما در نهایت، این قول نقض شد و بازی به اجبار در دسامبر 2022 منتشر شد.
اسکوفیلد بیان کرد که تنها سه ماه و نیم زمان بیشتر نیاز داشت تا بازی را به بهترین شکل ممکن تکمیل کند. او توضیح داد که اگر بازی به تأخیر میافتاد، نیازی به افزایش نیرو و هزینه اضافی نبود، اما با انتشار زودتر بازی، نیاز به تسریع فرآیند توسعه و افزایش نیرو پیش آمد. اسکوفیلد تاکید کرد که اگر به گذشته بازگردد، از انتشار زودهنگام بازی جلوگیری میکرد.
با وجود اینکه The Callisto Protocol بازخوردهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرد و انتظارات فروش Krafton را برآورده نکرد، اما اسکوفیلد در حال برنامهریزی برای معرفی پروژه جدیدی در سال 2024 است که امیدوار است درسهایی که از این تجربه آموخته را در آن به کار ببرد.
کالیستو پروتکل در حال حاضر روی پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و پیسی در دسترس قرار دارد.
source
کلاس یوس