آیا تا به حال با مشکل کرش برنامه ها در آیفون⚠️ مواجه شده اید؟ این مشکل می تواند برای کاربران ناخوشایند باشد و کار با گوشی را سخت و آزار دهنده کند.

در این مطلب از انزل وب یه بررسی نحوه جلوگیری از بیرون پریدن برنامه ها در آیفون (حل مشکل به صورت دائمی) می پردازیم.

حل مشکل بسته شدن برنامه ها در آیفون

 ?How to Fix iPhone Apps Crashing 

به طور خلاصه بر اساس گزارش بخش پشتیبانی اپل در زمینه حل مشکل بسته شدن برنامه ها در آیفون باید اقدامات زیر را انجام داد:

  • برنامه را ببندید و دوباره باز کنید.
  • گوشی آیفون خود را ریستارت کنید.
  • آپدیت سیستم عامل گوشی آیفون و همچنین آپدیت برنامه را چک کنید.
  • برنامه ای که کرش می شود را حذف کنید و سپس دوباره دانلود کنید.
  • اتصال اینترنت خود را چک کنید.
  • گوشی آیفون را شارژ کنید.
  • وضعیت حافظه گوشی را چک کنید.
  • تنظیمات گوشی را ریست کنید.
  •  گوشی قدیمی خود را با گوشی جدیدتری تعویض کنید.
  • وضعیت Airplane Mode را خاموش و روشن کنید.
  • در صورت داغ شدن گوشی اجازه دهید خنک شود.

در ادامه این مطلب به بررسی دقیق تر هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

۱- بیرون پریدن از برنامه در آیفون به علت مشکلات اینترنت

در صورت نیاز برنامه به اتصال اینترنت، اتصال اینترنت و یا هات اسپات ضعیف می تواند باعث کرش برنامه در گوشی آیفون شود. شما می توانید با جستجوی آدرس سایتی در مرورگر گوگل کروم و یا سافاری عملکرد و سرعت اینترنت خود را چک کنید.

یکی از اقدامات برای رفع مشکل اینترنت شما خاموش و روشن کردن مودم می باشد. همچنین برای تست اتصال اینترنت خود، گوشی آیفون را در صورت امکان به مودم دیگری متصل کنید.

۲- گوشی آیفون خود را شارژ کنید

در صورتی که با گوشی آیفون خود در حال اجرا یک بازی سنگین هستید و گوشی شما تنها ۱۰ درصد شارژ دارد ممکن است گوشی شما برای اینکه نمی تواند انرژی باتری مورد نیاز برای ادامه بازی را فراهم کند شما را از برنامه بیرون بیندازد.

در صورتی که به صورت اضطراری نیاز به ادامه دادن برنامه دارید، گوشی خود را به شارژ بزنید تا از کرش شدن دوباره برنامه جلوگیری کنید. اما به طور کلی در هنگام انجام بازی و یا برنامه های سنگین گوشی خود را به شارژ نزنید. این کار هم باعث داغ شدن و آسیب به باتری و هم بیرون پریدن دوباره از برنامه می شود. در صورت افزایش دما باتری گوشی آیفون تان آن را خاموش کنید تا خنک شود.

۳- برنامه را ببندید و دوباره اجرا کنید

شما وقتی برنامه ای را میبندید این برنامه همچنان در پس زمینه گوشی باقی می ماند و اگر شما برنامه را دوباره باز کنید با صفحه سیاه مواجه می شوید. برای توقف فعالیت برنامه در گوشی های آیفون با دکمه Home، این دکمه را بزنید و سپس برنامه مورد نظرتان را به سمت بالا بکشید. در گوشی های آیفون مدل جدیدتر و بدون دکمه Home، صفحه را به سمت بالا بکشید تا لیست برنامه ها را مشاهده کنید. سپس برنامه را به سمت بالا بکشید تا متوقف شود. در نهایت برنامه را دوباره اجرا کنید. به عنوان مثال ما در تصویر برای رفع مشکل پریدن اینستاگرام در آیفون، با استفاده از این روش برنامه اینستاگرام را به طور کامل بستیم.

بیرون پریدن از برنامه در آیفون

۴- برنامه را آپدیت کنید

سازندگان برنامه های آیفون، آپدیت ها را در فواصل زمانی مختلف برای رفع باگ و مشکلات آن ارائه می دهند. در صورت باز نشدن برنامه ها در آیفون، آپدیت آن می تواند به رفع مشکل کمک کند. برای چک کردن آپدیت برنامه ها نام آن را در باکس بالای صفحه App Store سرچ کنید. در صورت وجود آپدیت برای برنامه، در رو به روی نام آن به جای دکمه Open دکمه Update خواهد بود. برای آپدیت برنامه بر روی این دکمه بزنید.

بیرون پریدن از برنامه در آیفون

۵- سیستم عامل گوشی آیفون را آپدیت کنید

آپدیت سیستم عامل آیفون هم به رفع مشکل بیرون پریدن برنامه کمک خواهد کرد. در صورت بروز چنین مشکلی برای گوشی آیفون شما، به قسمت تنظیمات آیفون و بخش General بروید.

بیرون پریدن از برنامه در آیفون

سپس آپدیت سیستم عامل را در بخش Software Update بررسی کنید.

مشکل بیرون پریدن از برنامه در آیفون

در صورتی که آپدیت وجود داشت، با انتخاب Download and Install  سیستم عامل را آپدیت کنید.

بیرون پریدن از برنامه در آیفون

۶- ریستارت گوشی برای حل مشکل بیرون پریدن از برنامه در آیفون

گوشی آیفون خود را ریستارت کنید. ریستارت گوشی آیفون به حل برخی از مشکلات اعم از کرش شدن برنامه ها و مشکلات دیگر آن کمک خواهد کرد.

۷- برنامه را حذف کنید و سپس دوباره نصب کنید

در صورتی که ترفند آپدیت برای حل مشکل کارساز نبود، یکی دیگر از راه حل ها پاک کردن برنامه می باشد. حتما به این نکته توجه کنید که پس از حذف برنامه تمامی داده های مربوط به آن هم حذف خواهند شد.

برای این کار بر روی برنامه مورد نظرتان در منو Tap کرده و نگه دارید. سپس در لیست بر روی Remove App بزنید.

بیرون پریدن از برنامه در آیفون

برای تایید فرایند حذف، یک بار دیگر گزینه Delete App را انتخاب کنید.

بیرون پریدن از برنامه در آیفون

در صورتی که بخواهید دوباره برنامه را نصب کنید به App Store بروید و در انتها بر روی آیکون ابر مانند در برابر اسم بزنید تا برنامه دوباره دانلود شود.

بیرون پریدن از ایفون

۸- بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون می تواند به علت مشکلات حافظه باشد

اگر حافظه گوشی شما پر شده است بر عملکرد گوشی آیفون شما تاثیر خواهد گذاشت و می تواند باعث پریدن برنامه در آیفون شود. در نتیجه باید حافظه گوشی خود را زود به زود خالی کنید.

برای بررسی وضعیت حافظه خود به تنظیمات گوشی آیفون رفته و در قسمت General نگاهی به قسمت iPhone Storage بیندازید.

بیرون پریدن از برنامه آیفون

در صورتی که از برنامه ای استفاده نمی کنید آن را حذف کنید تا مشکل حافظه برطرف شود.

۹- ریست تنظیمات برای حل مشکل بیرون پریدن از برنامه آیفون

یکی دیگر از راه هایی که می توانید برای حل این مشکل استفاده کنید، ریست تنظیمات گوشی آیفون می باشد. این کار تمامی تنظیمات شما را به حالت اول و کارخانه باز می گرداند. برای انجام ریست تنظیمات، گزینه ها را در بخش General اسکرول کنید و Transfer or Reset iPhone را انتخاب کنید.

بیرون پریدن از برنامه در آیفون

سپس به قسمت Reset بروید.

بیرون پریدن از برنامه در آیفون

گزینه Reset All Settings را انتخاب کنید.

بیرون پریدن از برنامه در آیفون

با انجام این ریست تنها تنظیمات شما حذف خواهد شد.

۱۰- گوشی آیفون به روزتری تهیه کنید

در صورتی که سال های زیادی از استفاده گوشی آیفون تان می گذرد، طبیعی است که عملکرد آن دچار مشکل شود. در صورت امکان اگر هیچ کدام از روش های بالا کارساز نبود گوشی خود را تعویض کنید تا مشکلات کمتری داشته باشید.

۱۱- حالت هواپیما را روشن و خاموش کنید

کرش شدن برنامه می تواند به علت اتصالات ضعیف اینترنت باشد. برای رفع این مشکل حالت هواپیما را در قسمت Control Center فعال و سپس پس از مدت ۱۵ ثانیه غیر فعال کنید.

بیرون پریدن از برنامه در آیفون

۱۲- بیرون پریدن برنامه آیفون به علت مشکل سراسری

همچنین شما می توانید حساب کاربری برنامه مورد نظرتان را در شبکه های اجتماعی چک کنید. گاهی اوقات یک باگ سراسری برای یک برنامه اتفاق میفتد و سازندگان برنامه در این صورت در شبکه اجتماعی خود از آن اطلاع می دهند و با آپدیت مشکل را برطرف خواهند کرد.

همچنین شما می توانید از طریق ایمیل و یا هر قسمتی که برای نظرات در نظر گرفته شده است مشکل را به آن ها گزارش دهید.

۱۳- بررسی کنید که برنامه مورد نظرتان اجازه های لازم را داشته باشد

به عنوان مثال در صورتی که اجازه استفاده از دوربین را به برنامه تلگرام نداده باشید ممکن است پس از باز کردن دوربین با کرش شدن تلگرام در آیفون مواجه شوید. برای صدور اجازه برخی از نرم افزار ها به قسمت تنظیمات گوشی بروید و سپس اسکرول کنید و نام برنامه مورد نظر خود را از لیست بیابید.

بیرون پریدن از برنامه در آیفون

سپس اجازه های لازم برای برنامه را بررسی و فعال کنید. صدور اجازه برای دوربین می تواند به حل مشکل بیرون پریدن تلگرام آیفون کمک کند.

بیرون پریدن از برنامه در آیفون

۱۴- اتصالات خارجی به گوشی آیفون را جدا کنید

گاهی هرگونه اتصال خارجی به گوشی آیفون می تواند باعث بروز مشکل در این گوشی شود. برای رفع کرش برنامه ها اتصالات را از گوشی خود جدا کنید.

۱۵- از یک نرم افزار مشابه استفاده کنید

در صورتی که هیچ یک از راه ها برای رفع مشکل شما کارساز نبود برنامه را با یک برنامه مشابه دیگر جایگزین کنید. گاهی اوقات ممکن است پس از بررسی مراحل متوجه شوید که برنامه مورد نظر شما مدت هاست که آپدیتی ارائه نمی دهد و یا دیگر فعال نیست. در این صورت به علت عدم وجود پشتیبانی از آن برنامه می توانید آن را با یک برنامه مشابه جایگزین کنید.

سوالات متداول

چرا برنامه آیفون باز نمیشود؟

از دلایل باز نشدن برنامه آیفون می توان به مشکل اینترنت (در صورت نیاز به اتصال اینترنت)، مشکلات حافظه گوشی و یا مشکلات خود برنامه اشاره کرد.

چرا برنامه در آیفون نصب نمیشود؟

یکی از مهم ترین دلایل نصب نشدن برنامه آیفون مشکل پر شدن حافظه می باشد. برای رفع این مشکل وضعیت حافظه را چک کنید و در صورت پر بودن حافظه برنامه های اضافی را حذف کنید.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم دلایل و راهکارهای جلوگیری از بیرون پریدن برنامه ها در آیفون را بررسی کنیم. دلایل مختلف نرم افزاری و سخت افزاری می تواند باعث بروز این مشکل شود. شما با استفاده از راهکارهای این مطلب می توانید این دلایل را شناسایی و آن را رفع کنید. در صورتی هم که گوشی شما از رده های پایین تر و قدیمی تر باشد پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از بروز مشکلات برای گوشی شما در صورت امکان گوشی خود را با گوشی جدیدتری از آیفون تعویض کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم از نصب برنامه های ناشناس خودداری کنید، همیشه برنامه های خود را به روز نگه دارید و از فضای ذخیره سازی گوشی خود به درستی استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به نظر شما چه عواملی می تواند باعث بسته شدن برنامه های آیفون شود؟ چگونه میتوان مشکل بیرون پریدن از آیفون را برطرف کرد؟ در صورتی که شما هم راهکار دیگری را میشناسید لطفاً آن را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

source

توسط petese.ir