بر اساس حکم قاضی فدرال، آمیت مهتا، گوگل با انجام معاملات انحصاری با اپل و سامسونگ، قوانین ضد انحصاری کشور را نقض کرده است. این شرکت میلیاردها دلار به این سازندگان گوشی‌های هوشمند پرداخت کرده تا اطمینان حاصل کند که گوگل موتور جستجوی پیش‌فرض روی دستگاه‌های آن‌ها باشد.

این دو برند در مجموع بیش از 400 میلیون گوشی هوشمند در سال می‌فروشند و پیش‌فرض بودن موتور جستجوی گوگل در این تعداد دستگاه‌ها به طور مؤثری به گوگل کمک می‌کند تا انحصار خود را در بخش‌های جستجوی اینترنتی و تبلیغات آنلاین حفظ کند.


بیشتر بخوانید:


نقض قوانین ضد انحصاری توسط گوگل و پرداخت میلیاردها دلار به اپل و سامسونگ

در طول دادگاه مشخص شد که گوگل تنها در سال 2021، مبلغ 26 میلیارد دلار به اپل پرداخت کرده تا موتور جستجوی پیش‌فرض در مرورگر سافاری باشد.

این مبلغ تا سال 2024 افزایش یافته است. مهتا حکم داده که گوگل دیگر نمی‌تواند چنین معاملات انحصاری انجام دهد. برندها می‌توانند انتخاب کنند که از گوگل استفاده کنند، اما گوگل دیگر نمی‌تواند میلیاردها دلار به سازندگان دستگاه‌هایی مانند سامسونگ پرداخت کند تا مطمئن شود که موتور جستجوی پیش‌فرض باقی می‌ماند.

هنوز مشخص نیست پیرو این حکم گوگل مجبور به انجام چه کارهایی خواهد شد. وزارت دادگستری ایالات متحده هنگام طرح دعوی هیچ جریمه‌ای را مدنظر نداشت. ممکن است گوگل مجبور به انجام تغییرات اساسی در روش‌های کسب‌و‌کار خود شود و حتی بخش‌هایی مانند موتور جستجو و تبلیغات شرکت را جدا سازد.

واکنش گوگل و احتمال جریمه‌های مالی

احتمال دارد که دادگاه گوگل را به میلیون‌ها یا حتی میلیاردها دلار جریمه مالی محکوم کند. گوگل حکم دادگاه را نپذیرفته و اعلام کرده که به این حکم اعتراض خواهد کرد و یک نبرد حقوقی را علیه این حکم آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع: sammobile

source
کلاس یوس

توسط petese.ir