اگر به تازگی آیفون جدیدی خریدید، امکانات زیادی برای بهره‌برداری از دوربین‌های فوق‌العاده‌ای که در جیب شماست وجود دارد. ما برخی از بهترین اپ های دوربین و ویرایش عکس برای آیفون را معرفی کرده‌ایم تا به شما کمک کنند تصاویر خود را به بهترین شکل ممکن ارتقا دهید. حتی اگر کاربر قدیمی آیفون هستید، امتحان این اپلیکیشن‌ها ارزشش را دارد.

Halide

Halide احتمالاً محبوب‌ترین اپلیکیشن برای کسانی است که به عکاسی موبایلی به‌طور جدی می‌پردازند و یکی از اپلیکیشن‌های مورد علاقه ما برای آیفون است. این اپ ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند تنظیمات سرعت شاتر، ISO، و تعادل رنگ سفید (وایت بالانس) را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، Halide با استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های دیگر، ویژگی‌های منحصر به‌فردی را برای بهبود عکس‌ها ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، کاربران آیفون XR و آیفون SE (نسل 2) می‌توانند حتی بدون دو لنز دوربین پشتی، عکس‌های پرتره از حیوانات و اشیاء بگیرند.

علاوه بر این، می‌توانید عکس‌های RAW با کیفیت بالا بگیرید. هیستوگرام‌ها و اطلاعات متادیتا را بررسی کنید، با استفاده از Focus Peaking نقطه فوکوس را دقیقاً تنظیم کنید، نقشه عمق تصاویر را استخراج کنید و امکانات زیاد دیگر.

می‌توانید Halide را به صورت رایگان از اپ استور دانلود کنید. این اپ نیاز به اشتراک سالیانه 11.99 دلار یا لایسنس دائمی 59.99 دلار بعد از دوره آزمایشی 7 روزه دارد.

بهترین اپ های دوربین آیفون

Pro Camera by Moment

Pro Camera by Moment یکی دیگر از بهترین اپ های دوربین برای کاربرانی است که می‌خواهند کنترل کاملی بر نحوه عکاسی خود در آیفون داشته باشند. این اپ کنترل‌های دستی کامل با تنظیمات نوردهی و ISO، پشتیبانی از RAW، فوکوس دستی، شاتر آهسته و حتی تایم‌لپس 4K را ارائه می‌دهد.

جالب است که Pro Camera فقط برای عکس‌ها عمل نمی‌کند. بلکه همین کنترل‌های دستی را برای ضبط ویدئو نیز ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند به راحتی بین وضوح‌های مختلف، نرخ فریم‌ها و پروفایل‌های رنگی – از جمله LOG در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس – انتخاب کنند. همچنین پشتیبانی از بیت‌ریت‌های مختلف و لنزهای آنامورفیک نیز وجود دارد.

Pro Camera by Moment را می‌توانید به قیمت 8.99 دلار از اپ استور خریداری کنید. برخی ویژگی‌های اضافی از طریق خریدهای درون‌اپ قابل دسترسی هستند.

اپ دوربین Pro Camera by Moment برای آیفون

Photon

Photon تمام کنترل‌هایی را که برای عکاسی حرفه‌ای نیاز دارید، فراهم می‌کند. توسعه‌دهندگان Photon همان کسانی هستند که Camera+ را ساخته‌اند و این اپ با گزینه‌های متعدد برای تنظیمات دستی و کنترل دوربین آیفون قبل از گرفتن عکس، طراحی شده است. کاربران می‌توانند به دقت فوکوس، نوردهی (با تنظیمات شاتر و ISO) و تعادل رنگ سفید را تنظیم کنند.

برای بهبود عکس‌های خود، Photon ابزارهای پیشرفته‌ای مانند Focus Peaking را ارائه می‌دهد که دقیقاً جایی را که لنز فوکوس کرده است، نشان می‌دهد. این اپ همچنین از فرمت‌های مختلف عکس، مانند HEIF، JPEG، ProRAW و RAW پشتیبانی می‌کند. برای دارندگان آیفون 14 پرو، این اپ به راحتی امکان انتخاب بین عکس‌های 12 مگاپیکسل و 48 مگاپیکسل را زمانی که از لنز عریض اصلی استفاده می‌کنید، فراهم می‌آورد.

Photon اکنون در اپ استور در دسترس است و نیاز به آیفون با iOS 16 یا بالاتر دارد. در حالی که می‌توانید آن را به صورت رایگان دانلود کنید، کنترل‌های دستی تنها تحت اشتراک ماهانه 3.99 دلار یا اشتراک سالانه 19.99 دلار در دسترس هستند.

Darkroom

پس از گرفتن عکس‌های عالی با آیفون خود، به ابزارهای حرفه‌ای برای ویرایش آن‌ها نیاز دارید – اما نیازی به کامپیوتر برای این کار نیست. Darkroom یکی از اپلیکیشن‌های ویرایش عکس مورد علاقه ما است که نه تنها برای آیفون بلکه برای آیپد و مک نیز در دسترس است.

یکی از بهترین ویژگی‌های Darkroom این است که اپ بسیار شهودی و آسان برای استفاده است. حتی اگر عکاس حرفه‌ای نباشید. این اپ با کتابخانه عکس iCloud یکپارچه شده، بنابراین نیازی به صرف وقت برای انتخاب و وارد کردن عکس‌هایی که می‌خواهید ویرایش کنید ندارید.

با Darkroom می توانید روشنایی، کنتراست، هایلایت‌ها، سایه‌ها، دمای رنگ و جزئیات دیگر عکس‌هایی که قبلاً گرفته‌اید را تنظیم کنید. این اپ همچنین به شما این امکان را می‌دهد که ویدیوها و حتی Live Photos را ویرایش کنید. علاوه بر این، ابزارهای پیشرفته‌ای مانند ویرایش منحنی، گزینه‌های واترمارک، پشتیبانی پیشرفته از عکس‌های RAW و حتی یکپارچگی با اپ Halide را خواهید یافت.

بهترین بخش این است که می‌توانید از بیشتر ویژگی‌های Darkroom به صورت رایگان استفاده کنید، و این اپ در اپ استور در دسترس است. اشتراک ماهانه 4.99 دلار برای دسترسی به تمام ویژگی‌های اپ لازم است.

Focos

Focos برای کسانی که عاشق عکاسی پرتره با آیفون هستند، اپی ضروری است. در حالی که اپل مدتی طول کشید تا به کاربران اجازه دهد سطح تاری پس‌زمینه در عکس‌های پرتره را تغییر دهند، اپ Focos از زمان انتشار خود در سال 2017 این گزینه را ارائه می‌دهد. بنابراین Focos شاید بهترین اپ دوربین آیفون باشد.

اما Focos فراتر از تنظیم تاری عکس‌های پرتره می‌رود، زیرا دیافراگم‌های مختلف با اثرات نقاط بوکه متعدد و پیش‌تنظیماتی که احساس لنزهای حرفه‌ای را در عکس‌ها شبیه‌سازی می‌کند، ایجاد می‌کند. همچنین گزینه‌هایی برای افزودن نورپردازی 3D و تغییر نقشه عمق عکس برای بهبود پس‌زمینه تار وجود دارد.

چه جالب‌تر این است که Focos از هوش مصنوعی برای ایجاد نقشه عمق مصنوعی برای هر عکسی، حتی اگر با حالت پرتره آیفون گرفته نشده باشد، استفاده می‌کند. این اپ فوق‌العاده است و با آن می‌توانید کارهای شگفت‌انگیزی با عکس‌های خود انجام دهید.

Focos به صورت رایگان در اپ استور در دسترس است، اما پس از پایان دوره آزمایشی رایگان، باید حق اشتراک بپردازید.

 

Focos شاید بهترین اپ دوربین آیفون باشد. 

 

 

Lightroom

Adobe Lightroom ویرایشگر عکس معروفی است که توسط بسیاری از حرفه‌ای‌ها در سراسر جهان استفاده می‌شود و اگرچه نسخه دسکتاپ آن شناخته شده است، Adobe نسخه موبایل Lightroom برای iOS را نیز ارائه می‌دهد.

ویرایش عکس‌ها در Lightroom برای iOS بسیار آسان است، حتی اگر در حالت RAW گرفته شده باشند. این اپ شامل گزینه‌هایی برای تنظیم نور، رنگ‌ها، افکت‌ها، جزئیات و… است. همچنین می‌توانید عکس‌ها را تغییر شکل دهید، تصحیحات لنز را اعمال کنید یا از حالت خودکار برای تنظیم بهترین تنظیمات برای آن تصویر استفاده کنید. همچنین پروفایل‌های رنگی مختلف و تنظیمات پیش‌تنظیم شده وجود دارد.

اگر عضو Adobe Creative Cloud هستید، می‌توانید همه چیز را بین نسخه موبایل و دسکتاپ اپ هماهنگ کنید – بنابراین می‌توانید ویرایش عکسی را در آیفون خود آغاز کرده و سپس آن را در مک یا آیپد خود تمام کنید.

نسخه موبایل Lightroom به صورت رایگان در اپ استور در دسترس است، اما برای بهره‌برداری کامل از اپ، باید مشترک Adobe Creative Cloud شوید.

DoubleTake

از آن‌جا که یک دوربین آیفون تنها برای عکس گرفتن نیست، این فهرست بدون اپی برای کار با ویدئو کامل نمی‌شود. DoubleTake اپی است که توسط همان شرکت سازنده FiLMiC Pro ساخته شده و روش جدیدی برای ضبط ویدئو با آیفون شما ارائه می‌دهد.

گاهی اوقات ضبط ویدئو از یک دوربین کافی نیست، به همین دلیل DoubleTake با راه‌حل ساده و هوشمندانه‌ای آمده است. اگر نیاز دارید ویدئو را از دو زاویه مختلف ضبط کنید تا محتوای حرفه‌ای‌تری ایجاد کنید، این اپ به شما امکان می‌دهد دو دوربین آیفون را به طور همزمان انتخاب کنید.

می‌توانید بین لنزهای فوق عریض، عریض، تله‌فوتو و سلفی برای شروع ویدئوی چند دوربینی انتخاب کنید. این اپ همچنین به شما امکان می‌دهد بین 24، 25 و 30 فریم در ثانیه سوئیچ کنید. هیچ تنظیمات پیچیده‌ای وجود ندارد و تنها کاری که باید انجام دهید این است که اپ را باز کرده، دوربین‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید و شروع به ضبط کنید.

DoubleTake به صورت رایگان در اپ استور در دسترس است.

DoubleTake بهترین اپ رایگان دوربین آیفون

جمع‌بندی

با این اپلیکیشن‌ها، همه ابزارهایی که برای عکاسی و ویرایش حرفه‌ای با آیفون نیاز دارید، در اختیارتان است. در حالی که برخی اپلیکیشن‌ها مانند Halide هزینه دارند، گزینه‌های عالی و رایگان دیگری برای بهبود عکس‌های شما در اپ استور موجود است. به نظر شما بهترین اپ دوربین آیفون برای ثبت و ویرایش عکس و فیلم چیست؟

آیا اپلیکیشن دیگری برای گرفتن عکس‌های بهتر استفاده می‌کنید که در این فهرست نیامده است؟ لطفاً در نظرات زیر به ما بگویید.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir