در هفته‌ها و روزهای اخیر نام‌های زیادی به عنوان گزینه‌های تصدی وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات شنیده شدند. حالا شنیده‌ها حاکی از آن هستند که دکتر ستار هاشمی گزینه نهایی دولت چهاردهم برای تصدی این وزارتخانه خواهد بود.

شنیده‌های فارنت حاکی از آن هستند که ستار هاشمی به عنوان گزینه نهایی دولت برای وزارت ارتباطات به مجلس معرفی خواهد شد. اخبار حاکی از آن هستند که فهرست کامل وزرای انتخابی یکشنبه 21 مرداد اعلام خواهد شد.

ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات کیست؟

دکتر ستار هاشمی، عضو هیات علمی دانشگاه شیراز و دارای 37 مقاله کنفرانسی و 5 مقاله ژورنالی در مجلات داخل کشور است. او همچنین در انتشار 85 مقاله ISI نیز مشارکت داشته و استاد گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه شیراز است. البته هاشمی به جز این سوابق علمی و پژوهشی، از سوابق کاری و تجربی نیز برخوردار است.

ستار هاشمی در سال 93 به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس و در سال 95 به عنوان معاون فناوری شرکت ارتباطات زیرساخت فعالیت کرده است. او بعد از خداحافظی از وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم، به سازمان ثبت اسناد کشور رفت و سمت معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبت را عهده‌دار شد.

دکتر هاشمی متولد 1355 در شهر یاسوج و گزینه نهایی وزارت ارتباطات دولت چهاردهم است. البته نام او هم رسما به عنوان وزیر پیشنهادی دولت اعلام نشده، و تا زمان معرفی رسمی او به مجلس و مردم باقی مانده است. با این حال، به نظر می‌رسد که او گزینه نهایی تصدی این وزارتخانه باشد.

پیش از این، نام‌هایی چون ابوالحسن فیروزآبادی، حمید فتاحی و اکرم فداکار به عنوان گزینه‌های وزارت ارتباطات به گوش می‌رسیدند. اما اخبار امروز حاکی از آن هستند که هر سه گزینه قبلا مطرح شده، رد شدند و در نهایت هاشمی به عنوان گزینه اصلی به مجلس معرفی خواهد شد.

در اخبار مرتبط، گزینه پیشنهادی برای وزارت صمت هم مشخص شد.



source
کلاس یوس

توسط petese.ir