همانطور که میدانید یک بازی چندنفره از The Last of Us در دست ساخت قرار داشت که در نهایت سونی تصمیم گرفت آن را کنسل شد.
صنعت بازیهای ویدیویی یک سال پر از چالش و مشکلات را سپری میکند که شامل لغو پروژهها، تعطیلی استودیوها و اخراج کارکنان میشوند. اکنون جیسون شرایر، خبرنگار با سابقه، در پادکست Friends Per Second به بررسی وضعیت بازیهای لایو سرویس و استودیوهای PlayStation پرداخته است.
در این گفتگو، شرایر به هزینههای گزاف تولید بازیهای لایو سرویس و چرخه معیوبی اشاره میکند که در آن، استودیوهای توانمند بازیهای تکنفره به این پروژهها منتقل میشوند که در نهایت شکست میخورند. شرایر به صحبت درباره بازی چندنفره The Last of Us توسط استودیو ناتی داگ نیز پرداخت که ۴ سال در دست ساخت بود.
این پروژه که از سال ۲۰۱۸ در دست توسعه بود و تغییرات زیادی را تجربه کرد و در نهایت پارسال لغو شد. شرایر تخمین میزند که این پروژه به مدت چهار سال با تیمی متشکل از صدها نفر در دست توسعه بود و لغو آن بدون هیچ خسارتی صورت نگرفت، چون حتی تعدادی از توسعه دهندگان شغل خود را از دست دادند.
شرایر همچنین اشاره کرد که بازی چندنفره Horizon همچنان در دست توسعه است و تاکنون لغو نشده است.
source