پلتفرم معروف طراحی Canva اعلام کرده که قصد دارد استارتاپ استرالیایی لئوناردو (Leonardo.AI) را خریداری کند. این استارتاپ، که در زمینه تولید محتوای هوش مصنوعی و تحقیق فعالیت می‌کند، با ارائه ابزارهای هوش مصنوعی مولد، به تقویت مجموعه ابزارهای Magic Studio نرم‌افزار Canva کمک خواهد کرد. این خرید به کانوا این امکان را می‌دهد که به فناوری‌های پیشرفته لئوناردو.ای‌آی، از جمله تولیدکننده‌های متن به تصویر و متن به ویدیو، دسترسی پیدا کند.

در بیانیه‌ای که توسط کانوا منتشر شده، «کامرون آدامز»، یکی از بنیان‌گذاران این شرکت، توضیح داده که لئوناردو به توسعه پلتفرم وب خود به‌عنوان یک محصول جداگانه ادامه خواهد داد. این روش مشابه به رویکردی است که کانوا در مورد نرم‌افزارهای Affinity اتخاذ کرده است. Affinity یکی از خریدهای اخیر کانوا است که به رقابت این شرکت با محصولات نرم‌افزاری خلاقانه‌ای مانند فتوشاپ و ایلاستریتور کمک کرده است. با این حال، ادغام فناوری هوش مصنوعی لئوناردو  و مدل بنیادی Phoenix آن به‌طور سریع در حال انجام است. انتظار می‌رود که توانایی‌های این هوش مصنوعی، به مجموعه ابزارهای Magic Studio کانوا، از جمله تولیدکننده تصویر و ویدیو Magic Media افزوده شود.

ابزارهای هوش مصنوعی Canva برای رقابت با فایرفلای

کانوا در تلاش است تا پلتفرم خود را متنوع‌تر کرده و ابزارهای بیشتری به مجموعه‌های خود اضافه کند. با این حال، این پلتفرم همچنان یکی از رقبای بزرگ محصولات نرم‌افزاری خلاقانه ادوبی به شمار می‌آید. اکنون با اضافه کردن لئوناردو، به نظر می‌رسد که قصد دارد به طور مشابه در مقابل مدل‌های هوش مصنوعی مولد ادوبی مانند Firefly قرار گیرد.

هوش مصنوعی لئوناردو اعلام کرده که مدل‌های آن با استفاده از داده‌های «مجوزدار، مصنوعی و در دسترس عمومی/منبع باز» آموزش داده شده‌اند. این نوع از شفافیت، نسبت به آن‌چه ادوبی برای مدل‌های Firefly اعلام کرده، نسبتا مبهم است. ادوبی اخیراً با انتقادات زیادی نسبت به سیاست‌های خود مواجه شده بود. این به‌روزرسانی به‌طور خاص اعلام کرده بود که داده‌های کاربران برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مولد این شرکت استفاده نخواهد شد. با این حال، واکنش‌ها به این تغییر سیاست نشان می‌دهد که دغدغه‌های زیادی درباره استفاده از داده‌های کاربران در زمینه هوش مصنوعی وجود دارد.

Canva فرصتی دارد تا با ابزارهای جدید خود به عنوان یک گزینه رو به رشد در بازار هوش مصنوعی مولد به شمار آید. با این حال، برای اجتناب از انتقاداتی مشابه به انتقاداتی که ادوبی با آن‌ها مواجه شده، باید با احتیاط عمل کند. اتخاذ سیاست‌های شفاف و جلب اعتماد کاربران در زمینه‌های مرتبط با داده‌های شخصی و هوش مصنوعی می‌تواند نقش مهمی در موفقیت آینده کانوا در این حوزه ایفا کند.

به نظر می‌رسد که با اضافه کردن هوش مصنوعی لئوناردو به پلتفرم خود، Canva در حال آماده شدن برای تقویت جایگاه خود به عنوان رقیب قوی‌تر در صنعت طراحی و تولید محتوای دیجیتال است.




source
کلاس یوس

توسط petese.ir