قابلیت Recall AI مایکروسافت، که تایملاین فعالیت‌های شما را در پی‌سی ذخیره می‌کند، به زودی برای کاربران ویندوز اینسایدر عرضه خواهد شد. مایکروسافت این قابلیت را در خردادماه با سروصدای زیادی معرفی کرد. اما چند هفته بعد آن را به مدت نامعلومی (پس از بازخورد منفی محققان امنیتی) به تعویق انداخت. این شرکت حالا اعلام کرد که قابلیت اصلاح شده Recall AI را برای تست‌کنندگان بتا در پی‌سی‌های کوپایلت پلاس در ماه اکتبر (مهرماه) عرضه خواهد کرد.

این قابلیت می‌تواند تصاویری از همه فعالیت‌های شما در پی‌سی ذخیره کند تا به عنوان یک «حافظه عکاسی» برای رایانه شما عمل کند. با این قابلیت شما می‌توانید چیزهایی مانند محصولات، ایمیل‌ها، اسناد یا چت‌های نمایش داده شده روی صفحه‌نمایش خود را مجددا مشاهده کنید. این ویژگی به خصوص برای کسانی که ساعت‌های طولانی با رایانه کار می‌کنند یا کسانی که حافظه خوبی ندارند بسیار کاربردی است.

قابلیت اصلاح شده Recall AI

آیا قابلیت Recall هوش مصنوعی مایکروسافت امن است؟

کارشناسان امنیتی این قابلیت را یک مشکل جدی برای حریم خصوصی افراد می‌دانند. با وجود تضمین‌های امنیتی مایکروسافت در رویداد Build 2024، محققان امنیتی، هشدار جدی درباره این قابلیت داده‌اند. مشکل این قابلیت آن است که سایر افراد در صورت دسترسی به رایانه شما، نه‌تنها به فایل‌های معمولی شما، بلکه به هر کاری که از لحظه فعال کردن Recall AI تاکنون روی کامپیوترتان انجام داده‌اید دسترسی خواهند داشت. دلیل آن هم این است که مایکروسافت داده‌های Recall AI را رمزگذاری نمی‌کند.

در واکنش به این مشکل، مایکروسافت برخی از قابلیت‌های امنیتی را اضافه کرد که مشخص نیست چرا آن‌ها در همان ابتدا اضافه نکرده بود. این تغییرات امنیتی شامل انتخاب اختیاری Recall AI به جای استفاده پیش‌فرض از آن هنگام ست‌آپ کردن یک پی‌سی کوپایلت پلاس است. علاوه بر این، مایکروسافت گفت که این قابلیت به Windows Hello (اسکن چهره یا اثرانگشت) نیاز دارد و رمزگشایی لحظه‌ای را انجام خواهد داد. این به معنای آن است که اگر هکری به کامپیوتر شما دسترسی پیدا کند، تایملاین فعالیت شما به‌صورت رمزگذاری‌شده باقی خواهد ماند، مگر اینکه چهره یا انگشت خود را به او قرض دهید!

مایکروسافت گفته است که هروقت نسخه اصلاح شده قابلیت Recall AI را در مهرماه از طریق Windows 11 Insider عرضه کند، یک پست وبلاگی جدید منتشر خواهد کرد. برای استفاده از این قابلیت نیاز به یک پی‌سی کوپایلت پلاس با یک تراشه سازگار دارد. این تراشه‌ها شامل اسنپدراگون ایکس پلاس و اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام می‌شود، اینتل هم ممکن است اولین پردازنده‌های کوپایلت پلاس خود را به‌زودی عرضه کند.




source
کلاس یوس

توسط petese.ir