ساعاتی پیش مراسم معارفه وزیر ارتباطات دولت چهاردهم در حالی برگزار شد که طبق گزارش‌ها برخی از خبرنگاران حوزه فناوری از حضور در این مراسم منع شده‌اند. شنیده‌ها حاکی از جلوگیری از حضور برخی خبرنگاران در آیین معارفه ستار هاشمی با حضور معاون اول رییس جمهور، دکتر محمدرضا عارف هستند. دکتر هاشمی در این مراسم به طور مشخص درباره موضوع فیلترینگ اینترنت صحبت کرد.

ستار هاشمی در سخنرانی خود در این مراسم، گفت «فیلترینگ در وضعیت فعلی به نفع هیچ‌کس نیست.» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قبلا هم قول‌هایی درباره پیگیری وضعیت اینترنت داده بود. او اضافه کرد: «فیلترینگ حاکمیت ما را نقض کرده، به کسب و کار مردم آسیب رسانده و ‌آن‌ها را ناراضی کرده است.»‌

ستار هاشمی در سخنان خود به زندگی مردم در فضای مجازی اشاره کرد. او تصریح کرد که باید با پذیرفتن این‌که مردم در این فضا حاضر هستند «شرایط خوب زندگی کردن را فراهم کنیم». او همچنین کیفیت، به‌روز بودن و امنیت را شاخصه‌های مهم زندگی در فضای مجازی دانست. و خاطر نشان کرد: «[فضای مجازی] الهام‌بخش زندگی است که قابلیت نجات جان‌ها و منشا پیشرفت و رشد می‌شود. اما اگر به خوبی قاعده‌مند نشود می‌تواند جان‌ها و فکرها را بگیرد.»

وزیر ارتباطات دولت چهاردهم اضافه کرد:

در شرایط کنونی وظیفه‌ی ما به عنوان حاکمیت این است که تا حد امکان بهترین و سالم‌ترین شرایط دیجیتال را برای مردم فراهم کنیم. به آن‌ها آگاهی ببخشیم. کیفیت کاربری را بالا ببریم و آن را برای اقشار مختلف از جمله کودکان و نوجوان‌ها ایمن کنیم.

ستار هاشمی در ادامه با تاکید بر این‌که توسعه شبکه ملی اطلاعات از جمله مهم‌ترین برنامه‌های وزارتخانه‌اش خواهد بود ادامه داد:

مجددا تاکید می‌کنم فیلترینگ در وضعیت فعلی به نفع هیچ‌کس نیست. شیوه‌‌ی فعلی ناکارامد است. هم حاکمیت را نقض کرده و هم امنیت خانواده‌ها و هم امنیت سایبری ما را زیر سوال برده است. به فضای کسب و کارها هم آسیب زده است و مردم نسبت به وضع موجود ناراضی هستند.

وزیر ارتباطات دولت چهاردهم در پایان افزود که باید با در نظر گرفتن مصالح ملی و سیاست‌های کلی نظام، شرایط موجود را به نفع اقتصاد دیجیتال و جلب رضایت مردم تغییر بدهیم.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir