یوتیوب اعلام کرده که برای مقابله با محتوای تقلید شده با هوش مصنوعی به دنبال راهکار است. این پلتفرم ابزارهایی جداگانه برای شناسایی محتوای شبیه‌سازی شده از صدای هنرمندان و دیپ‌فیک چهره محتواسازها ایجاد می‌کند.

این ابزارها به سازندگان کمک می‌کنند تا کنترل بیشتری بر محتوای کپی‌شده با هوش مصنوعی داشته باشند. فناوری جدید مدیریت شباهت به محافظت از محتواسازها و شرکای یوتیوب کمک می‌کند و امکان استفاده از پتانسیل خلاقانه هوش مصنوعی را فراهم می‌آورد.

اولین ابزار، که به عنوان «فناوری شناسایی آواز مصنوعی» معرفی شده، به هنرمندان و سازندگان این امکان را می‌دهد تا محتوایی که با هوش مصنوعی صدای آن‌ها را شبیه‌سازی می‌کند، شناسایی و مدیریت کنند. این ابزار در سیستم شناسایی حق‌تکثیر Content ID یوتیوب قرار دارد و قرار است سال آینده به‌صورت آزمایشی عرضه شود.

این اعلامیه پس از تعهد یوتیوب در نوامبر گذشته منتشر شد که به شرکت‌های موسیقی راهی برای حذف نسخه‌های کپی‌شده با هوش مصنوعی از آهنگ‌ها داده بود. پیشرفت سریع ابزارهای موسیقی هوش مصنوعی نگرانی‌هایی درباره سرقت ادبی و نقض حق‌تکثیر ایجاد کرده است. بیش از 200 هنرمند، از جمله بیلی آیلیش، پرل جم و کیتی پری، تقلید هوش مصنوعی را «حمله به خلاقیت انسانی» توصیف کرده و خواستار مسئولیت بیشتر در این زمینه شده‌اند.

ابزار دیگری نیز برای شناسایی دیپ‌فیک چهره سازندگان، بازیگران، موسیقی‌دان‌ها و ورزشکاران در حال توسعه است. یوتیوب هنوز زمان عرضه آن را اعلام نکرده است.

یوتیوب همچنین به تازگی از بخش Courses برای کسب درآمد محتواسازها از طریق تدریس رونمایی کرده است. این شرکت همچنین روز گذشته اعلام کرد نمایش ویدئوها با موضوع وزن و زیبایی به نوجوانان را محدود می‌کند. یوتیوب این کار را با تغییر الگوریتمش انجام خواهد داد.




source
کلاس یوس

توسط petese.ir