دیروز نسخه جدید سیستم‌عامل اپل منتشر شد. اما امروز گزارش‌ها حاکی از ان است که اپل انتشار آپدیت iPadOS 18 به دلیل اختلال در عملکرد برخی از مدل‌های آیپد پرو و M4 دچار متوقف کرده است.

به‌گزارش engadget، برخی از کاربران گزارش کرده‌اند که که پس دریافت آپدیت iPadOS 18 دستگاهشان از کار افتاده و اصطلاحا “بریک” شده است.

راهنمای خرید تکراتو

بریک شدن آیپد پرو M4 با آپدیت iPadOS 18 ؛ اپل به دنبال رفع مشکل

برهمین اساس اپل بیانیه‌ای صادر کرد و در آن عنوان داشت به دلیل تاثیری که آپدیت iPadOS 18 بر تعداد محدودی از آیپد‌های پرو M4 گذاشته تا اطلاع ثانوی انتشار آپدیت iPadOS 18 متوقف می‌کنیم؛ اپل با اعلام اینکه درصدد رفع این مشکل برآمده از کاربران خواست دستگاه‌هایشان را به نسخه 18 آی‌او‌اس بروزرسانی نکنند.

اولین بار کاربران ردیت این مشکل را گزارش کردند و گفتند که پس از بروزرسانی، دستگاهشان غیرقابل استفاده شده است. یکی از کاربران ردیت نیز گفته که طی جریان بروزرسانی، آیپدش خاموش شده و دیگر روشن نشده و پس از مراجعه به اپ‌استور متوجه بریک شدن دستگاهش شده است.

از طرفی برخی از کاربران این آپدیت را بدون مشکل دریافت کرده‌اند. به نظر می‌رسد افرادی که نسخه‌ی جدید را دریافت کرده اما به مشکل برخورده‌اند، در ابتدا نسخه‌ی iPadOS 17.7 را نصب کرده‌اند. از آنجایی که اپل نسخه‌ی iPadOS 17.7 را به عنوان آپدیت امنیتی منتشر کرده بود، احتمالادر فرآیند ارتقا از این نسخه به 18 دچار مشکل شده است.

توصیه می‌شود، کاربرانی که از آیپد پرو M4 استفاده می‌کنند و هنوز نسخه‌ی آخر IOS را دریافت نکرده‌اند، فعلا از آپدیت دستگاهشان خودداری کنند تا نسخه‌ی اصلاح و تائید شده توسط اپل دوباره در دسترس قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

source
کلاس یوس

توسط petese.ir