قیمت گوشی سه لایه هواوی Mate XT سروصدای بسیاری به پا کرده است. این گوشی هرچند فعلا فقط در چین عرضه شده، اما خرید آن در این کشور نیز بسیار دشوار است. از زمان معرفی این گوشی در اوایل ماه جاری میلادی، تقاضا برای آن افزایش یافته، به طوریکه طبق گزارش‌ها، اسکالپرها در چین قیمت‌ها را بین 200 تا 300 درصد افزایش داده‌اند.

قیمت گوشی سه لایه هواوی Mate XT

هواوی به طور رسمی برای نسخه 256 گیگابایتی آن قیمت 19999 یوان (2800 دلار) را تعیین کرده است. اما مشتریان در Huaqiangbei شنژن، بزرگترین بازار لوازم الکترونیکی جهان، این گوشی را با قیمت 60000 تا 70000 یوان (8400-9400 دلار) خریداری می‌کنند.

یک فروشنده‌ی گوشی‌های دست دوم در این منطقه، به South China Morning Post گفته است که «قیمت‌ها همچنان ناپایدار هستند». بیشترین علاقه از سوی اسکالپرهایی است که به دنبال کسب سود از عرضه محدود Mate XT هستند.

یکی دیگر از فروشندگان Huaqiangbei گفته است که قیمت نهایی فروش او به این بستگی دارد که آیا بتواند یک دستگاه Mate XT را در روز معرفی به دست آورد یا خیر. بازارهای آنلاین نیز شاهد افزایش مشابهی در قیمت هستند.

در Xianyu، واحد فروش آنلاین علی‌بابا، قیمت Mate XT به طور گسترده در حال نوسان است. قیمت این گوشی از 30000 یوان تا 100000 یوان (4200 تا 14000 دلار) متغیر است و بسیاری از فروشندگان وعده تحویل در همان روز را می‌دهند.

این قیمت‌های بسیار بالا جای تعجبی ندارد. چراکه هواوی Mate XT، که به عنوان اولین گوشی تاشو سه لایه جهان معرفی می‌شود، تاکنون بیش از 6.3 میلیون پیش‌سفارش‌ در Vmall داشته است. با این‌حال، این پیش‌سفارش‌ها به معنای خرید فوری نیستند.

قیمت‌های سرسام‌آور در بازار سیاه نشان می‌دهد که هواوی احتمالا با موفقیت سهم اپل در چین را تصاحب کرده باشد. در حالیکه گوشی تاشو سه لایه هواوی افزایش قیمت‌ چشمگیری را تجربه می‌کند، طبق گزارش‌ها، خرده‌فروشان در سراسر چین قیمت‌ سری جدید آیفون 16 اپل را قبل از عرضه رسمی آن در جمعه این هفته کاهش داده‌اند.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir