برخلاف Mk II که 730 اسببخار قدرت در اختیار داشت، فورد جی تی Mk IV به پیشرانهای با 800 اسببخار قدرت مجهز شده است. البته نمونه حاضر در پیست، فقط در دو حالت سطح یک و دو با 500 و 700 اسببخار قدرت حرکت کرد. آقای اسکات مکس ول راننده این خودرو اعتقاد دارد که شرایط پیست مخصوصا در پیچها، برای استفاده از حداکثر خروجی پیشرانه مناسب نبوده است.
در فیلم کوتاهی که از رانندگی مکس ول با این خودرو منتشر شده، میتوان میلههای حفاظتی و دو صندلی مسابقهای داخل کابین را مشاهده کرد.
فورد جی تی Mk IV در کانادا و به صورت دستساز توسط مولتی ماتیک ساخته شده و بدنه فیبرکربنی آن، یادآور فورد جی تی 1967 است که در همان سال، قهرمانی مسابقات 24 ساعته لمان را به دست آورد.
فورد جی تی Mk IV به گیربکس شش سرعته سفارشی Xtrac مجهز شده، که در تعویض دندهها سرعت بیشتری دارد.
کمکفنرهای تطبیقپذیر ASV ساخت مولتی ماتیک، تایرهای میشلن و اعمال وزن 1088 کیلوگرمی روی بدنه در سرعت 241 کیلومتر برساعت، از دیگر ویژگیهای فنی این سوپراسپرت مسابقهای بهشمار میآید.
source