پوریا رحیمی سام، بازیگر نقش شاهرخ در سریال “گردن زنی”، متولد ۲۰ شهریور ۱۳۶۱ است. او در فیلم ها و سریال های متعددی مانند “نجوا” و “خسوف” بازی کرده است. در زندگی شخصی، او علاقه مند به هنرهای تجسمی و موسیقی است.

زندگی شخصی پوریا رحیمی سام

پوریا رحیمی سام، بازیگر توانمند ایرانی، در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۶۱ در هشتگرد، استان البرز به دنیا آمد. او در سریال “گردن زنی” نقش شاهرخ، یک خلافکار سابقه دار را ایفا می کند. این سریال به کارگردانی سامان سالور و تهیه کنندگی علی قربان زاده، داستانی درام و رازآلود را روایت می کند که سرنوشت باران و نیما در شب عروسی شان با آزادی شاهرخ تغییر می کند و رازهای خانوادگی بسیاری فاش می شود.

بیوگرافی پوریا رحیمی سام در نقش شاهرخ در سریال گردن زنی + زندگی شخصی و عکس

زندگی شخصی و تحصیلات

پوریا رحیمی سام در هشتگرد بزرگ شد و قبل از ورود به دانشگاه، اصول تئاتر را با گروه تئاتری مهرداد کوروش نیاز فرا گرفت. او دانش آموخته رشته بازیگری تئاتر از دانشگاه هنر است و تجربه کارگردانی حرفه ای نیز دارد. پوریا رحیمی سام به دلیل عشق به تئاتر و بازیگری، در این عرصه به فعالیت های گسترده ای پرداخته است.

پوریا رحیمی سام

ورود به سینما و تلویزیون

پوریا رحیمی سام فعالیت حرفه ای خود در سینما را از سال ۱۳۹۱ با تله فیلم “جنوب شرقی” به کارگردانی آیدا پناهنده آغاز کرد. او با بازی در فیلم “احتمال باران اسیدی” در سال ۱۳۹۳ به شهرت رسید. از دیگر فیلم های مشهور او می توان به “ناهید”، “کوپال”، “اسرافیل”، “چهارراه استانبول” و “زالاوا” اشاره کرد. او برای بازی در فیلم “زالاوا” برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شد.

بیوگرافی پوریا رحیمی سام

فعالیت های تئاتری

پوریا رحیمی در تئاتر نیز بسیار فعال بوده و تجربه کارگردانی حرفه ای دارد. او در نمایش های مختلفی از جمله “سه خواهر” به کارگردانی محمد حسن معجونی و “آخرین نامه” به کارگردانی مهرداد کوروش نیا به ایفای نقش پرداخته است. همچنین، او در نمایش “ده سال تنهایی” به نویسندگی و کارگردانی اشکان خطیبی نیز حضور داشته است.

تدریس و آموزش

پوریا رحیمی سام علاوه بر بازیگری و کارگردانی، در زمینه آموزش و تربیت هنرجو نیز فعالیت دارد. او در برنامه فیلم کوتاه شبکه مستند در بخش آموزش حضور دارد و به تدریس بازیگری می پردازد.

سوابق هنزی پوریا رحیمی سام

زندگی شخصی پوریا رحیمی سام

پوریا رحیمی به دلیل مشغله های کاری فراوان، فرصت زیادی برای رسیدگی به زندگی شخصی خود نداشته است. او همچنان مجرد است و به گفته خودش، به دلیل عشق به بازیگری و کارگردانی، تمام وقت خود را به این حرفه اختصاص داده است. او امیدوار است که در آینده نیز به عنوان یکی از بازیگران تاثیرگذار در سینما و تئاتر ایران شناخته شود.

پوریا رحیمی با تلاش و پشتکار فراوان در عرصه های مختلف هنری به موفقیت های بسیاری دست یافته و همچنان به فعالیت های خود ادامه می دهد. نقش آفرینی او در سریال “گردن زنی” نیز یکی از نمونه های بارز توانمندی های او در عرصه بازیگری است.

source

توسط petese.ir