استیم حالا به کاربران این امکان را می‌دهد تا از Valve در دادگاه شکایت کنند. این شرکت به‌تازگی سیاست داوری اجباری خود را حذف کرده تا امکان شکایت مستقیم از شرکت Valve فراهم کند.

استیم در به‌روزرسانی جدید خود می‌گوید «اکنون طبق قرارداد مشترک هر نوع اختلاف به جای داوری، مستقیما به دادگاه می‌رود». بسیاری از شرکت‌ها بند داوری اجباری را در قرارداد خود با کاربران قید می‌کنند که از حق کاربر برای شکایت در دادگاه جلوگیری می‌کند.

داوری به معنای رسیدگی به یک اختلاف خارج از سیستم قضایی توسط یک شخص‌ثالث بی‌طرف است. این روش پروسه سریع‌تری دارد، اما ممکن است بهترین نتیجه را برای کاربران در پی نداشته باشد، چراکه داورها اغلب نیازی به لحاظ کردن قانون هنگام صدور رای ندارند.

بسیاری از سرویس‌ها، شرط داوری اجباری را در توافق خود قرار می‌دهند که ممکن است کاربران حتی آن را نخوانند یا به طور کامل آن را متوجه نشوند. دیزنی اخیرا تلاش کرده بود تا یک شکایت مرگ غیرقانونی را پس از مرگ یک زن در اثر واکنش آلرژیک در یکی از مراکز Walt Disney World، رد کند. این شرکت استدلال کرد که چون زن هنگام ثبت‌نام در دیزنی پلاس با سیاست داوری اجباری موافقت کرده، بنابراین حق شکایت نداشته است.

طبق قرارداد قبلی استیم «شما و Valve موافقت می‌کنید که همه اختلاف‌ها و دعاوی فی‌مابین را در داوری اجباری فردی، برای همه اختلاف‌های مربوط به استیم، اکانت، سخت‌افزار یا محتوا و خدمات، رسیدگی کنید». اکنون قرارداد جدید هرگونه اشاره به سیاست داوری اجباری را حذف کرده است.

استیم صحبتی درباره اینکه چرا تصمیم گرفته به‌طور ناگهانی بند داوری اجباری را حذف کند، نکرده است. اما 404 Media اشاره کرده که اخیرا گروهی از شاکیان سیاست داوری اجباری Valve را به چالش کشیدند و توانستند یک شکایت جمعی علیه سلطه استیم مطرح کنند.




source
کلاس یوس

توسط petese.ir