به نظر می‌رسد گوشی‌های ویوو قبل از سری پیکسل 9 گوگل آپدیت اندروید 15 را دریافت خوااهند کرد که خبر خوبی برای کاربران این شرکت است.

ویوو آپدیت اندروید 15 را زودتر از بقیه شرکت‌ها منتشر می‌کند

ویوو اولین شرکتی خواهد بود که اندروید 15 را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. جدیدترین پوسته سفارشی ویوو با نام Funtouch OS 15، برای گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت، قبل از گوگل و سامسونگ عرضه می‌شود. در حالی که انتشار رسمی آن برای 30 سپتامبر (9 مهرماه) برنامه‌ریزی شده است، اما ظاهرا برخی کاربران خوش‌شانس ویوو در حال تجربه اندروید 15 هستند.

گوگل و سامسونگ معمولا اولین شرکت‌هایی هستند که آپدیت اصلی اندروید را برای دستگاه‌های پیکسل و گلکسی خود ارائه می‌کنند.

سری پیکسل 9 هنوز منتظر دریافت نسخه پایدار آپدیت اندروید 15 است و انتظار می‌رود این اتفاق در اواسط اکتبر (اواخر مهرماه) بیفتد. از طرفی، برنامه سامسونگ برای انتشار آپدیت اندروید 15 اعلام نشده است، اما حالا به نظر می‌رسد که ویوو از هر دوی آن‌ها جلوتر است.

اگر می‌خواهید بدانید کدام گوشی‌های خوش‌شانس ویوو دسترسی زودهنگام به آپدیت به اندروید 15 دارند، باید بگوییم که این به‌روزرسانی هم‌اکنون برای سری ویوو X100، ویوو X فولد 3 پرو و iQOO 12 در حال انتشار است.

سیستم‌عامل Funtouch OS 15 قابلیت‌های جدیدی را علاوه‌بر ویژگی‌های اندروید 15 ارائه می‌کند. این قابلیت‌ها شامل ابزار هوش مصنوعی Eraser در اپلیکیشن گالری است که احتمالا شبیه به Magic Eraser در برنامه Google Photos است. همچنین یک ابزار حذف سایه برای علاقه‌مندان به ویرایش عکس وجود دارد.

در ضمن، Funtouch OS 15 دارای یک قابلیت Live Transcript است که کلمات را هنگام گفتن، روی گوشی شما نمایش می‌دهد. این یک افزونه کاربردی برای کسانی است که ناشنوا یا کم‌شنوا هستند.

خود اندروید 15 نیز دارای ویژگی‌های مفیدی مانند Private Space برای مدیریت اپ‌های شخصی و اشتراک‌گذاری جزئی صفحه برای همکاری امن بین کاربران است.

درهرحال، پیشتازی ویوو در مسابقه انتشار به‌روزرسانی، خبر مهمی است. احتمالا این اولین بار است که یک آپدیت اندروید قبل از رسیدن به گوشی‌های پرچم‌دار گوگل، در دستگاه‌های غیرپیکسل منتشر می‌شود.

البته باید ببینیم آیا ویوو می‌تواند برتری خود را در آپدیت‌های آینده نیز حفظ کند یا خیر. در حال‌حاضر، کاربران ویوو می‌توانند جزو اولین کسانی باشند که اندروید 15 را تجربه می‌کنند.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir