رها اخوان شناگر ایرانی و استاد دانشگاه سابانجی در استانبول، اولین زن ایرانی است که کانال کاتالینا را شنا کرده است. او همچنین دور منهتن نیویورک را شنا کرده و به دنبال کسب لقب “سه تاج” شنای آزاد جهان است.

بیوگرافی رها اخوان شناگر

رها اخوان، شناگر حرفه ای و استاد دانشگاه، متولد ایران است. او از کودکی به شنا علاقه مند بود و از دو سالگی در استخر بازی می کرد. رها اخوان تنها دختر ایرانی است که شنا در کانال کاتالینای کالیفرنیا را در کارنامه خود دارد و همچنین در حمایت از آسیب دیدگان چشمی جنبش «زن،  زندگی، آزادی» دور منهتن در نیویورک را شنا کرده است.

زندگی شخصی رها اخوان شناگر

زندگی شخصی

رها اخوان مانند بسیاری از زنان در جهان سال ها درگیر مساله شرم بدن بوده است. او می گوید اخیرا و با کمک تراپیست خود موفق شده است با فرم بدنش آشتی کند. او از وقتی دو ساله بود، در استخر بازی می کرد و بعد کم کم به کلاس شنا رفت. عاشق آب بود و کسی نمی توانست او را از آب بیرون بکشد. اما در ۱۰ سالگی به او گفتند که دیگر نمی تواند در استخر شنا کند و این محدودیت ها باعث شد که او به دنبال فرصت های جدیدی برای شنا بگردد.

بیوگرافی رها اخوان شناگر + زندگی شخصی و عکس

آخرین مصاحبه

در آخرین مصاحبه اش، رها اخوان از تجربه های شنای آزاد خود صحبت کرد. او در گفت وگو با «ایران وایر» از حال و هوای شنا در آب های آزاد، ترس ها، محدودیت های زنان شناگر و اهداف پیش رو در زندگی خود صحبت کرد. او همچنین از تجربه شنای خود در کانال مانش بین بریتانیا و فرانسه گفت که به دلیل شرایط نامساعد جوی ناتمام ماند.

سابقه ورزشی رها اخوان شناگر

رها اخوان شنا در آب های آزاد را با یک مسابقه در تنگه بسفر آغاز کرد و این ابتدای راهی بود که مسیر زندگی او را تغییر داد. او توانسته است کانال کاتالینا در کالیفرنیای امریکا را در ۱۵ ساعت طی کند و سال گذشته نیز دور منهتن نیویورک را شنا کرده بود. او هدفش را اطلاع رسانی درباره زنان ایرانی و آسیب دیدگان جنبش «زن، زندگی، آزادی» قرار داده بود. رها اخوان همچنین در تلاش است تا به لقب «سه تاج» دست یابد که مخصوص شناگرهایی است که توانسته اند دور «منهتن»، «کاتالینا» و «کانال مانش» را شنا کنند.

source

توسط petese.ir