بازی GTA 5 در ماه اگوست صدرنشین جدول فروش قاره اروپا شد و از بازی Star Wars Outlaws پیشی گرفت.

بر اساس داده‌های GSD که توسط وب‌سایت GamesIndustry.biz منتشر شد، بازی Grand Theft Auto 5 در ماه اگوست پرفروش‌ترین بازی در اروپا بوده است.

این داده‌ها شامل فروش فیزیکی بازی‌ها در بازارهای بزرگ و فروش دیجیتال از بیشتر ناشران اصلی به جز نینتندو و 505 Games می‌شود.

پس از GTA 5 این بازی Star Wars Outlaws است که جایگاه دوم را تصاحب می‌کند. جدیدترین اثر شرکت یوبی‌سافت همچنین پرفروش‌ترین بازی جدید در این ماه بوده است.

یوبی‌سافت اخیرا تایید کرد که جدیدترین بازی ویدیویی بر اساس فرنچایز استار وارز، انتظارات فروش را برآورده نکرده و فروش هفته اول آن در اروپا کمتر از نصف فروش Star Wars Jedi Survivor بوده است که فروردین سال قبل منتشر شد.

همچنین لازم به ذکر است که فروش دیجیتال برای انتشار بزرگ دیگر ماه اگوست، یعنی بازی Black Myth: Wukong، هنوز در دسترس نیست. با اینکه این بازی شروعی خیره‌کننده داشت، نسخه فیزیکی آن در رتبه ۶۸ جدول فروش اروپا قرار گرفت. بازی Concord از شرکت سونی هم سیزدهمین بازی جدید پرفروش ماه اگوست بود و در رتبه ۳۴۷ جدول قرار گرفت.

بازی GTA 5 به پرفروش‌ترین بازی سراسر اروپا در ماه اگوست تبدیل شد

سونی این عنوان سرویس محور را ظرف دو هفته پس از انتشار از فروشگاه‌ها حذف کرد و آن را آفلاین کرد، زیرا گزارش‌ها حاکی از آن بود که کمتر از ۲۵ هزار نسخه‌ فروخته است.

ترتیب قرارگیری ۱۰ بازی برتر در جدول فروش ماه آگوست را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

بازی GTA 5 به پرفروش‌ترین بازی سراسر اروپا در ماه اگوست تبدیل شد

فروش کنسول‌ها هم در ماه اگوست در اروپا به ۳۰۰ هزار دستگاه رسید که نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد کاهش داشت، اما در مقایسه با ماه جولای ۱۲ درصد افزایش یافت. کنسول پلی‌استیشن ۵ با فاصله زیاد، پرفروش‌ترین پلتفرم بود و از نینتندو سوییچ پیشی گرفت.

source

توسط petese.ir