مایکروسافت درباره آینده هوش مصنوعی نظر خوش‌بینانه‌ای دارد. این شرکت نسخه بازطراحی شده Copilot را با هدف تبدیل آن به یک دستیار و همراه هوش مصنوعی عرضه کرد. مصطفی سلیمان، مدیر اجرایی جدید هوش مصنوعی مایکروسافت، برای جشن گرفتن این اتفاق، یادداشتی در مورد آنچه که او به عنوان «تغییر پارادایم فناوری» به سمت مدل‌های هوش‌مصنوعی که می‌توانند آنچه را که انسان‌ها می‌بینند و می‌شنوند درک کنند، نوشته است.

سلیمان اوایل امسال به عنوان مدیر ارشد واحد هوش‌مصنوعی مایکروسافت انتخاب شد. او اخیرا دراظهارنظر جنجالی گفته بود که هر چیزی که در وب منتشر می‌شود رایگان است و می‌تواند توسط مدل‌های هوش‌مصنوعی کپی‌، بازتولید و بازسازی شود. سلیمان حالا خوش‌بین است که هوش مصنوعی، تحت هدایت مایکروسافت، «دوران آرام‌تر، کارآمدترو حامی‌تری از فناوری را بر خلاف آن‌چه قبلا دیده‌ایم ایجاد خواهد کرد.»

سلیمان می‌گوید: «برخی از مردم نگران این هستند که هوش مصنوعی آن‌چه ما را به عنوان انسان‌ منحصربه‌فرد می‌کند، از بین ببرد. کار من در زندگی این بوده که مطمئن شوم هوش مصنوعی دقیقا برعکس این عمل می‌کند.»

تجربه جدید Copilot مایکروسافت، بسیار شبیه به محصول Pi شرکت Inflection AI است. سلیمان در حال سوق دادن مایکروسافت به سمت هوش‌مصنوعی شخصی‌تری است. سلیمان در یادداشت خود می‌گوید: «ما در هوش مصنوعی مایکروسافت، به دنبال ایجاد یک همراه هوش مصنوعی برای همه هستیم. Copilot همواره در کنار شما خواهد بود و همیشه خود را با علایق شما وفق خواهد داد.»

مایکروسافت قابلیت‌های جدید Copilot Vision و Voice را معرفی کرد تا دستیار هوش‌مصنوعی خود را بسیار شخصی‌تر کند. سلیمان می‌گوید: «کوپایلت با گذشت زمان با رفتارهای شما هماهنگ‌تر خواهد شد و قابلیت‌هایی را بر پایه علاقمندی‌ها و نیازهای شما توسعه خواهد داد. ما به جای خلق یک ابزار ساکن و استاتیک به دنبال ایجاد یک تعامل داینامیک، جدید و در حال تکامل هستیم.

یادداشت کامل سلیمان و به‌طور کلی مایکروسافت درباره آینده هوش مصنوعی به شرح زیر است:

ما در یک تغییر پارادایم فناوری زندگی می‌کنیم. در چند سال اخیر، کامپیوترهای ما یاد گرفته‌اند که به زبان ما صحبت کنند و آن‌چه را که می‌بینیم و می‌شنویم، ببینند و بشنوند.

با این‌حال، فناوری به‌خودی‌خود هیچ ارزشی ندارد. آن‌چه مهم است این است که مردم درباره آن چه احساسی دارند و چه تاثیری روی جوامع دارد. فناوری درباره این است که چگونه زندگی‌ها را تغییر می‌دهد، درها را باز می کند، ذهن‌ها را فراتر می‌برد و فشارها را کاهش می‌دهد. این شاید بزرگترین تقویت‌کننده راحتی انسان در تاریخ باشد، یکی از موثرترین راه‌ها برای ایجاد منافع کاربردی و پایدار برای میلیاردها انسان.

فناوری همیشه در خدمت انسان بوده و باید همیشه باقی بماند: تکنولوژی راهی برای عمق بخشیدن به روابط و درک مشترک ما، انرژی و تخیلات ما، خلاقیت و پتانسیل ما برای هر چیزی، از اختراع تا تشکیل روابط، است.

در رابطه با هوش مصنوعی، ما عمدتا درگیر مسائل فنی هستیم. ما وقت خود را صرف صحبت درباره پارامترها و محاسبات می‌کنیم. تمرکز ما روی آموزش، پایگاه داده‌ها و آخرین تکنیک‌ها است. البته این طبیعی است که ما در مرزهای یک چیز جدید حرکت کنیم، جایی که جزئیات واقعا مهم هستند. اما من فکر می‌کنم مهم‌تر از آن این است که در انجام این‌ کارها، گرفتار موضوعات فنی می‌شویم و هیچ دیدی نسبت به آن‌چه که می‌سازیم نداریم و درباره چرایی آن‌چه که می‌سازیم فکر نمی‌کنیم.

به نظر من، ما می‌توانیم عصری آرام‌تر، کارآمدتر و حامی‌تر از فناوری درست کنیم، کاملا بر خلاف آن‌چه قبلا دیده‌ایم. تجارب عالی فناوری، اساسا درباره احساس شماست، نه آن‌چه که ساخته شده است. فناوری باید درباره آن‌چه شما تجربه می‌کنید باشد، نه آن‌چه که ما می‌سازیم.

Copilot در کنار شما خواهد بود و همیشه با علایق شما هم‌جهت خواهد شد. در عین‌حال، از حریم خصوصی، داده‌ها و امنیت شما حفاظت خواهد کرد و اطلاعاتی را که در هر شرایطی مفیدتر هستند به خاطر خواهد آورد. این فناوری به شما اجازه دسترسی به دنیایی از دانش را می‌دهد، اطلاعات روزانه را ساده‌سازی کرده و هر زمان که بخواهید شما را حمایت می‌کند.

Copilot با گذشت زمان، با رفتار شما هماهنگ خواهد شد و قابلیت‌هایی را بر اساس علایق و نیازهای شما ایجاد خواهد کرد. ما به جای یک ابزار ثابت به دنبال ایجاد یک تعامل پویا، جدید و در حال تکامل هستیم. این یک ابزار جدید برای آسان کردن روابط انسانی خواهد بود.

برخی از مردم نگران این هستند که هوش مصنوعی آن‌چه را که ما را به عنوان انسان منحصر‌به‌فرد می کند از بین ببرد. کار من این است که مطمئن شوم دقیقا برعکس این عمل خواهد کرد. ما چیزی را که خلق می‌کنیم انتخاب می‌کنیم. این همان کاری است که باید باهم انجام دهیم. وظیفه ما این است که مطمئن شویم هوش مصنوعی همیشه زندگی مردم را غنی‌تر می‌کند و ارتباطات ما را قوی‌تر می‌کند. در حالی‌که از منحصر‌به‌فرد بودن ما و انسانیت بی‌نهایت پیچیده ما پشتیبانی می‌کند.

این عصر جدیدی از فناوری است که فقط مسائل را حل نمی‌کند، بلکه برای حمایت از شما، آموزش شما و کمک به شما وجود دارد. Copilot از این جهت، با موج آخر وب و موبایل متفاوت است. این آغاز یک تغییر بزرگ برای همه ما است. این یک سفر طولانی است که سال‌ها طول می‌کشد. با آخرین به‌روزرسانی‌ Copilot، شما اولین گام‌های دقیق این مسیر را مشاهده می‌کنید.

صبر و مراقبت، پایه و اساس رویکرد ما است. من متعهد هستم که در هر مرحله پاسخگو باشم، با شما کار کنم و به شما گوش فرا دهم. احترام به کاربران و جامعه، هدف اصلی هر کاری است که ما انجام می‌دهیم. این سفری است که قول می‌دهم باهم طی کنیم. من نمی‌توانم برای راهی که با شما شروع کرده‌ام هیجان‌زده نباشم.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir