رپرتاژ آگهی _  در زمینه خدمات نما، میتوان به خدمات شستشوی نمای ساختمان اشاره کرد که از خدمات اصلی هر نمایی می باشد . در ادامه به طور کامل این مورد را توضیح خواهیم داد:

شستشوی نمای ساختمان

یکی از مراتب کارهایی که برای افزایش طول عمر نمای ساختمان ها انجام میشود شستشوی آنها است. این موضوع یک عمر مهم و حیاتی در حفظ و نگهداری سنگ های ساختمان میباشد و انجام آن پس از گذشت زمان ضروری است. درصورت انجام نشدن این عملیات نمای ساختمان شما کدر و کثیف خواهد شد. درصنعت ساختمانی، نماشویی به چند عملیات تقسیم میشود که در انجام این کار شستشو در همه ی محیط بیرونی سازه انجام میشود. در حال حاضر خیلی از افراد هستند که از شستشوی نما بهره میبرند و از آن به صورت بدون داربست و با داربست استفاده میکنند. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با شستشوی نما و روشهای آن آشنا کنیم.

درحالت کلی شستشوی نما یعنی فرایندی که به منظور تمیز کردن شیشه، پنجره و سنگ نماهای ساختمان انجام شود. انجام این عملیات با کمک گرفتن از دستگاهای مختلف و راپلینگ صورت میگیرد. شستشو اغلب دستی و یا با کمک گرفتن از دستگاهای شستشو انجام میشود. ساختمانهایی که در نزدیکی خیابان های اصلی، چهارراه ها، بلوار و جاده ها قرار گرفته است بیشتر از بقیه ساختمانها در معرض گرد و غبار و آلودگی قرار گرفته و زودتر کثیف و ظاهری مات به خود خواهند گرفت.

روش های شستشوی نمای ساختمان

 

شستشوی دیر موقع نما باعث نفوذ چربی و گرد غبار به لایه های زیرین میشود و موجب پوسیدگی و فرسایش خیلی زود نما میشود. انجام این کار باعث دوام بیشتر طول عمر و زیبایی سنگ نما میشود. انتخاب روش نماشویی بستگی به مواردی مانند ظاهر و ویژگی های جنس نمای ساختمان خواهد داشت. روش های شستشوی نما به دو شاخه، بدون داربست و باداربست تقسیم بندی میشود. با پیشرفت فناوری و علم، راهکارهای جدید و پیشرفته تری درحال حاضر به بازار ارائه میشوند، امروزه روش بدون داربست بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار گرفته است.

شستشو نما بدون داربست

روش بدون داربست از طریق طناب انجام میشود و تجهیزات آن شباهت زیادی به وسایل کوهنوردی دارد. این روش یکی از روشهای مقرون و بصرفه است که شما با بودجه ی کم میتوانید از آن استفاده کنید. یکی از مدرن و جدید ترین روشهای شستشو نما روش بدون داربست میباشد که درحال حاضر خیلی از افراد از آن استفاده میکنند. شستشوی نمای ساختمان با استفاده از طناب، باید از طریق وسایل ایمنی مثل کمربند و کلاه و همچنین دستگاه واترجت برای شستشو تمیز تر استفاده شود. دراصل وسیله ی مهم در انجام اینکار طناب میباشد که باید جنسی از استاتیک داشته باشد و از مقاومت بالایی سهیم باشد. روش بدون داربست در مدت زمان کوتاه تری انجام میشود و برعکس هزینه ی کمتری بابت آن پرداخت میشود.

کثیف شدن نما و پنجره های یک ساختمان میتواند دلیل های گوناگونی داشته باشد. یکی از عوامل مهم در کثیفی نما شرایط جغرافیایی و آب و هوایی میباشد و دیگری فضای شهری است. این عوامل میتوانند به تنهایی تاثیر زیادی بر روی انتقال جرم و آلودگی داشته باشد.

اهمیت شستشوی نما

رسیدگی نکردن به پاکسازی نما نه تنها موجب آسیب دیدگی سنگ نما خواهد شد بلکه باعث ایجاد بیماری های تنفسی از جمله آسم و نفس تنگی برای ساکنین میشود. اهمیت به شستشوی نمای ساختمان یک عمر واجب است که باید به صورت صحیح و حرفه ای انجام شود و در این مراحل از محصولات صنعتی به درستی و طبق نیاز مصرف شود. تمیز بودن نما نشان دهنده ی سلیقه و ظرافت کار معمار و مهندسین بوده است که با مرور زمان رسیدگی به آن جزوی از واجبات میباشد. مزایا شستشو نما شامل موارد زیر است:

  1. افزایش طول عمر نما
  2. جلوگیری از رشد قارچ و کپک ها
  3. افزایش سلامتی ساکنین
  4. افزایش ظاهر زیبایی و براقیت

نمای بیرونی یک ساختمان اولین چیزی است که در دید عابران قرار میگرد و فرد میتواند از بیرونی ساختمان، ظاهر درونی آن را هم قضاوت کند. سنگ نماهای یک ساختمان جلوه گر ظاهر و زیبایی یک مجتمع را شامل میشود. شستن و رسیدگی به نما از اهمیت بالایی برخوردار است که به جذابیت و زیبایی ساختمان می افزاید. همچنین با به همراه آوردن براقیت موجب چشمگیر شدن مجتمع میشود. ناگفته نماند که تمیزی محیط زندگی تاثیر بسزایی در افزایش شادابی و سرزندگی روحیه انسان دارد. نماشویی اثر زیادی بر روی زیبایی شهر و جاذبه آن خواهد گذاشت. به طور کلی شستشو نما ظاهر ساختمان را ارتقا خواهد داد و محیط بیرونی را جذابتر نشان میدهد.

شستشوی نمای ساختمان در تهران

برای شستشوی نمای ساختمان در تهران میتوانید از مجموعه های حرفه ای مانند، کفسابیته ، نما روز و تیم شستشو نما https://shosteshonama.ir/ کمک گرفته و از خدمات حرفه ای این مجموعه ها استفاده نمایید .

source
کلاس یوس

توسط petese.ir