هویت ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین مدت‌هاست که ناشناخته باقی مانده است. اما ظاهرا یک کارگردان مستندساز، در جدیدترین ماجراجویی خود که برای شبکه HBO انجام داده، این شخص مرموز را بالاخره پیدا کرده و هویت او را فاش خواهد کرد.

ساتوشی ناکاموتو به عنوان خالق بیت کوین شناخته می‌شود که از سال‌ها پیش هویت او ناشناخته باقی مانده است. شبکه HBO ادعا می‌کند که سازندگان فیلم مستند جدیدش با عنوان Money Electric: The Bitcoin Mystery ساتوشی ناکاموتو را به جهان معرفی خواهند کرد.

این فیلم مستند که قرار است در تاریخ 8 اکتبر (17 مهر) پخش شود، توسط «کالن هوبک» کارگردانی شده است. مستندساز پرسشگری که پیش از این سریال مستند Q: Into the Storm را درباره گروه مخفی تئوری توطئه‌ی آمریکایی QAnon کارگردانی کرده و در آن با افراد کلیدی دخیل در این گروه مصاحبه کرده بود. او همچنین برای اولین بار هویت برخی از کاربران ناشناس در این موضوع را فاش کرد.

مستند جدید هوبک، وعده داده که یکی از قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین اسرار دنیای فناوری یعنی هویت ساتوشی ناکاموتو را برملا خواهد کرد. این فیلم مستند به علاوه به ریشه‌های بیت کوین و تاثیر آن بر بازارهای مالی و اقتصاد جهان خواهد پرداخت.

سازندگان این فیلم مستند معتقدند که برملا کردن این راز پنهان، ممکن است تاثیر شدیدی بر بازارهای مالی و همچنین بازار ارز دیجیتال بگذارد. برخی از تحلیل‌گران همچنین معتقدند که این موضوع می‌تواند بر انتخابات پیش‌روی ایالات متحده نیز تاثیر بگذارد.

شبکه HBO ادعا می‌کند که این مستند، داستانی هیجان‌انگیز و درگیرکننده از شکل‌گیری جهان پر رمز و راز بیت کوین و خالق مرموز آن روایت خواهد کرد. با توجه به سابقه این شبکه و کارگردان این فیلم مستند، فعلا این ادعا باورکردنی به نظر می‌رسد.

باید منتظر پخش فیلم مستند The Bitcoin Mystery باشیم. به نظر شما ساتوشی ناکاموتو کیست؟




source
کلاس یوس

توسط petese.ir