لوازم یدکی هایما شامل چه قطعاتی است؟ چگونه می‌توان آنها را خریداری کرد؟ آیا برای شما هم پیش آمده که بر اساس توصیه متخصص تعمیر خودرو، به‌دنبال خرید قطعات هایما باشید و نتوانید قطعه مورد نظر را با کیفیت مناسب تهیه کنید؟

اگر شما نیز جزء کسانی هستید که هایما را به‌عنوان خودرو شخصی خود انتخاب کرده‌اید، در این مقاله قصد داریم با پاسخ به سوالات بالا، اطلاعات مفیدی در زمینه خرید لوازم هایما به شما عزیزان ارائه دهیم.

 لوازم یدکی هایما

شرکت هایما

شرکت هایما یکی از زیر مجموعه های گروه فاو است که دفتر مرکزی آن واقع در هایکو چین می باشد که اتومبیل‌های سواری و مینیاتوری را با برند هایما به بازار عرضه می‌کند. در سال ۱۹۹۲ طی یک روند سرمایه‌گذاری مشترک توسط دولت استان هاینان و شرکت مزدا این شرکت برای تولید خودروهای مزدا در چین تأسیس شد. در سال ۲۰۰۶ گروه فاو مالکیت این شرکت را بر عهده گرفت . شرکت هایما در سال ۲۰۱۲ قدرت تولید ۴۰۰٬۰۰۰ خودرو در سال را به ثبت رساند و در سال ۲۰۱۳ در بازار چین ۱۵۷٬۲۴۲ دستگاه از محصولات تولیدی این شرکت به فروش رفت که آن را تبدیل به رتبه ۲۸ دربرند خودروسازی چین از لحاظ تعداد فروش کرد. اما محصولات هایما هنوز دارای تکنولوژی مزدا می باشند .در سال ۲۰۱۵ طی مذاکراتی نمایندگی خودرو هایما به شرکت ایران خودرو واگذار شد .مونتاژ این خودرو در خراسان صورت می گیرد.با عرضه این خودرو و امکانات جانبی و خدمات به روزدر تامین لوازم یدکی هایما طرفداران زیادی را به سمت این خودروی چینی جذب نموده.

تامین لوازم یدکی هایما

تامین لوازم یدکی هایما

امروزه بزرگترین نگرانی افراد از خرید خودرو لوازم یدکی آن می باشد که در صورت نیاز به لوازم بدنه یا موتوری و لوازم جانبی به راحتی بتوانند آن را تهیه کنند . قطعات یدکی هایما در بازار توسط فروشگاهای معتبرهمچون چاینیز یدک عرضه می شود . برخی از این فروشگاها دارای سایت و آدرس می باشند که شما با اطمینان از قیمت کالا و اصلی بودن قطعات یدکی هایما می توانید با خیال آسوده لوازم یدکی خودرو خود را تهیه کنید .

هایما S5

سال ۲۰۱۸ بود که اولین نسخه فیس لیفت هایمـا اس ۵ وارد بازار ایران شد.این درحالی بود که از هایمـا S5 در نمایشگاه خودرو پکن در سال ۲۰۱۴ به عنوان کراس اوور جدید رونمایی شد.یعنی ۴ سال زمان برد تا این خودرو وارد ایران شود.

این خودرو در سال ۱۳۹۶ وارد بازار ایران شد و در سبد محصولات ایران خودرو قرار گرفت.پیشرانه هایما S5 1497 سی سی، ۴ سیلندر و توربوشارژ می باشد.این مجموعه قطعات نیرویی معادل با ۱۶۱ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۲۳ نیوتن متر ایجاد می کند.

گیربکس هایـما S5 ، CVT می باشد و نیروی گفته شده را به سمت محور جلو انتقال میدهد.شتاب ۰ تا ۱۰۰ هایما S5 به دلیل وزن کمتر آن نسبت به برادر بزرگترش، ۱۰ ثانیه می باشد و حداکثر سرعت هایما S5 برابر با ۱۷۰ کلومتر بر ساعت است.با این مشخصات معلوم است که مصرف سوخت برادر کوچکتر خیلی کمتر می باشد. هایما S5 در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸ لیتر بنزین مصرف می کند.

در بازار قطعات یدکی ایران لوازم یدکی هایما اورجینال در بسته بندی شرکت هایـما فاو می باشد که با لوگوی شرکت ایساکو به همراه هولوگرام چسبانده شده است .لازم به ذکر است که لوازم یدکی هایما با انواع برند چینی نیز در بازار ایران موجود است و فروشگاهای وارد کننده لوازم یدکی هایما این قطعات را در بازار از طریق سایت های معتبرعرضه می کند.

قطعات یدکی هایما

هایما S7

هایمـا S7 در سال ۲۰۱۰ وارد بازار شد و در سال ۲۰۱۱ اولین فیس لیفت آن هم عملی شد اما در ایران، شرکت ایران خودرو مدل ۲۰۱۱ را با پیشرانه تنفس طبیعی و در تعداد بسیار کمی وارد بازار کرد.جالب است بدانید که S7 به عنوان یکی از ارزان ترین کراس اوورهای نسبتا بزرگ تک دیفرانسیل در بازار ایران شناخته شد.این خودرو دارای یک پیشرانه تنفس طبیعی ۲ لیتری با توان ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر نیرو بود.از ویژگی های دیگر این خودرو می توان به گیربکس ۵ سرعته اتومات اشاره کرد که نیرو پیشرانه را به چرخ های جلو اتومبیل منتقل می کرد.

موتور ۵ سرعته هایما اس ۷ دارای شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۱۶ ثانیه بود.بیشینه سرعت این خودرو ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت می باشد.وزن این خودرو ۱۵۴۵ کیلوگرم است که همین امر باعث می شود مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸٫۸ لیتر باشد.

به‌طور کلی، نیاز به تامین قطعات یدکی هایما ، تحت عوامل مختلفی اتفاق می‌افتد. ممکن است خودروی شما در سانحه تصادف دچار نقص فنی شده باشد. در این صورت، نیاز به تعویض و تعمیر قطعات الزامی است.

گذشته از این مسائل، بهتر است برخی از قطعات ، قبل از ضعیف یا خراب‌شدن، طی گذشت دوره‌ای مشخص، تعویض شوند.

نکات مهم در خرید قطعات یدکی هایمـا

هایمـا s7، از پرفروش‌ترین محصولات چینی در بازارهای جهانی بوده و بدیهی است که قطعات مصرفی و لوازم یدکی جانبی آن توسط خود کمپانی هایما تولید و به‌صورت جداگانه در بازار عرضه می‌شود.

اما با این حال، اگر قصد تعویض لوازم جانبی خودروی خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از توجه به فاکتورهای زیر غافل نشوید:

  • قبل از خرید لوازم یدکی با مطالعه دفترچه راهنما‌، جزئیات خودروی خود را بیشتر بشناسید‌.
  • با عملکرد خودروی خود آشنا شوید و بر اساس آن، لوازم یدکی تهیه کنید که از لحاظ قدرت، طراحی و نوع کاربری، متناسب با عملکرد خودرو باشد.
  • نوع دستی یا اتوماتیک‌ بودن ماشین را فراموش نکنید. بدیهی است که لوازم یدکی خودروهای اتوماتیک با نوع دستی تفاوت دارد و این تفاوت در خرید قطعات جانبی بسیار مهم است.
  • از دیگر چالش‌های خرید لوازم یدکی هایما، انتخاب میان قطعات ایرانی و خارجی است. ترجیح اکثر مشتریان، خرید قطعات خارجی بوده اما این روزها تولیدات داخلی نیز با نمونه‌های خارجی برابری می‌کند

در هر صورت، هنگام خرید لوازم جانبی، نوع برند و اعتبار فروشگاه را نیز در نظر بگیرید./۳۴۳۱۱۷

source

توسط petese.ir