انشا درباره وظیفه ما در مقابل پدر و مادر : نوشتن انشا در پایه های ابتدایی و حتی دوره اول راهنمایی ضروری است. پس باید موضوع خاص و زیبا و سرگرم کننده باشد. در ادامه همراه حرف تازه باشید.

کامل ترین انشا درباره وظیفه ما در مقابل پدر و مادر با مقدمه،بدنه و نتیجه گیری

کامل ترین انشا درباره وظیفه ما در مقابل پدر و مادر با مقدمه،بدنه و نتیجه گیری

مقدمه:

خداوند دو نعمت بزرگ وعظیم در کنار ما قرار داده تا مانند دو فرشته از ما مراقبت کنند. در هنگام نیاز و خطر در کنارمان باشند و همواره در روزهای سخت زندگی از ما حمایت کنند. خدایا شکرت که چنین موهبتی عظیم در حوالی من قرار دادی و من را به این نعمت شایسته دانستی. کاش می توانستم عمری طولانی برایشان بگیرم و شب و روز خدمتشان کنم.

بدنه:

خدایا چه قدر این دو گل خوشبو و خواستنی هستند، روزهایی که آن ها را دارم باید هر صبح نماز شکر به جای آورم و هر روز هم یادشان می کنم، حال دلم خوب می شود. پدر و مادر عزیزم کاش دو جان در بدن داشتم و می توانستم تقدیم شما کنم. کاش نور چشمم زیاد بود و می توانستم به شما هدیه کنم. چه قدر این دستان شما بوسیدنی است و چه قدر این بوی تنتان خواستنی، کاش می توانستم عطر تنتان را در شیشه بگیرم و ببویم. پدر و مادر عزیزم چگونه از شما تشکر کنم که این همه پاک و بی ادعا و مهربانید.کاش می توانستم نگاه شما را قاب بگیرم و هر وقت دلم تنگ شد نگاهش کنم. این دو پادشاه قلبم را می پرستم و تا انتها ی زندگی مدیون هستم. خدایا کاش می توانستم در آخرت هم در کنارشان باشم و دل به دلشان بدهم. عزیزانم از شما تشکر می کنم که از روز تولد تاکنون چون کوه پشتم ایستادید و مرا یاری کردید. من تا همیشه فرزند خرد شما هستم که باید دستم را بگیرید. دو گل بهشتی و دو بال پروازم دوست دارم تا همه عمر مست حضورتان باشم.

نتیجه گیری:

هیچ کس نمی تواند در حد لیاقت و شایستگی این دو نعمت از آنها تقدیر و سپاس گزاری کن. بر همه فرزندان واجب است که احترام این دو فرشته را خوب و کامل حفظ نمایند.هر وقت که در زندگی مشکلی داشتید و کسی نتوانست برایتان حل نماید، از پدر و مادرتان بخواهید برایتان دعا نمایند. احسان به پدر و مادر در حد نماز یومیه واجب و ضروری است.

 

source

توسط petese.ir