بیوگرافی ابوعلی جواد محافظ‌ اول و داماد سید حسن نصرالله کیست و همسر و فرزندانش + عکس ها و سوابق شهید ابوعلی جواد داماد سید حسن نصرالله بیوگرافی و زندگینامه ابوعلی جواد محافظ‌ اول حسن نصرالله را در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید.

بیوگرافی ابوعلی جواد محافظ‌ اول و داماد سید حسن نصرالله + سوابق و عکس

بیوگرافی ابوعلی جواد داماد سید حسن نصرالله

ابوعلی جواد ملقب به سپر سید, محافظ‌ اول و داماد سید حسن نصرالله، یکی از شخصیت های سیاسی مهم جهان را بر عهده داشت. بنا به نوشته برخی رسانه ها او به همراه سید حسن نصرالله ۶ مهر ماه ۱۴۰۳ در ضاحیه لبنان به شهادت رسید.

سوابق

ابوعلی جواد یکی از اعضای حزب الله لبنان و از محافظان کهنه کار و بادیگاردهای با سابقه دبیرکل حزب الله لبنان بود. او علاوه بر اینکه سال ها نقش مهمی در تأمین امنیت “سید حسن نصرالله ” دبیر کل حزب الله لبنان را بر عهده داشت داماد و شوهر دختر وی نیز می باشد. “ابوعلی جواد” داماد سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان است و در بین ۱۹ فرمانده ویژه، فرماندهی تمام آنان و محافظان ویژه را بر عهده دارد؛ به طوری‌که به وی لقب “سپر سید” داده‌اند.

ابوعلی داماد حسن نصرالله کیست

ابوعلی محافظ‌ اول حسن نصرالله کیست

ابوعلی بسیار حرفه‌ای آموزش دیده و دوران آموزشی خود را مدت زیادی در پادگان‌های مخفی پشت‌سر گذاشته و از محبوبیت بالایی نزد مقاومت اسلامی و مردم لبنان نیز برخوردار است. همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی توجه ویژه‌ای به وی دارند.

داماد دبیرکل حزب‌الله، به قدری مواظب فرمانده و پدر زن خود است که می‌گویند در مراسم عروسی‌اش با دختر “سید حسن” در حالی که داماد بود اما کارش را انجام داد و اجازه نداد دبیر کل حزب‌الله از باقلواهای داخل مجلس بخورد زیرا نمی‌دانست از کجا تهیه شده و به محافظین دیگر دستور داد آن ها باقلوا تهیه کنند که این زیرکی او برای جمع حاضر بسیار جالب بود.

بیوگرافی و شهادت ابوعلی محافظ‌ اول و داماد حسن نصرالله

ماجرای شهادت در ضاحیه لبنان

ابوعلی جواد داماد سید حسن نصرالله نیز در حمله اسراییل به بیروت به شهادت رسید. بنا به گفته ها «ابو علی جواد» داماد ـ شوهر دختر ـ دبیرکل حزب‌الله لبنان بود و در بین ۱۹ فرمانده ویژه، فرماندهی تمام آنان و محافظان ویژه را برعهده داشت بطوری‌که به وی لقب “سپر سید” داده‌ بودند.

source

توسط petese.ir