سامانه یکپارچه خودرو وارداتی در اطلاعیه جدید خود اعلام کرد از روز سه‌شنبه 24 مهر تا دوشنبه 30 مهر 1403 طرح عرضه عمومی جدیدی را آغاز کرده است.

متقاضیان شرکت در طرح عرضه عمومی جدید خودروهای وارداتی، از امروز به مدت هفت روز فرصت دارند با بلوکه کردن 500 میلیون تومان در حساب وکالتی خود، قدم اول برای خرید خودرو وارداتی را بردارند.

در اطلاعیه جدید سامانه یکپارچه خودرو وارداتی آمده است «کلیه افراد واجد شرایط در ماده 4 دستورالعمل تنظیم بازار خودروسواری (مصوبه جلسه 543 شورای رقابت)، به منظور حضور در طرح عرضه عمومی جدید سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی از تاریخ سه شنبه 24/07/1403 تا ساعت 12:00 روز دوشنبه 30/07/1403 می‌بایست یکی از حساب‌های خود را فقط نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ پنج میلیارد ریال مسدود نمایند.»

فعلا عرضه یک مدل خودروی چینی در این مرحله قطعی شده است. طبق اعلام سامانه یکپارچه، در صورت وجود ظرفیت، خودروهای دیگری نیز در این مرحله از فروش عرضه خواهد شد.

اما سوالی که به وجود می‌آید این است که چرا برای عرضه تنها یک مدل خودرو، که استقبال چندانی از آن در دوره‌های قبلی فروش  صورت نگرفته، شرط حساب وکالتی و بلوکه کردن پانصد میلیون تومان در آن، در نظر گرفته شده است؟

البته این سامانه به این سوال این‌گونه پاسخ داده است «در صورتی که محصولات دیگری مشمول شرایط [عرضه] شوند، به لیست خودروهای قابل عرضه اضافه خواهند شد.»

تا این لحظه عرضه خودرو وارداتی CS35، وارد شده توسط شرکت سایپا، از همان روز سه‌شنبه، قطعی شده است.

به نظر می‌رسد آغاز طرح جدید عرضه عمومی در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، به منظور جمع‌آوری بخشی از نقدینگی سرگردان به واسطه بلوکه کردن مبلغ مذکور در حساب‌های وکالتی است.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir