الکس پرویاس ایلان ماسک، خالق ربات‌های انسان‌نما و اتومبیل‌های خودران را به ایده‌دزدی در ساخت محصولات جدیدش متهم کرده است.

فیلم I, Robot سال 2004 در ژانر علمی تخیلی ساخته شده است و داستان یک افسر پلیس را روایت می‌کند که در عصر ربات‌ها زندگی می‌کند. همانطور که مشخص است این فیلم حول محور ربات‌ها و هوش مصنوعی می‌چرخد. اکنون مشخص شد که الکس پرویاس کارگردان این فیلم ماسک را به ایده‌برداری از فیلمش متهم کرده است.

راهنمای خرید تکراتو

الکس پرویاس : ایلان ماسک تیم طراحی نه‌چندان بااستعدادی دارد که فقط زیاد فیلم‌های دیده‌اند

رویداد «We, Robot» تسلا چند روز پیش برگزار شد و حواشی زیادی را هم به دنبال داشت. در این رویداد علاوه‌بر خودروهای خودران تسلا، روبات‌های اپتیموس نیز حضور داشتند. ربات‌هایی که بعدا مشخص شد انسان‌ها آن‌ها را هدایت می‌کنند.

الکس پرویاس، کارگردان فیلم I, Robot: ایلان ماسک از طراحی‌های من در تسلا کپی کرده است

کارگردان فیلم I, Robot اکنون توییتی منتشر کرده و در آن خطاب به ماسک نوشته «هی ایلان، می‌توانم لطفاً طراحی‌هایم را پس بگیرم.» این توییت تاکنون بیش از 7.8 میلیون بازدیدکننده داشته است.

این کارگردان پیش‌تر هم در پاسخ یکی از کاربران که از او درخصوص طراحی صحنه‌های فیلمش پرسیدند گفت «برای خلق این تصاویر در زمان ساخت فیلم I, Robot با تیم طراحی بسیار بااستعدادی کار کرده‌ایم. ایلان ماسک تیم طراحی نه‌چندان بااستعدادی دارد که فقط زیاد فیلم‌های دیده‌اند؛ ازجمله I, Robot.»

اما «پاتریک تاتوپولوس»، طراح تولید فیلم I, Robot تصاویری در اینستاگرام منتشر کرده که صحنه‌های فیلم را با محصولات تسلا را مقاسیه می‌کند. البته او اعلام کرد به اینکه ماسک برای ساخت محصولاتش از طراحی‌های او استفاده کرده است، افتخار می‌کند . از تماشای محصولات تسلا لذت می‌برد.

اما برخی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس از ماسک حمایت کرده و الکس پرویاس را به کپی‌کردن ایده فیلم I, Robot متهم کرده‌ و ادعاهای او را رد کرده‌اند. البته چنین تصمیمی از ماسک هم خیلی دور از ذهن نیست چرا که او چندی پیش صراحتا اعلام کرده بود که از کتاب «راهنمای مسافران مجانی کهکشان» نوشته «داگلاس آدامز» الهام گرفته است.

بیشتر بخوانید:

source
کلاس یوس

توسط petese.ir