ادوبی امروز تغییرات و ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی نرم‌افزارهای خلاقه خود از جمله فتوشاپ را معرفی کرد. از جمله امکاناتی که به واسطه هوش مصنوعی به فتوشاپ اضافه می‌شود، امکانی به نام Distraction Removal است.

هوش مصنوعی در فتوشاپ

برنامه پرچم‌دار شرکت ادوبی برای ویرایش تصویر، فتوشاپ، با امکان Distraction Removal به کمک هوش مصنوعی به کاربران امکان می‌دهد تا اشیا را از تصویر خود حذف کنند. این ویژگی فهرستی از اشیایی که کاربر ممکن است بخواهد از تصویر حذف کند ایجاد می‌کند. سپس امکان انتخاب از بین اشیای این فهرست را به کاربر می‌دهد که با یک کلیک قابل حذف هستند.

به عنوان مثال، Distraction Removal ممکن است سیم‌های برق را در یک اتاق یا دفتر کار اضافه تشخیص دهد و آن‌ها را هایلایت کند. کاربر می‌تواند با یک کلیک آن‌ها را از تصویر حذف کند.  امکان انتخاب اشیا در تصاویر نیز پیشرفته‌تر از قبل و بهبودیافته شده است. امکان انتخاب خودکار اشیا بدون نیاز به این‌که به صورت دستی دور یک شیء در تصویر خط بکشید، سریع‌تر و دقیق‌تر از قبل شده است.

ادوبی ویژگی‌ها و قابلیت‌های مدل هوش مصنوعی خود با نام Firefly Image 3 را نیز بهتر کرده است. طبق اعلام این شرکت، در این به‌روزرسانی هم کیفیت و هم تنوع محتوایی که این مدل می‌تواند خلق کند افزایش یافته است. ادوبی همچنین یک ویژگی جدید به نام Generative Workspace (فضای کار خلاق) معرفی کرده که به کاربران امکان تولید تعداد زیادی تصویر با دستورهای متنی را می‌دهد.

یک ابزار تولید هوش مصنوعی جدید به نام Project Concept به طور مشترک برای فتوشاپ و ایلاستریتور عرضه خواهد شد. ادوبی می‌گوید این ابزار جدید، به طراحان امکان می‌دهد تا یک تصویر را به سبک تصویر دیگری در بیاورند.

 تغییرات در دیگر ابزارهای ادوبی

ادوبی یک ویژگی جدید برای نرم‌افزار Illustrator معرفی کرده است که با هوش مصنوعی جابجا کردن اشیا در مکان‌های مشخصی در یک تصویر را آسان‌تر می‌کند. این ابزار جدید که Objects on Path نام دارد، می‌تواند کار طراحان را بسیار ساده کند. به عنوان مثال وقتی یک طراح می‌خواهد تعداد زیادی شیء را در فاصله‌های یکسان از هم در یک تصویر قرار دهد، Objects on Path به کمک او می‌آید.

این ابزار در کنار نسخه‌ی بهبودیافته‌ای از Image Trace عرضه می‌شود. این ویژگی که قبلا در این برنامه وجود داشت، برای ایجاد وکتورهای قابل مقیاس، با امکان تغییر اندازه از یک تصویر به کار می‌رود. ادوبی می‌گوید که مهندسانش کیفیت تصویری که این ابزار تولید می‌کند را ارتقا داده‌اند.

نسخه‌ی جدیدی از برنامه InDesign ادوبی نیز عرضه می‌شود. این برنامه برای تولید محصولات تصویری مثل بروشورها که میزان قابل توجهی متن را در بر دارند استفاده می‌شود. این نسخه جدید از نرم‌افزار InDesign یک ابزار «تکمیل خودکار» به نام Generative Expand دریافت می‌کند که می‌تواند با پر کردن فضای اضافه با محتوای جدید، یک تصویر را بزرگ‌تر کند.

تدوین ویدئو با هوش مصنوعی

ادوبی برنامه پریمیر پرو (Premiere Pro) برای تدوین ویدئو را با هوش مصنوعی تقویت می‌کند. این برنامه به مدل هوش مصنوعی Firefly Video مجهز است که حالا با ویژگی جدیدی به نام Generative Extend به‌روز شده است. این ویژگی می‌تواند هر کلیپ ویدئویی را به مدت دو ثانیه در شروع یا پایان طولانی‌تر کند. به علاوه این ابزار امکان طولانی کردن کلیپ‌های صوتی به مدت ده ثانیه را دارد.

ادوبی می‌گوید که تغییرات جزئی بخش دیگری از کمک این ویژگی به تدوین‌گران است. به عنوان مثال این ابزار می‌تواند حرکت ناخواسته دوبین که جریان یک کلیپ را به هم می‌زند را حذف کند. این ویژگی قادر است محتوای ویدئویی با وضوح تصویر 720p یا 1080p با نرخ فریم 24 قاب بر ثانیه تولید کند.

سرویس ابری ادوبی فایرفلای، که امکان دسترسی به ابزارهای طراحی مبتنی بر هوش مصنوعی را فراهم می‌کند هم قابلیت تدوین ویدئو را به دست می‌آورد. یکی از ویژگی‌های جدید، امکان تولید کلیپ‌های ویدئویی حداکثر پنج ثانیه‌ای بر اساس دستور متنی است. همچنین یک ابزار «عکس به ویدئو» به این مجموعه اضافه شده که به کاربران اجازه می‌دهد کلیپی که می‌خواهند تولید شود را نه تنها با توصیف متنی، بلکه با کمک یک عکس به عنوان ارجاع (رفرنس) بسازند.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir