طرفداری | کارل هاینتس رومنیگه هر چند به‌عنوان بازیکن دوران بسیار درخشانی داشته و حتی موفق به کسب توپ طلا شده؛ اما امروزه دستاوردهای او در عرصه مدیریت و کارنامۀ عالی او در بایرن مونیخ بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار می‌گیرد.

حال به‌تازگی اتحادیه باشگاه‌های اروپایی (ECA) در اقدامی بی‌سابقه، نام جایزه خود برای بهترین دستاوردهای مدیریتی را به نام کارل هاینتس رومنیگه که البته زمانی ریاست این اتحادیه را نیز بر عهده داشت، نام‌گذاری کرده است. این برای اولین‌بار در تاریخ ECA است که یک فرد این‌گونه مورد تجلیل قرار می‌گیرد. ازاین‌پس «جایزۀ کارل هاینتس رومنیگه» برای تقدیر از کارهای برجسته در بین مدیریت باشگاه‌ها، به مدیران اعطا می‌شود. رومنیگه در این‌باره گفت:

به اینکه جایزه به نام من نام‌گذاری شده است، افتخار می‌کنم، به‌خصوص اینکه موضوع مدیریت باشگاه، برای فوتبال اهمیتی حیاتی دارد. توسعۀ باشگاه‌های فوتبال به نهادهایی با مدیریت پایدار، یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های زمان ما است و من قدردان این هستم که این میراث از طریق این جایزه ادامه پیدا خواهد کرد.

ناصر الخلیفی رئیس پاری سن ژرمن و همچنین رئیس فعلی اتحادیه باشگاه‌های اروپایی نیز درباره نام‌گذاری این جایزه به نام کارل هاینتس رومنیگه، گفت:

من بسیار خوشحالم که بتوانیم این‌گونه از دستاوردهای اولین رئیس اتحادیه تقدیر کنیم. او 16 سال پیش پایه‌های ECA را بنیان گذاشت و این اساس همه چیزهایی است که ما تاکنون به دست آورده‌ایم. 

ECA تنها نهاد مستقل برای باشگاه‌های فوتبال در اروپا است که هم توسط یوفا و هم فیفا به رسمیت شناخته شده است. از زمان آغار به کار این اتحادیه در سال 2008 تاکنون، تلاش بر این بوده که بتوانند از منافع باشگاه‌های اروپایی در تمام امور بین‌المللی و تصمیم‌گیری‌های کلان درباره فوتبال، محافظت کنند. رومنیگه نیز که رئیس افتخاری ECA است، در اوایل آن نقش مهمی در تأسیس ECA ایفا کرده است.

source

توسط petese.ir