پروژه سم آلتمن مدیرعامل OpenAI از Worldcoin به World تغییر نام داد. هدف این پروژه تشخیص هویت افراد از طریق اسکن چشم است.

به گزارش bloomberg، پروژه سم آلتمن توسط استارتاپی به‌نام Tools for Humanity اداره می‌شود؛ این استارتاپ اخیرا اسکنری چشم بیومتریکی موسوم به ” Orb” معرفی کرده که از دقت و سرعت بالایی برخوردار است.

راهنمای خرید تکراتو

پروژه سم آلتمن و معرفی اسکنر چشم Orb

الکس بلانیا، مدیرعامل این استارتاپ در کنفرانسی که در سان‌فرانسیسکو برگزار شده بود از این اسکنر چشم پرده برداشت. پردازش این اسکنر بر عهده تراشه‌های پیشرفته Jetson است که شرکت انویدیا آنها را ساخته و می‌توان از طریق سرویس دیپ‌ فیش (Deep Face) هویت فرد را تایید کند. این اسکنر به شکلی طراحی شده تا نسبت به نسخه‌های پیشین تا سه برابر سرعت بیشتری داشته باشد و در عین حال قطعات کمتری در آن به کار رفته باشد.

تأکید بر تأیید هویت در عصر دیپ‌فیک

پروژه تغییر نام یافته سم آلتمن، تمرکز ویژه‌ای بر تایید هویت از طریق عنبیه دارد تا بتواند در برابر فناوری‌های نوینی همچون دیپ‌فیک‌ها عملکرد بهتری داشته باشد. این فناوری می‌تواند ابزاری مفید برای جلوگیری از جعل هویت در فضای دیجیتال باشد.

پروژه سم آلتمن به World تغییر نام پیدا کرد؛ پروژه‌ای که آینده تأیید هویت دیجیتال را متحول می‌کند

سم آلتمن به عنوان یکی از بنیانگذاران پروژه World، بخش زیادی از زمانش را صرف آن ممی‌کند. با اینحال به گفته‌ی بلانیا، فعالیت‌های سم در ورد و اوپن‌ای‌آی مستقل از یکیدگر هستند. وی می‌گوید، درست است که آلتمن یکی از موسسان پروژه World است و در تصمیم‌گیری‌ها این پروژژه شرکت دارد، اما تمرکز اصلی‌اش همچنان برروی OpenAI است.

بلانیا تاکید می‌کند که رسالت‌های این دو پروژه کاملا از یکدیگر جدا هستند و هر کدام به سمت اهداف خود می‌روند.

طبق گزارشی که وب‌سایت رسمی World منتشر کرده، تاکنون 7 میلیون نفر از طریق اسکنرهای Orb اسکن شده‌اند. همچنین افرادی که در کنفرانس سانفرانسیسکو حضور داشتند، یک دستگاه رایگان از این اسکنر را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید:

source
کلاس یوس

توسط petese.ir