28 مهر 1403 ساعت 13:01

در این مطلب به بررسی تمام اطلاعاتی که درباره آی او اس 18.1 آیفون موجود است، می‌پردازیم و ویژگی‌ها و قابلیت های جدید iOS 18.1 را مرور می‌کنیم.

نسخه جدید سیستم عامل آی او اس اپل یعنی iOS 18.1 به‌زودی با ویژگی های جدید در دسترس کاربران گوشی های آیفون قرار می‌گیرد. از جمله قابلیت‌های جدیدی که این نسخه برای کاربران به ارمغان می‌آورد می‌توان به مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence و مواردی مانند خلاصه نوتیفیکیشن‌ها، ابزارهای نوشتن و Clean Up در برنامه Photos اشاره کرد.

هر چه از آی او اس 18.1 و ویژگی های جدید آن می‌دانیم

در این مطلب قصد داریم به بررسی تمام قابلیت های جدید آی او اس 18.1 آیفون و هر اطلاعاتی که از این نسخه در دست داریم، بپردازیم.

دسترسی NFC برای برنامه‌های شخص ثالث

آی او اس 18.1

آی او اس 18.1 تغییر بزرگی در تراشه NFC آیفون ایجاد می‌کند. برای اولین بار، اپل دسترسی ان اف سی را برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث، آزاد می‌کند و به این ترتیب، توسعه‌دهندگان می‌توانند قابلیت‌های پرداخت و ویژگی‌هایی جداگانه از Apple Pay و Apple Wallet را در دسترس کاربران گوشی های آیفون قرار دهند.

بنا بر اعلام اپل، توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود از تراشه NFC آیفون برای مواردی مانند پرداخت، کلید ماشین، شناسه دانشجویی و موارد دیگر، استفاده کنند. در ادامه به برخی از این قابلیت‌ها اشاره می‌کنیم:

  • پرداخت در فروشگاه‌ها
  • کلید ماشین
  • ترانزیت حلقه بسته
  • نشان‌های شرکتی
  • شناسه‌های دانشجویی
  • کلید خانه
  • کلید هتل
  • کارت‌های وفاداری و پاداش
  • بلیط‌های رویدادها
  • شناسه‌های دولتی (در آینده نزدیک)

طبق اعلام اپل، این ویژگی در آی او اس 18.1 و در ابتدا در کشورهای استرالیا، برزیل، کانادا، ژاپن، نیوزلند، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. با این حال قبل از هر چیزی باید توسعه‌دهندگان برنامه‌های شخص ثالث، کار را برای ارائه قابلیت‌های مبتنی بر ان اف سی آیفون آغاز کنند و هنوز مشخص نیست اولین برنامه‌های دارای این قابلیت‌ها چه زمانی به‌طور عمومی عرضه می‌شوند.

علاوه بر این، اپل اعلام کرده که توسعه‌دهندگان برای دسترسی به ان اف سی آیفون باید با پرداخت هزینه‌های مربوطه، یک قرارداد تجاری با اپل منعقد کنند تا بتوانند حق استفاده از NFC و SE آیفون را داشته باشند. اپل در حال حاضر جزئیات بیشتری از هزینه‌ها، منتشر نکرده است.

ترفندهای بیشتر در کنترل سنتر

آی او اس 18.1

یکی از تغییرات شاخص در آی او اس 18، کنترل سنتر یا مرکز کنترل کاملا جدیدی است که امکانات شخصی‌سازی و تنظیمات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اپل در آی او اس 18.1 قصد دارد با توجه به تجربیات کاربران، چند تغییر در این قسمت ایجاد کند. اولین تغییر این است که قرار است کلیدهای اختصاصی برای همه کنترل‌های اتصال ایجاد شود که قبلا فقط در ویجت بزرگتر اتصال آل این وان، موجود بودند.

آپدیت iOS 18.1 همچنین دارای یک گزینه جدید برای ریست کردن کنترل سنتر در برنامه تنظیمات است. با لمس این گزینه، طرح‌بندی مرکز کنترل گوشی های آیفون به حالت پیش‌فرض کارخانه برمی‌گردد.

اضافه شدن قابلیت درگ و دراپ در آیفون میرورینگ

آی او اس 18.1

اکنون بخش iPhone Mirroring از قابلیت کشیدن و رها کردن (درگ و دراپ) آسان فایل‌ها بین گوشی های آیفون و دستگاه‌های مک، پشتیبانی می‌کند. استفاده از این ویژگی به سیستم عامل آی او اس 18.1 و مک او اس سکویا 15.1 نیاز دارد و در صورت استفاده از این نسخه‌ها، وقتی از آیفون میرورینگ استفاده می‌کنید، می‌توانید فایل‌ها را به‌صورت بی‌سیم و فقط با کشیدن و رها کردن بین دو دستگاه، جابه‌جا کنید.

کنترل جدید دوربین برای آیفون 16

آی او اس 18.1

آپدیت iOS 18.1، یک گزینه جدید را در بخش کنترل دوربین در اختیار کاربران گوشی های سری آیفون 16 قرار می‌دهد. با استفاده از این قابلیت، شما می‌توانید فقط با کشیدن انگشت خود روی «کنترل دوربین» به دوربین سلفی بروید.

ابتدا برنامه دوربین گوشی آیفون 16 را باز کنید و Camera Control را لمس کنید تا منو ظاهر شود. سپس دو بار گزینه کنترل دوربین را لمس کنید و به منوی دوربین‌ها بروید. تا انتها به سمت چپ سوایپ کنید تا گزینه جدید سلفی را ببینید.

ضبط و رونویسی تماس‌های تلفنی

آی او اس 18.1

این ویژگی در ابتدا به‌عنوان یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد آیفون 15 و آیفون 16 معرفی شد؛ اما اپل، آن را به تمام گوشی های بعد از آیفون ایکس اس، گسترش داد. شما می‌توانید در زمان تماس‌های تلفنی خود، با ضربه زدن روی نماد جدیدی که در گوشه سمت چپ بالای رابط کاربری ظاهر می‌شود، ضبط کردن تماس را آغاز کنید. البته با این کار، گوشی آیفون شما به طرف مقابل اطلاع می‌دهد که در حال ضبط کردن تماس هستید.

علاوه بر قابلیت ضبط تماس، آیفون شما پس از این اتفاق، متن رونویسی شده‌ای از تماس تلفنی را ایجاد می‌کند. قابلیت رونویسی برای ضبط تماس به زبان انگلیسی، اسپانیایی، چینی، کانتونی (هنگ کنگ) و کره‌ای در دسترس قرار می‌گیرد.

ادغام تیک تاک با اپل موزیک

آی او اس 18.1

سرانجام، آی او اس 18.1، امکان یکپارچگی و ادغام بین اپل موزیک و تیک تاک را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. شما در برنامه اپل موزیک، گزینه جدیدی را مشاهده خواهید کرد که اجازه می‌دهد به‌راحتی آهنگ یا آلبوم مد نظرتان را به‌صورت مستقیم در تیک تاک به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید آن را به‌عنوان ویدیو یا عکس در تیک تاک پست کنید یا آن را در قالب یک پیام خصوصی برای دوستان خود ارسال کنید.

اگر انتخاب کنید که آهنگ یا آلبوم مورد نظر به‌عنوان عکس یا ویدیو در تیک تاک پست شود، اپلیکیشن TikTok به‌طور خودکار، آهنگ را به پست شما اضافه می‌کند تا دوستانتان در هنگام مشاهده پست، خود آهنگ را نیز گوش کنند.

ادغام تیک تاک با اپل موزیک، مشابه اتفاقی است که در سال 2020 با آی او اس 13.4 رخ داد و امکان یکپارچگی و اشتراک اپل موزیک با استوری اینستاگرام در دسترس کاربران قرار گرفت.

سایر قابلیت های جدید

آی او اس 18.1

ابزار بررسی متن برای اصلاح خطاهای املایی و نگارشی، قابلیت بازنویسی نوشته‌های شما، ابزار خلاصه‌سازی متون در اپلیکیشن‌های Mail و Messages، بهینه‌سازی‌های سیری، گزینه پاسخ به پیام‌های ورودی در اپلیکیشن Messages با استفاده از هوش مصنوعی، ایجاد کلیپ با استفاده از عکس‌های موجود در Photos Library، قابلیت کلین آپ یا تمیز کردن در بخش Photos برای پاک کردن چیزهای اضافی در عکس‌ها، حالت فوکوس برای کاهش مزاحمت، نمایش خلاصه اعلانات دریافتی و خلاصه‌سازی مطالب با استفاده از هوش مصنوعی در اپلیکیشن سافاری، از دیگر قابلیت‌های جدیدی هستند که iOS 18.1 به کاربران گوشی های آیفون ارائه می‌کند.

زمان انتشار آی او اس 18.1

اخیرا در جریان برگزاری رویداد معرفی گوشی های آیفون 16، اپل تایید کرد که آی او اس 18.1 در ماه اکتبر (ماه جاری میلادی) برای عموم کاربران گوشی های آیفون، منتشر می‌شود. برخی رسانه‌ها از جمله بلومبرگ، به‌تازگی اعلام کرده‌اند که می‌توانید iOS 18.1 را در تاریخ 28 اکتبر 2024 یعنی 7 آبان 1403 در گوشی آیفون خود دریافت کنید. البته پیش از این نیز چندین نسخه بتا از آی او اس 18.1 منتشر شده بود و حالا کاربران منتظر عرضه نسخه نهایی سیستم عامل جدید گوشی های آیفون هستند.

آی او اس 18.1، قابلیت های هوش مصنوعی Apple Intelligence را بالاخره به گوشی های آیفون می‌آورد و البته این قابلیت‌های هوشمند فقط در گوشی های سری آیفون 16 و نسخه‌های پرو در سری آیفون 15 در دسترس خواهند بود. همچنین گفته می‌شود iOS 18.2 در دسامبر سال جاری و iOS 18.3 و iOS 18.4 نیز در ماه‌های ابتدایی سال 2025 عرضه خواهند شد.

همچنین بخوانید: آی او اس ۱۸، شارژ باتری آیفون ۱۶ را می‌بلعد! اپل با 250 قابلیت جدید در iOS 18، صاحبان آیفون را شگفت‌زده می‌کند هشدار: آی او اس ۱۸ را روی آیفون خود نصب نکنید!

source

توسط petese.ir