طرفداری | چارلز لکلرک در یکی از جذاب‌ترین مسابقات فصل ۲۰۲۴، سومین پیروزی فصلش را به‌دست آورد.

از ساعت ۲۲:۳۰ یک‌شنبه شب، مسابقه‌ی اصلی گرندپری آمریکا در آستینِ تگزاس برگزار شد. این مسابقه شروع هیجان‌انگیز و پراتفاقی داشت. چارلز لکلرک با استفاده از درگیری لندو نوریس و مکس فرستاپن در پیچ اول، از سه راننده‌ی مقابلش سبقت گرفت و در حالی‌که مسابقه را از رده‌ی چهارم شروع کرده بود، به رده‌ی اول رسید و جایگاهش را تا پایان مسابقه حفظ کرد تا سومین پیروزی این فصلش و هشتمین پیروزی دوران رانندگی‌اش در فرمول یک را به‌دست آورد. کارلوس ساینز هم دوم شد تا شاهد دومین یک-دوی این فصل فراری پس از گرندپری استرالیا باشیم.

لکلرک خیلی زود با فرستاپن فاصله باز کرد و او را از دی‌آر‌اس خودش خارج کرد، اما پس از تصادف لوییس همیلتون در پیچ ۱۸، ماشین ایمنی وارد مسابقه شد. پس از شروع دوباره‌ی مسابقه، لکلرک بازهم از فرستاپن جدا شد.

استراتژی تمامی رانندگان پیشتاز در این مسابقه برخلاف پیش‌بینی‌ها، تک پیت‌استاپ بود. مک‌ لارن‌ها که دیرتر برای تعویض لاستیک وارد پیت‌لین شدند، در پایان مسابقه سرعت بیشتری پیدا کردند.

سپس در ده دور پایانی مسابقه شاهد رقابت نزدیک فرستاپن و نوریس برای آخرین جایگاه سکوی گرندپری آمریکا بودیم. فرستاپن با وجود لاستیک‌های کهنه‌تر و عدم استفاده از دی‌آر‌اس، دفاع فوق‌العاده‌ای در برابر راننده‌ی بریتانیایی داشت. سرانجام در دور ۵۲، نوریس موفق به سبقت‌گیری از فرستاپن شد، اما با توجه به اینکه خارج از پیست، سبقتش از مکس را تکمیل کرده بود، جریمه‌ای پنج ثانیه‌ای دریافت کرد و مسابقه را در رده‌ی چهارم به پایان رساند. لیام لاسون و فرانکو کولاپینتو هم با قرارگیری در جایگاه‌های نهم و دهم مسابقه، عملکرد قابل توجهی داشتند و موفق به کسب آخرین امتیازهای گرندپری آمریکا شدند.

به‌این ترتیب، لندو نوریس در کوتا موفق به کاهش اختلافش با فرستاپن نشد و حالا درحالی وارد آخر هفته‌ی مکزیک می‌شود که اختلافی ۵۷ امتیازی به راننده‌ی هلندی دارد.

از طرفی یک-دوی فراری در این مسابقه، جایگاه آن‌ها را در رده‌ی سوم جدول سازندگان تثبیت کرد و به ۸ امتیازی ردبول رسیدند.

نتیجه مسابقه اصلی گرندپری آمریکا

جدول قهرمانی رانندگان فرمول یک پس از گرندپری آمریکا

جدول قهرمانی سازندگان فرمول یک پس از گرندپری آمریکا

سکوی گرندپری آمریکا

فراری برای اولین بار پس از گرندپری ایندیاناپولیس ۲۰۰۶، موفق به یک-دو در خاک آمریکا شد

 

source

توسط petese.ir