شفقنا زندگی – چرا جمعیت ماهی سالمون اقیانوس اطلس به طور چشمگیری در رودخانه های بریتانیا کاهش یافته است و آیا پرورش ماهی کمک کننده است یا مانع؟

به گزارش شفقنا زندگی به نقل از الجزیره، بر اساس گزارشی که در این ماه توسط آژانس محیط زیست بریتانیا و مرکز علوم محیط زیست، شیلات و آبزی پروری منتشر شد، جمعیت ماهی قزل آلا اقیانوس اطلس در انگلیس و ولز به پایین ترین حد بی سابقه ای کاهش یافته است.

بر اساس گزارش این دو سازمان دولتی، ۹۰ درصد از ماهی قزل آلا رودخانه وحشی در انگلستان به عنوان “در معرض خطر” یا “احتمالا در معرض خطر” طبقه بندی می شوند.

این آخرین طبقه بندی به دلیل کاهش ذخایر ماهی قزل آلا به سطوحی است که برای جمعیت ماهی قزل آلا خودپایدار ناکافی است.

چهل سال پیش، هر سال حدود ۱.۴ میلیون ماهی قزل آلا به رودخانه‌های بریتانیا باز می‌گشتند. آلن لاول، رئیس آژانس محیط زیست، هنگام انتشار این گزارش گفت: ما اکنون به یک سوم آن رسیده ایم – یک شواهد پایین و شواهد جدید از بحران گسترده تر و رو به رشد تنوع زیستی.

در پایان سال گذشته، اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN)، یک سازمان بین‌المللی که به حفاظت از طبیعت اختصاص دارد، وضعیت ماهی قزل آلا اقیانوس اطلس را از «کمترین نگرانی» به «در خطر انقراض» در بریتانیای کبیر در فهرست قرمز کشورهای در معرض خطر تغییر داد.

منبع: الجزیره

source

توسط petese.ir