انتظار برای Call of Duty: Black Ops 6 با نزدیک‌تر شدن تاریخ انتشار، بیشتر از هر زمان دیگری است. فاز بتا تمام شده، تریلر‌ها با سرعت در حال انتشار هستند و خبر از یک ماجراجویی جاسوسی، بعد از ۴ سال صبر را می‌دهند. بلک آپس ۶ که توسط تری‌آرک و رِیوِن سافتوِر در دست ساخت قرار دارد، شاهد یک بخش داستانی هیجان انگیز (چیزی که بعد از فاجعه داستانی مدرن وارفر ۳ به آن نیاز داریم)، سریع‌ترین سیستم حرکتی (Movement) تاریخ فرنچایز و بازگشت بخش زامبی‌های کلاسیک با راندهای مختلف است. اکتیویژن به منتشر کردن اطلاعات فراوان قبل از عرضه‌ی بازی‌های خود شهرت دارد و بلک آپس ۶ نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این وجود جستجو برای مواردی که دوست دارید در مورد این اثر بدانید می‌تواند کمی گیج کننده شود. به همین دلیل ما در ویجیاتو هر آنچه که باید از بازی Call of Duty: Black Ops 6 بدانید، شامل تاریخ عرضه، روند بخش داستانی، موارد جدید بخش چند نفره و در نهایت اطلاعات بخش زامبی را در یک مقاله جمع‌آوری کردیم. با ما همراه باشید.

تاریخ عرضه بازی Call of Duty: Black Ops 6

Call of Duty: Black Ops 6 در روز جمعه ۴ آبان برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس/اس و البته کامپیوترهای شخصی، با قیمت ۷۰ دلار منتشر خواهد شد. نسخه‌ی Vault Edition نیز همراه با تعدادی آیتم اضافه و بلک‌سل (بتل‌پس خاص کال آف دیوتی) فصل اول، با قیمت ۱۱۰ دلار در دسترس خواهد بود. همچنین فراموش نکنید که نسخه‌ی عادی بازی از روز اول به صورت رایگان برای کاربران ایکس‌باکس گیم پس قابل دانلود خواهد بود.

تا به امروز دو دوره بتا گذشته‌اند و برخلاف کال آو دیوتی‌های قبلی، دسترسی زودتری برای کسانی که پیش خرید کرده‌اند، وجود ندارد. اکتیویژن در این مورد گفته:« تیم ما به صورت کامل متمرکز بر روز چهارم آبان است. ما در مورد توانایی‌های بازی در بخش داستانی، چند نفره و البته زامبی هیجان بسیاری داریم. امسال، تصمیمی گرفتیم که به بازیکنان اجازه دهیم همگی به صورت همزمان بتوانند تمام بخش‌ها را تجربه کنند، پس با یک عرضه‌ی جهانی بزرگ در روز ۴ آبان مواجه هستیم. بر همین اساس هیچ دسترسی زودتری برای بلک‌آپس ۶ وجود ندارد و باید دقیقه‌ها را تا انتشار اصلی بشمارید.»

بخش داستانی بازی Call of Duty: Black Ops 6

Call of Duty Black Ops 6

وقایع بازی کجا و کی اتفاق می‌افتند؟

به گفته‌ی اکتیویژن بلک آپس ۶ «یک اکشن جاسوسی هیجان انگیز در دهه‌ی ۹۰ میلادی» است. پس از وقایع بلک آپس کلد وار نیروی مخفی‌ای به بالاترین سطوح سیا نفوذ کرده و هر کسی را که مقاومت کند را به عنوان خائن معرفی می‌کند. این بدان معنی است که متاسفانه سربازان کهنه‌کار بلک آپس یعنی فرانک وودز و تیمش، همگی از درون در حال شکار شدن هستند و مجبور به سرکشی شده‌اند. هوادارانی که عاشق این سری هستند، ممکن است این محدوده‌ی زمانی را از فلش‌بک‌های بلک آپس ۲ به یاد داشته باشند.

در بخش داستانی بازیکنان ماموریت‌هایی را در سرتاسر جهان انجام خواهند داد، از نفوذ به سیستم فاضلاب قدیمی زیر یک کازینو در اروپا گرفته تا حمله به کاخی در صحرای عراق. در بحث مدت زمانی کمپین، یِیل میلر از تری‌آرک می‌گوید: «در حال حاضر بخش داستانی از لحاظ مدت زمان مانند دیگر عناوین سری است» بر این اساس باید انتظار یک ماجراجویی ۶ تا ۹ ساعته را داشته باشیم.

باید چه انتظاری از بخش داستانی بلک آپس ۶ داشته باشیم؟

تمامی اطلاعات کالاف دیوتی بلک آپس 6

در بلک آپس ۶ قول لحظات اکشن، دزدی‌های پر خطر و عملیات جاسوسی خنجر زدن و مخفی‌کاری به ما داده شده است. همانطور که در تریلر رونمایی دیده شد، بازیکنان باید در برابر دولت ایالات متحده‌ی آمریکا مبارزه کرده و حقیقت رهبری به خطر افتاده‌ی سیا را در حالی که یاد می‌گیرند به کی اعتماد کنند و چطور زنده بمانند، برملا کنند. با پیروی از الگوی فرنچایز بلک آپس مبنی بر الهام گرفتن از وقایع تاریخی، بازی در زمانی اتفاق می‌افتد که آمریکا در حال تبدیل شدن به قدرت اول جهان است و در همین حین دشمنی‌هایی در بدنه‌ی اصلی خود می‌بیند.

داستان از یک عمارت دور افتاده در بالای صخره‌ای اتفاق می‌افتد. این مکان به عنوان یک خانه‌ی امن و جایی که می‌توانید بین هر مرحله زمان خود را بگذرانید، عمل می‌کند. عمارت رازهای مختص به خود را دارد و خانه‌ی فرانک وودز که بعد از مصدومیت‌های ایجاد شده در بازی قبلی توانایی حضور در جنگ را ندارد، به حساب می‌آید. تخته‌ی سرنخ‌ها که از بلک آپس کلد وار برگشته، به عنوان منطقه‌ی تصمیم گیری در مورد ماموریت‌ها و البته پیش بردن بخش داستانی، عمل می‌کند.

در کنار فرانک وودز برخی از چهره‌های جدید هم به فرنچایز اضافه شده‌اند:

  • شاگرد وودز، تِروی مارشال که اکتیویژن او را به عنوان رهبری روش‌گرا با اخلاقی قوی توصیف می‌کند.
  • جِین هارو، مامور سیا
  • دو مامور جدید، فِلیکس نیومن، نابغه‌ای در تکنولوژی و سِواتی دوماس، که قاتلی رازآلود است.

هواداران از بازگشت راسل ادلر نیز می‌توانند ناراحت یا خوشحال باشند.

درست مانند کال آو دیوتی بلک آپس کلد وار، دیالوگ‌هایی که انتخاب می‌کنید اهمیت زیادی دارند. در طول بخش داستانی، به شما فرصت انتخاب چندین مسیر داده می‌شود که همگی آن‌ها در نتیجه‌ی نهایی تاثیر می‌گذارند. در بلک آپس ۶ وظایفی وجود دارند که مخصوص یک بازه‌ی زمانی خاص هستند، مانند باز کردن قفل درب‌ها و یا هک کردن کامپیوتر‌ها، که این‌ها نیز اندینگ بازی را تغییر می‌دهند.

در بخش داستانی برخی آیتم‌های جدید در کنار آیتم‌های مورد علاقه‌ی هواداران برای استفاده وجود دارند. از RC-XD (ماشین کنترلی انفجاری)، تله‌ی بیهوش کننده و آمپول آدرنالین گرفته تا Homing Knife که یک چاقوی پرتابی جدید است. Disruptor نیز یکی دیگر از مواردی به حساب می‌آید که در تریلر‌ها شاهد آن بودیم.

بخش چند نفره‌ی بازی Call of Duty: Black Ops 6

call of duty black ops 6

بر اساس آمار رسمی منتشر شده، بتای بخش چند نفره‌ی بازی Call of Duty Black Ops 6 بزرگ‌ترین فاز آزمایشی تاریخ فرنچایز بود. به نظر می‌آید که مولتی‌پلیر این اثر با ۱۶ نقشه‌ی جدید، شامل ۱۲ نقشه‌ی ۶ در برابر ۶ اصلی و چهار نقشه‌ی Strike کوچک، می‌تواند در زمان انتشار حسابی هواداران را سرگرم کند.

نقشه‌های فراوان همچنین به این معنا هستند که بازیکنان فرصت زیادی برای تمرین کردن سیستم حرکتی جدید که سری کال آو دیوتی را تغییر داده، دارند. اولین ویژگی بزرگ، آمنی موومنت (Omni-Movement) است که به شما اجازه می‌دهد در هر جهتی که خواستید، بدوید، سر بخورید و یا شیرجه بزنید. این مسئله نحوه‌ی حرکت بازیکن در بلک آپس ۶ را به طرز چشم‌گیری دستخوش تغییر می‌کند.

همچنین Intelligent Movement هم وجود دارد که به صورت خلاصه، در صورت روشن بودن کار‌هایی مانند بالا رفتن از اشیا (Mantling)، دویدن و یا سر خوردن از زیر اشیا را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد. این تنظیمات به صورت تک به تک می‌توانند فعال یا غیر فعال بشند تا به سبک بازی شما بخورند.

در حالی که این دو بزرگ‌ترین ویژگی‌ها هستند، همچنین شاهد بزرگ شدن Hit Zone دشمنان، تجهیزات بیشتر (شامل تجهیزاتی نظامی‌ای که دیگر استفاده نمی‌شود)، HUD بهینه‌تر و البته بازگشت دوتا از ویژگی‌های محبوب سری کال آو دیوتی یعنی حالت Theater و البته پرستیژهای قدیمی، هستیم.

بازگشت سیستم پرستیژ که حالا بزرگ‌تر و ارزشمند‌تر از هر زمان دیگری به حساب می‌آید، بدین معنی است که دوباره اگر به بالاترین لول ممکن در بازی برسید، فرصت ورود به پرستیژ را خواهید داشت. این گزینه که بین هواداران محبوب است با تغییراتی که بلک آپس ۶ به آن اعمال کرده، در دسترس بازیکن قرار می‌گیرد. با دنبال کردن ۱۰ سطح پرستیژ و بدست آوردن جوایز آن‌ها، حالا می‌توانید به عنوان یک استاد پرستیژ، کار خود را تمام کنید. برای رسیدن به سطح استادی، بیش از ۱۰۰۰ لول باید پر کنید که اگر به آن متعهد باشید، اکتیویژن قول جایزه‌ای فوق‌العاده و مخفی را برای دردسرهایی که تحمل کردید، داده است.

مثل همیشه، حالت Theater به شما اجازه می‌دهد گیم‌پلی را ذخیره کرده و کلیپ‌های خود را برای به رخ کشیدن توانایی‌هایتان آماده کنید. می‌توانید این ویدیو‌ها را برای تماشا توسط دنیا، به اشتراک بزارید، البته اگر اهل شو آف کردن باشید.

بازگشت بخش زامبی در بلک آپس ۶

بخش زامبی بازی call of duty black ops 6

Call of Duty: Black Ops 6 بخش زامبی با حالت راندی را تکمیل می‌کند، بخشی که در آن می‌توانید در برابر گروهی بزرگ از زامبی‌ها مبارزه کنید. البته که این اتفاق با در نظر گرفتن آنکه تری‌آرک دوباره پشت فرمان قرار گرفته، آنقدر هم عجیب نیست و بسیار با تم وحشت هالووین هم‌خوانی دارد.

بخش زامبی نیز با دو نقشه در روز عرضه، در دسترس قرار می‌گیرد: نقشه‌ی Terminus که در تریلر‌ها دیدیم و نقشه Liberty Falls. همچنین به گفته‌ی سازندگان، زامبی‌های راندی تعداد زیادی از رازها را برای کشف در خود دارند.

نوآوری‌های ایجاد شده در سیستم حرکت و تجهیزات در این بخش نیز حضور دارند. علاوه بر این مورد، می‌توانید در مقاله ۴۴ قسمتی مفصل اکتیویژن در مورد زامبی‌ها با عنوان بارش اطلاعات دیگر ویژگی‌های جدید شامل نقشه‌ها، مسیرها، قدرت‌ها، سختی بالا رونده‌ی زامبی‌ها، Self-Revive‌ها و … را مشاهده کنید.

سیستم مورد نیاز بازی Call of Duty: Black Ops 6

همانطور که انتظار می‌رفت، کال آو دیوتی به داشتن مشخصاتی منطقی و البته انعطاف پذیر برای اجرای عناوین خود، ادامه می‌دهد. از آنجا که بلک آپس ۶ قرار است برای کنسول‌های نسل قبلی هم منتشر شود، چنین چیزی بسیار خوب است.

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم: Windows 10 64 Bit (latest update)
  • پردازنده: Intel Core i5-6600 or AMO Ryzen 5 1400
  • گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 960 / GTX 1650 or AMO Radeon RX 470
  • رم: 8GB
  • حافظه: ۱۴۹ گیگابایت (SSD) – ۷۸ گیگابایت اگر از قبل وارزون و COD HQ را نصب کرده باشید.

سیستم پیشنهادی

  • سیستم: Windows 10 64 Bit (latest update) یا Windows 11 64 Bit (latest update)
  • پردازنده: Intel Core i7-6700K or AMO Ryzen 5 1600X
  • گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 1080Ti / RTX 3060 or AMO Radeon RX 6600XT, or Intel Arc A770
  • رم: 16GB
  • حافظه: ۱۴۹ گیگابایت (SSD) – ۷۸ گیگابایت اگر از قبل وارزون و COD HQ را نصب کرده باشید.

باید ببینیم که اولین کال آو دیوتی که زیر پرچم برند ایکس باکس تولید می‌شود و در روز انتشار در سرویس گیم‌پس قرار می‌گیرد، می‌تواند موفقیت‌های بزرگی برای اکتیویژن و ایکس باکس فراهم کند. حالا نظر شما درباره نسخه جدید کالاف دیوتی چیست؟ آیا Black Ops 6 را تجربه خواهید کرد؟

بیشتر بخوانید:

source

توسط petese.ir