30 مهر 1403 ساعت 20:25

آپدیت ColorOS 15 با ویژگی‌ها و تغییرات فراوان برای گوشی های اوپو آماده شده است. با آپدیت کالر او اس 15 جدیدترین نسخه اندروید در اختیار کاربران اوپو قرار می‌گیرد؛ اما گوشی آنها به‌شدت شبیه آیفون خواهد شد.

در طول کنفرانس توسعه‌دهندگان اوپو 2024، غول فناوری چینی از جدیدترین نسخه رابط کاربری خود به‌نام Color OS 15 رونمایی کرد. کالر او او اس 15 سعی می‌کند تمامی ویژگی‌های اندروید 15 را در کنار برخی تغییرات ظاهری و قابلیت‌های جدید به گوشی های اوپو بیاورد. نگاهی به تصاویر منتشر شده از آپدیت ColorOS 15 اوپو شباهت عجیب آن به آی او اس 17 را نشان می‌دهد.

آپدیت ColorOS 15 تلاش اوپو برای ادغام اندروید و iOS است

آپدیت ColorOS 15 اوپو

در آپدیت ColorOS 15 اوپو سعی کرده است جنبه‌های بصری رابط کاربری را بهبود ببخشد. همچنین شاهد یک طراحی ساده و طبیعی هستیم تا گشت‌و‌گذار با گوشی سریع‌تر و روان‌تر انجام شود. اوپو ادعا می‌کند که تغییراتی را نیز در ترنزیشن برنامه‌ها اعمال کرده است تا کاربران تجربه لذت‌بخش‌تری هنگام کار با گوشی داشته باشند. البته همه اینها واژگان و عبارات زیبایی هستند که شرکت چینی برای پنهان کردن یک واقعیت آشکار به‌کار می‌گیرد.

سامسونگ با رابط کاربری وان یو آی سعی می‌کند که ماهیتی کاملا مستقل را برای خود تعریف کند. گرچه شرکت‌های چینی از شیائومی گرفته تا اوپو سال‌ها است که حداکثر تلاش خود را برای تقلید از قابلیت‌های آیفون به‌کار می‌گیرند. حال این قابلیت می‌خواهد یک ناچ زشت در بخش بالایی نمایشگر باشد یا المان‌های موجود در رابط کاربری.

آپدیت ColorOS 15 اوپو

از بخش طراحی که فاصله بگیریم، متوجه قابلیت‌های هوش مصنوعی در آپدیت ColorOS 15 اوپو می‌شویم. اوپو تلاش کرده است تا هوش مصنوعی را کاملا با رابط کاربری جدید خود ادغام کند. به همین‌خاطر کاربران می‌توانند پس از تصویربرداری از یک شیء یا صحنه اطلاعات مختلفی را در رابطه با آن دریافت کنند. همچنین گوشی‌های جدید اوپو قادر هستند با استفاده از هوش مصنوعی نکات مهم مطرح شده در فیلم‌ها یا فایل‌های صوتی درسی را خلاصه کرده و به‌صورت جزوه ارائه کنند.

اوپو تاکید دارد که در آپدیت جدید به حریم خصوصی کاربران بسیار توجه داشته است. شرکت چینی ظاهرا فرآيند انتقال داده بین فضای ابری و گوشی را ارتقا بخشیده تا شخص ثالثی به داده‌ها دسترسی نداشته باشد. البته که دولت چین شخص ثالث محسوب نمی‌شود.

آپدیت ColorOS 15 اوپو

آپدیت ColorOS 15 اوپو باعث می‌شود که عملکرد گوشی ارتقا پیدا کند. چراکه حالا نصب برنامه‌ها ۲۶ درصد سریع‌تر صورت می‌گیرد و لود شدن آنها نیز ۵۰ درصد سریع‌تر است. همچنین واکنش برنامه‌ها به دستورات کاربر ۱۸ درصد بهبود پیدا کرده است و انیمیشن‌ها ۴۰ درصد پایدارتر شده‌اند. علاوه بر اینها گوشی های اوپو با سیستم‌عامل اپل سازگاری بیشتری پیدا کرده‌اند. به همین‌خاطر پس از نصب آپدیت ColorOS 15 اوپو می‌توانید به‌صورت بی‌سیم فایل‌های مختلف را با آیفون به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: به لطف چینی ها هوش مصنوعی دیگر مخصوص گوشی های پرچمدار نخواهد بود! گوشی اوپو K12 Plus با یک باتری غول پیکر ۶،۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی رونمایی شد لیست کامل تمام گوشی هایی که آپدیت اندروید ۱۵ را دریافت نخواهند کرد

source

توسط petese.ir