ثبت نام خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه چهارشنبه 2 آبان 1403 دور جدیدی را آغاز می‌کند. در این مرحله متقاضیان می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام داده و پنج اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند.

بر خلاف مرحله قبلی که تنها محدود به یک خودرو بود، در این مرحله فهرستی از خودروهای وارداتی با قیمت‌های قطعی و علی‌الحساب پیش‌فروش می‌شوند. خودروهای تویوبتا Levin 1200 و هوندا سیتی از جمله این محصولات هستند. خودروهای کیا موتوروز از جمله KIA K5 نیز در این فهرست دیده می‌شوند.

متقاضیان باید از تاریخ سه‌شنبه 24 مهر 1403 تا ساعت12 روز شنبه 5 آبان 1403 یکی از حساب‌های خود را فقط نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلام شده در سامانه وکالتی کرده و پنج میلیارد ریال مسدود کنند.

بر اساس اطلاعیه جدید سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی کلیه افراد واجد شرایط در ماده 4 دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری (مصوبه جلسه 543 شورای رقابت) می‌توانند از روز چهارشنبه مورخ ۰۲ /۰۸ /۱۴۰۳ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز دوشنبه ۰۷ /۰۸ /۱۴۰۳ ثبت‌نام انجام خود را داده و پنج اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند.

خودروهای دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی

ثبت نام خودرو وارداتی

قیمت‌های درج شده در جدول بالا قیمت قطعی خودرو در مبادی ورودی است. یعنی هزینه‌های و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و…  به قیمت‌های بالا اضافه می‌شود.

خودروهای دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی

متقاضیان ثبت نام خودرو وارداتی ملاحظه کنند که قیمت‌های مندرج در جدول بالا، قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی است. قیمت قطعی خودروهای مذکور مطابق مصوبات شورای رقابت و پس از ارائه کلیه مستندات و مدارک بر اساس آخرین ضوابط قیمتگذاری توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و متعاقبا در سامانه بارگذاری خواهد شد.

به علاوه، هنگام صدور فاکتور نهایی هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از جمله مالیت بر ارزش افزوده، بیمه، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و… به قیمت اضافه می‌شود.

آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل خودروی خود را انتخاب کرده و گزینه ارسال به خودروساز و یا رزرو را مشاهده می‌کنند در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت.  متقاضیان می‌توانند به این سامانه مراجعه و طبق اطلاعیه اقدام به ثبت نام خودرو وارداتی کنند.

source
کلاس یوس

توسط petese.ir