بازی‌های هواپیمایی از همان ابتدا توانستند طرفداران قابل توجهی کسب کنند و تجربه‌ای بسیار متفاوت برای مخاطبان رقم می‌زدند. در کنار عناوین هواپیمایی، آثاری هم هستند که اجازه می‌دهند شما کنترل یک هلیکوپتر را به دست بگیرید و مشغول پرواز و مبارزه در آسمان‌ها شوید. به همین دلیل در این متن از ویجیاتو قصد داریم تا ۷ تا از بهترین بازی های هلیکوپتر برای کامپیوتر در حال حاضر دنیا را معرفی کنیم که تجربه‌ای جذاب برایتان رقم خواهند زد.

بهترین بازی های هلیکوپتر در سال ۲۰۲۴

Microsoft Flight Simulator

عنوان Microsoft Flight Simulator سال ۲۰۲۰ به بازار آمد و جزو بهترین آثار شبیه‌سازی دنیا قرار گرفت و حتی می‌توان آن را بهترین بازی های کامپیوتر دانست. هلیکوپترها از همان ابتدا داخل بازی نبودند و سال ۲۰۲۲ با سالگرد ۴۰ سالگی فرانچایز معرفی شدند. شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت المان‌های جذاب، جالب و پیچیده‌ای برای همه مخاطبین دارد. طراحی محیط بازی فوق‌العاده جذاب و از لحاظ گرافیکی واقعا چشم‌نواز است.

مکانیک‌های حرکت از همان ابتدا خوب بودند و به مرور پیشرفت‌های قابل توجهی هم کردند. درست مانند نسخه‌های پیشین خود هزاران فرودگاه، راهنمای پرواز و هر آنچه برای گشت و گذار در دنیا نیاز دارید داخل بازی قرار داده شده است. همچنین دست شما برای انتخاب هواگردهای مختلف باز است و همه نسخه‌های بازی شامل ۲ هلیکوپتر به صورت پیش‌فرض می‌باشند. همچنین اگر به این سبک بازی علاقه خاصی دارید، پیشنهاد می‌شود تا متن بهترین بازی‌ های هواپیمایی کامپیوتر | ۷ بازی برتر ۲۰۲۴ را هم مطالعه کنید.

Lockheed Martin Prepar3d V۶

این بازی جزو قدیمی‌ترین و جزو بهترین بازی هلیکوپتر برای کامپیوتر محسوب می‌شود و Lockheed Martin ورژن ششم آن را هم عرضه کرده. از زمان انتشار بازی تا الان تغییرات آن چنان زیادی داخل هسته گیم‌پلی ایجاد نشده. موتور بازی‌سازی این اثر Microsoft ESP است که برای Flight Simulator X هم استفاده شده. هواگرد، مناظر و افزودنی‌های رایگان و پولی زیادی داخل Prepar3d وجود دارند و بازی کامل از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند. از نکات جالب دیگر گیم‌پلی می‌شود به تعاملی بودن اکثر کابین خلبان‌ها (بستگی به هواگرد شما دارد) هم اشاره کرد. در زمینه هلیکوپترها متاسفانه گیم‌پلی همچنان عالی نیست و مدل پرواز چندان خوبی هم ندارند.

Laminar Research’s X-Plane ۱۲

ورژن ۱۲ X-Plane توسط Laminar Research شامل تغییرات نسبتا خوبی شد و توسعه‌دهندگان ویژگی‌های جالبی به این شبیه‌ساز اضافه کرده‌اند بازی هلیکوپتر برای کامپیوتر است. جلوه‌های فصلی، صداهای فراگیر، آب و هوای واقعی، تلاطم‌های هوایی بهتر و… همگی برای ارتقای بازی طراحی شدند. مکانیک‌های پرواز واقعا معرکه هستند و تجربه‌ای بسیار جذاب و لذت‌بخش ایجاد می‌کنند. محتواهای پولی و رایگان بسیاری مانند مناظر، هواگردها و افزودنی‌ها توسط سازندگان در نظر گرفته شده تا بتوانید از گشت و گذار خود نهایت لذت را ببرید. برعکس Prepar3d، مدل پرواز هلیکوپترها فوق‌العاده است،  چیزی که X-Plane را بین بهترین بازی هلیکوپتر برای کامپیوتر قرار می‌دهد.

Eagle Dynamics Digital Combat Simulator ۲.۹ (DCS)

بهترین بازی هلیکوپتر برای کامپیوتر

عنوان DCS هنوز هم توسط افراد بسیاری برترین شبیه‌ساز مبارزات هوایی و پرواز با هلیکوپتر به حساب می‌آید. شاید شما نتوانید مناطق بی‌شماری را مانند بقیه شبیه‌سازها بگردید، اما نقشه‌های این اثر همگی پر از جزئیات هستند. مناطق کوچک‌تر اجازه می‌دهند تا توسعه‌دهندگان تمرکز بیشتری روی جزئیات و قرارگیری اهداف داشته باشند، از این رو شما با محتواهای غنی‌تری روبرو خواهید شد. در حال حاضر چند هلیکوپتر متفاوت داخل این شبیه‌ساز هستند که دست شما را برای انتخاب تا حدودی می‌گذارد. همین طور شما قادر هستید تا هلیکوپتر خود را با بازیکنان دیگر در یک سری مناطق به اشتراک بگذارید.

FlightGear

بازی هلیکوپتر برای کامپیوتر

بازی FlightGear یک شبیه‌ساز پرواز اوپن‌سورس و رایگان و بازی هلیکوپتر برای کامپیوتر است که قدمت نسبتا بالایی هم دارد و به راحتی می‌توان آن را در لیست بهترین بازی هلیکوپتر برای کامپیوتر قرار داد. هلیکوپترهای رایگان بسیاری داخل بازی هستند و توسعه‌دهندگان هم طی سال‌‎های اخیر مشغول ارتقا و افزایش آن‌ها بودند. شما با مکانیک‌های پرواز عالی و آپدیت‌های متعدد روبرو خواهید شد ولی نباید انتظار اثری مشابه Microsoft Flight Simulator را داشته باشید. آپدیت‌های بازی چندان بزرگ نیستند ولی هر از چندگاه آیتم‌های جذاب و خفنی توسط تیم توسعه ساخته و عرضه می‌شود. در کل اگر دنبال اثری رایگان داخل این سبک هستید حتما به FlightGear سر بزنید.

Bohemia Interactive ARMA III

بهترین بازی هلیکوپتر برای کامپیوتر

ARMA III در اصل یک شبیه‌ساز پرواز نیست، ولی هواگردهای مختلفی دارد و اجازه بهره بردن از آن‌ها را هم به شما می‌دهد. شما می‌توانید هلیکوپترتان را با بقیه بازیکنان به اشتراک بگذارید، آن‌ها را به مکان‌های مختلف انتقال دهید و روی ساختمان‌ها پیاده کنید. کارهای زیادی داخل این اثر می‌شود انجام داد و اگر از مدل پرواز پیشرفته استفاده کنید، مکانیک‌های تحرک چندان بد نخواهند بود. دنیای ARMA III چندان بزرگ نیست ولی جزئیات معرکه‌ای دارد که محیط کوچکش را غنی‌تر می‌کند. در نهایت هم می‌شود به قابلیت‌های عالی مولتی‌پلیر و ماموریت‌های قدرتمند بازی اشاره کرد که تجربه‌ای جذاب برایتان رقم می‌زنند.

IPACS Aerofly FS ۴

بهترین بازی های هلیکوپتر برای کامپیوتر

در نهایت به Aerofly FS ۴ می‌رسیم. این بازی ۳ هلیکوپتر R۲۲، H۱۳۵ و UH-۶۰ Black hawk را در اختیار بازیکنان می‌گذارد. مکانیک‌های پرواز همیشه در این شبیه‌ساز فوق‌العاده بی‌نظیر و عالی بودند. از لحاظ عملکرد هم (به خصوص در واقعیت مجازی) کیفیت و فریم‌ریت بسیار بالایی داخل بازی وجود دارد، ولی دلیل خوبی پشت این قضیه نیست. دنیای Aerofly واقعا حس کهنگی دارد.

برای مثال آب هنوز شکل درستی ندارد، ترافیک زمینی و آبی دیده نمی‌شود و حتی سیستم آب و هوایی به خصوصی در گیم‌پلی تعریف نشده. دنیای بازی متاسفانه چندان غنی نیست هر چند که برخی مناطق نظیر بخش‌هایی از آمریکا و اروپا جزئیات بالایی دارند. قطعا از لحاظ شبیه‌سازی هلیکوپتر، Aerofly FS ۴ گزینه‌ای فوق‌العاده است، اما اگر دنبال جنبه‌های محیطی جذاب هم هستید این اثر برای شما چندان مناسب نیست.    

source

توسط petese.ir