تغییرات سخت‌افزاری در فیس‌آیدی باعث می‌شود که جزیره پویا در آیفون 17 پرو مکس کوچکتر از آیفون‌های قبلی باشد. این اولین‌بار نیست که خبری درباره کوچک شدن جزیره پویا به گوش می‌رسد.

به گزارش macrumors و به نقل از جف پو، آیفون 17 پرو مکس سال آینده با داینامیک آیلند کوچکتر به بازار می‌‌آید. این تحلیلگر سابقه خوبی در پیش‌بینی استراتژی‌های اپل دارد و به همین دلیل، تقریبا با اطمینان می‌توان درباره این ویژگی صحبت کرد.

راهنمای خرید تکراتو

جزیره پویا در آیفون 17 پرو مکس کوچکتر می‌شود

جف پو اوایل ماه اکتبر، در یادداشتی تحقیقاتی با بانک سرمایه‌گذاری Haitong International اشاره کرد که اپل در ساخت فیس‌آیدی، از متالنز استفاده خواهد کرد. به این ترتیب، داینامیک آیلند (Dynamic Island) باریکتر خواهد شد. این تحلیلگر فقط به آیفون 17 پرو مکس اشاره کرده که ابعادی بزرگتر دارد.

تحلیلگر معروف از تغییرات در طراحی جزیره پویا در آیفون 17 پرو مکس خبر داد

دوربین معمولی گوشی‌های آیفون معمولا از لنزهای خمیده برخوردار می‌شود که نور را به سمت سنسور تصویر هدایت می‌کنند. اما متالنز یک لنز نازک و تخت است و پترن‌هایی میکروسکوپی روی آن حک شده که می‌توانند نور را دقیق‌تر متمرکز کنند.

جف پو در یادداشت تحقیقاتی خود به جزئیات بیشتری اشاره نکرده و نگفته است که اپل چطور می‌خواهد از متالنز در سیستم فیس‌آیدی استفاده کند. او همچنین توضیح نداده که استفاده از متالنز چطور می‌تواند به باریک شدن جزیره پویا در آیفون 17 پرو مکس منجر شود.

اپل برای اولین‌بار، در مدل‌های آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس از جزیره پویا رونمایی کرد. بعد از آن، این ویژگی در تمام مدل‌های آیفون 15 و آیفون 16 دیده شد.

انتظار می‌رود که اپل در سپتامبر 2025 (اواخر تابستان 1404) از سری آیفون 17 رونمایی کند. قطعا تا آن زمان، اخبار و اطلاعات بیشتری درباره این ویژگی منتشر می‌شود که به محض انتشار، آنها را در بخش اخبار گوشی با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:

source
کلاس یوس

توسط petese.ir