سیزدهمین نشست سالانه نهادهای ناظر بازارهای سرمایه کشورهای عضو COMCEC برگزار شد

  بزرگنمايي:


فصل اقتصاد – سیزدهمین نشست سالانه نهادهای ناظر بازارهای سرمایه کشورهای عضو COMCEC (CMR) بیست‌وپنجم مهرماه 1403 به میزبانی هیئت بازارهای سرمایه ترکیه و دبیرخانه COMCEC با مشارکت ایران و به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا) ، نمایندگانی از کشورهای مختلف از جمله ایران، آذربایجان، اندونزی، مالزی، مالدیو، پاکستان، لبنان، مصر، کویت، مراکش، امارات در نشست سالانه نهادهای ناظر بازارهای سرمایه کشورهای عضو (COMCEC (CMR، حضور داشتند و به تبادل نظر درباره مسائل مرتبط با بازارهای مالی پرداختند.
شرکت‌کنندگان این نشست در مورد تحولات اخیر بازارهای مالی و بررسی فعالیت‌های آینده بازارها بحث و تبادل نظر کردند و نمایندگان ایران، ترکیه، مالزی و آذربایجان تجربیات و دیدگاه‌های خود را در زمینه چالش‌ها و فرصت‌های موجود در بازارهای مالی به اشتراک گذاشتند.
همچنین در این نشست بر اهمیت استفاده از تکنولوژی‌های نوین مانند هوش مصنوعی و بلاکچین برای بهبود فرآیندهای نظارتی، افزایش شفافیت و جلوگیری از تخلفات تاکید شد.
نمایندگان بر لزوم همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های قانون‌گذاری، به‌ویژه در زمینه استفاده از فناوری‌های نوظهور و مقررات مرتبط با آن‌ها، تاکید کردند و پیشنهادهایی برای افزایش هماهنگی بین نهادهای مالی نیز مطرح شد.
علاوه بر این، موضوعات مربوط به تنظیم مقررات خدمات دارایی‌های رمزنگاری شده و توسعه بسترهای مالی مرتبط با دارایی‌های ملکی نیز مورد بحث قرار گرفت.
نماینده مدیریت پژوهش و توسعه سازمان بورس ایران به عنوان رییس کارگروه سواد مالی در این نشست، به بررسی نقش پلتفرم‌های آنلاین و هوش مصنوعی در ارتقای سواد مالی سرمایه‌گذاران پرداخت.
او در بخشی از صحبت‌های خود به نقش تحولی هوش مصنوعی در بخش مالی پرداخت و مزایای آن را از جمله دقت بالاتر، افزایش بهره‌وری و بهبود تجربه مشتری عنوان کرد. همچنین ریسک‌های مرتبط با هوش مصنوعی مانند ایجاد تقلب‌های پیشرفته و خطرات حریم خصوصی را نام برد و تاکید کرد که برای مقابله با این خطرات، به شفافیت و مقررات دقیق نیاز است.
نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در این نشست، به سه پیشنهاد کلیدی برای تنظیم مقررات هوش مصنوعی در بازارهای مالی را بررسی استفاده از هوش مصنوعی در بازارها و ارزیابی خطرات آن، وضع جریمه‌های شدید برای سوءاستفاده از هوش مصنوعی در کلاهبرداری‌های مالی، ایجاد گروه‌های کاری مشترک بین نهادهای مالی برای هماهنگی مقررات هوش مصنوعی دانست.







source

توسط petese.ir